2009-12-02, 01:09
Bannlyst
Som jag skrev i en annan tråd:

Citat:
"Jag måste säga en viktig sak.
Hur kommer NWO styra ditt liv?
Hur påverkar det ditt liv att du är övertygad om att NWO finns?
Är NWO relevant för någon som lever i Sverige och inte jobbar på en ledande position? (Jag tror inte att du gör det)
Jag säger inte att det finns eller inte, men varför lägga energi på något som du inte kan påverka, som påverkar dig ytterst lite och som du aldrig kommer att komma i kontakt med under din livstid?
Jag menar, det är som att jag hade ägnat stor tid åt att debattera om vad som händer på en lokal pub på en planet som vi inte vet existerar.
Är ni med? Visst, det är intressanta teorier, men tills ni inte kan göra något åt det, varför ens lägga energi på det här?"

Jag förstår att ni kommer hata mig då detta forum är fullt av folk som älskar att gotta sig i konspirationsteorier. Men jag måste nog säga detta ändå.
Och detta säger jag inte för att jävlas, jag säger det för er skull då jag hoppas att ni tänker om lite

Må gott!
Citera
2009-12-02, 05:26
Medlem
UAAs avatar
Du är en av dem!!
Citera
2009-12-02, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Du är en av dem!!
lols. u got me. pwn'd.
Citera
2009-12-02, 08:49
Medlem
Vidovdans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp
Är NWO relevant för någon som lever i Sverige och inte jobbar på en ledande position? (Jag tror inte att du gör det)
Jag säger inte att det finns eller inte, men varför lägga energi på något som du inte kan påverka, som påverkar dig ytterst lite och som du aldrig kommer att komma i kontakt med under din livstid?
Jag menar, det är som att jag hade ägnat stor tid åt att debattera om vad som händer på en lokal pub på en planet som vi inte vet existerar.
Är ni med? Visst, det är intressanta teorier, men tills ni inte kan göra något åt det, varför ens lägga energi på det här?"
Alla kan påverka, inte mycket men lite. Om tillräckligt många påverkar lite grann kommer opinionen att svänga över och förhoppningsvis kan den negativa trenden vändas. Jag syftar på trenden med krig under falska premisser och terrorhot som i sin tur leder till massövervakning och andra repressiva åtgärder som begränsar våran frihet och inkräktar på våran personliga integritet. Att rösta på piratpartiet hjälper lite grann eftersom det är det enda partiet som på allvar ifrågasätter massövervakningen.

Ju fler som inser att krigen förs under falska premisser desto svårare blir det för dem att fortsätta använda våra skattemedel till krigen. Kriget i Irak fördes under premissen att det skulle finnas massförstörelsevapen där, men det fanns inga massförstörelsevapen. Kriget i Afghanistan förs under premissen att det var afghaner som attackerade WTC, något som förmodligen inte heller stämmer.

Det finns många små saker du kan göra för att sätta käppar i hjulen för NWO. Protestera mot massövervakningen och protestera mot Afghanistankriget. Försök inte övertyga folk om osannolika konspirationsteorier (som t.ex. att utomjordingar låg bakom WTC attentaten). Koncentrera er på de sannolika konspirationsteorierna och gå med i organisationer som motsätter sig de falska krigen och massövervakningen. Sätt er in hur EU fungerar och hur odemokratiskt det är. Varje gång en politiker säger att något land på andra sidan jordklotet är "odemokratiskt" (vilket i 99% av fallen är ett svepskäl för att invadera landet) peka på EU och visa hur odemokratiskt det är.

Det finns många små saker som just DU kan göra för att hjälpa till. Jag har bara listat ett par stycken. Använd din fantasi.
Citera
2009-12-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
Försök inte övertyga folk om osannolika konspirationsteorier (som t.ex. att utomjordingar låg bakom WTC attentaten). Koncentrera er på de sannolika konspirationsteorierna och gå med i organisationer som motsätter sig de falska krigen och massövervakningen.

Eh? Ska man inte förespråka det man tror är sant, utan bara det som är sannolikt och man kan övertyga andra om? Om syftet är att få största möjliga genomslag, inte att visa på en reell verklighet, ska kanske "sanningsrörelsen" byta namn först.

