2009-12-02, 01:51
Medlem
Pilsnerologs avatar
Hejsan, har ipricip en komplett dator i delar hemma.

Tänkte göra någonting kul utav detta, och de bästa jag kunde komma på var att hitta någon gammal tjusig förstärkare/cd-spelare etc och använda som chassi. Så jag får en form av kamouflerad dator

Har ni några tips till mig? Något jag bör tänka på ?
Citera
2009-12-02, 01:55
Medlem
Pre 1914s avatar
Lägg ner mycket(månader, år) tid på det så att det blir alldeles perfekt, eller så släpper du bara idén.
Citera
2009-12-02, 01:56
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Lägg ner mycket(månader, år) tid på det så att det blir alldeles perfekt, eller så släpper du bara idén.

Jaså? Är det så jävligt?

Jag ser inget större problem, det största är väl att få allt att passa och sitta rätt. Men det kanske är något jag har missat?
Senast redigerad av Pilsnerolog 2009-12-02 kl. 02:05.
Citera
2009-12-02, 02:05
Medlem
Owes avatar
Får bara delar plats i chassit e det inga probz , men ofta e det ju trångt o jävligt i dem , blir svårt att kapa lite på datordelarna. Köp ett HTPC chassi , det e nog lättast.
Citera
2009-12-02, 02:06
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owe
Får bara delar plats i chassit e det inga probz , men ofta e det ju trångt o jävligt i dem , blir svårt att kapa lite på datordelarna. Köp ett HTPC chassi , det e nog lättast.

Delarna kommer från en SJUKT liten dator! Så någon kapning behövs inte.

Jo tänkte på HTPC, men hade varit sjukt ballt och få en gammal förstärkare att funka som dator
Citera
2009-12-02, 02:15
Medlem
jonte123s avatar
haru en såndär klassiker som man själv sitter på borde det ju inte vara något problem så härligt feta som dem är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in