Citat:
Ursprungligen postat av aodimp
Är NWO relevant för någon som lever i Sverige och inte jobbar på en ledande position? (Jag tror inte att du gör det)
Jag säger inte att det finns eller inte, men varför lägga energi på något som du inte kan påverka, som påverkar dig ytterst lite och som du aldrig kommer att komma i kontakt med under din livstid?
Jag menar, det är som att jag hade ägnat stor tid åt att debattera om vad som händer på en lokal pub på en planet som vi inte vet existerar.
Är ni med? Visst, det är intressanta teorier, men tills ni inte kan göra något åt det, varför ens lägga energi på det här?"
Alla kan påverka, inte mycket men lite. Om tillräckligt många påverkar lite grann kommer opinionen att svänga över och förhoppningsvis kan den negativa trenden vändas. Jag syftar på trenden med krig under falska premisser och terrorhot som i sin tur leder till massövervakning och andra repressiva åtgärder som begränsar våran frihet och inkräktar på våran personliga integritet. Att rösta på piratpartiet hjälper lite grann eftersom det är det enda partiet som på allvar ifrågasätter massövervakningen.
Ju fler som inser att krigen förs under falska premisser desto svårare blir det för dem att fortsätta använda våra skattemedel till krigen. Kriget i Irak fördes under premissen att det skulle finnas massförstörelsevapen där, men det fanns inga massförstörelsevapen. Kriget i Afghanistan förs under premissen att det var afghaner som attackerade WTC, något som förmodligen inte heller stämmer.
Det finns många små saker du kan göra för att sätta käppar i hjulen för NWO. Protestera mot massövervakningen och protestera mot Afghanistankriget. Försök inte övertyga folk om osannolika konspirationsteorier (som t.ex. att utomjordingar låg bakom WTC attentaten). Koncentrera er på de sannolika konspirationsteorierna och gå med i organisationer som motsätter sig de falska krigen och massövervakningen. Sätt er in hur EU fungerar och hur odemokratiskt det är. Varje gång en politiker säger att något land på andra sidan jordklotet är "odemokratiskt" (vilket i 99% av fallen är ett svepskäl för att invadera landet) peka på EU och visa hur odemokratiskt det är.
Det finns många små saker som just DU kan göra för att hjälpa till. Jag har bara listat ett par stycken. Använd din fantasi.