(Ditt inlägg ligger iofs i linje men hur de flesta "alternativa" verkar resonera. Man definierar sig själv och som grupp genom vad man inte tror på, inte vad man menar ska ersätta det.)
Citera
2009-12-03, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
Alla kan påverka, inte mycket men lite. Om tillräckligt många påverkar lite grann kommer opinionen att svänga över och förhoppningsvis kan den negativa trenden vändas. Jag syftar på trenden med krig under falska premisser och terrorhot som i sin tur leder till massövervakning och andra repressiva åtgärder som begränsar våran frihet och inkräktar på våran personliga integritet. Att rösta på piratpartiet hjälper lite grann eftersom det är det enda partiet som på allvar ifrågasätter massövervakningen.

Ju fler som inser att krigen förs under falska premisser desto svårare blir det för dem att fortsätta använda våra skattemedel till krigen. Kriget i Irak fördes under premissen att det skulle finnas massförstörelsevapen där, men det fanns inga massförstörelsevapen. Kriget i Afghanistan förs under premissen att det var afghaner som attackerade WTC, något som förmodligen inte heller stämmer.

Det finns många små saker du kan göra för att sätta käppar i hjulen för NWO. Protestera mot massövervakningen och protestera mot Afghanistankriget. Försök inte övertyga folk om osannolika konspirationsteorier (som t.ex. att utomjordingar låg bakom WTC attentaten). Koncentrera er på de sannolika konspirationsteorierna och gå med i organisationer som motsätter sig de falska krigen och massövervakningen. Sätt er in hur EU fungerar och hur odemokratiskt det är. Varje gång en politiker säger att något land på andra sidan jordklotet är "odemokratiskt" (vilket i 99% av fallen är ett svepskäl för att invadera landet) peka på EU och visa hur odemokratiskt det är.

Det finns många små saker som just DU kan göra för att hjälpa till. Jag har bara listat ett par stycken. Använd din fantasi.
Tyvärr har du uppenbarligen INTE uppfattat syftet med mitt inlägg. Läs om.
Citera
2009-12-06, 15:16
Medlem
Vidovdans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp
Tyvärr har du uppenbarligen INTE uppfattat syftet med mitt inlägg. Läs om.
Jag förstår vad du skriver. Du menar att det är bortkastat att lägga ned energi på saker man inte kan påverka. Men jag menar att vi kan påverka. Dessutom tycker inte jag det är bortkastat även om det inte skulle gå att påverka. Förhoppningsvis leder debatten till att fler människor får större förståelse för världen de lever i. När fler personer vet förutsättningarna är chansen också större att kunna påverka. Om alla t.ex. går runt och tror att vi lever i en demokrati så kommer ingen ens att försöka få till en förändring. Men när folk får upp ögonen för att EU inte är någon demokrati kan de börja utmana "den mjuka makten". Det anser jag är mycket positivt. Jag tror nämligen att vi lever under den värsta sortens tyranni, den sorten där folk inte ens vet om att de lever i en diktatur, där folk blir skedmatade med PRopaganda om vad som är politiskt korrekt att tycka och säga. Ju fler som bryter sig loss desto bättre.
Senast redigerad av Vidovdan 2009-12-06 kl. 15:20.
Citera
2009-12-06, 16:19
Medlem
axelcarlings avatar
Varför bry sig över att Rotschilds äger alla banker i alla banker i hela världen förrutom i 6 länder?

Varför bry sig över att dom, höjdarna i NWO äter ofödda bebisar?

Varför bry sig över att dom vill reducera mänskligheten till 500 000?

Varför bry sig över att dom har vetskap och insikt i var mänskligheten kommer ifrån?

Varför bry sig över att dom mörkar och via Hollywood förlöjligar naturfolkets kunskap till sci-fi när dom själva praktiserar det?

Varför bry sig över att dom använder religion som ett sätt att skapa konfliter mellan folk?

Varför bry sig om att det var dom som kallar sig judar (men som egentligen inte är riktiga judar) som är bakom WW2 och att dom offrade judar i sitt syfte att skapa Israel?

Finns hur mycket mer som helst att ta upp.. men lixom, ,.. varför bry sig?

Man kan ju lika gärna ta en öl på krogen istället och softa. Vet du vad som finns i den ölen förresten?

Råd till OP: tänk innan det blir olagligt att tänka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in