Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-26, 01:16
  #373
Medlem
Elementarts avatar
Nu kan jag inte komma ihåg alla filmer som jag har sett under 2000-talet. Men en film som jag rankar ganska högt är Shutter Island. Den hamnar lätt på min 10-topp lista om man ser till bästa filmer mellan åren 2000-2010.
Citera
2014-04-26, 03:26
  #374
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
På min topp tio lista över de bästa filmerna någonsin kan man finna en film från 00-talet. Filmen jag tänker på är Trailer Park Boys: Countdown to Liquor Day. Anledning: Trailer Park Boys, både serien och filmerna är geniala rakt igenom, skådespel(arna), manus, regi. Och det blir bara bättre och bättre, det näst senaste alstret är inget undantag. Countdown to Liquor Day är i klass med de bästa avsnitten av serien, om inte bättre. Jag kan inte bestämma mig för vem som spelar bäst i den här filmen, Jonathan Torrens (J-Roc), John Dunsworth (Jim Lahey) och Robb Wells (Ricky) är tre skådespelare i absolut toppklass som gör sina livs prestationer. Jag brukar inte vara så där extremt mycket för komedier i vanliga fall, men jag blir alldeles varm och go i kroppen bara jag tänker på den här filmen.
Citera
2014-04-26, 04:37
  #375
Medlem
Helt klart game of thrones, bäst genom tiderna dessutom
Citera
2014-04-26, 04:52
  #376
Medlem
Taken är en av de vassaste filmerna på 2000-talet... Dock är uppföljaren usel.
Citera
2014-04-26, 04:54
  #377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Utan inbördes ordning:

The Transporter
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Hitta Nemo
Kill Bill 1 & 2
Hot Fuzz
Snatch
Pianisten
Lilja 4-ever

Jag hoppas du är ironisk. Nu listar du ju några av de sämsta filmerna på 2000-talet i mitt tycke... Kill Bill, Pirates of the Carribean och Lilja 4-ever har jag inte mycket till över för... Bland de sämre filmerna jag sett.
Citera
2014-04-26, 11:09
  #378
Medlem
timoshenkos avatar
Hmm, nu ska jag fundera lite.

There Will Be Blood, Brokeback Mountain, Requiem For A Dream, Lost in Translation, No Country for Old Men, Inglourious Basterds, American Psycho, The Wrestler, Elephant, Before Sunset, The Dark Knight, Antichrist.

Några av mina favoriter. Måste ändå säga att 00-talet känns hyfsat svagt trots dessa titlar.

Men om jag ska välja ut den bästa filmen bland dessa så tror jag nog ändå att rösten antingen faller på Lost in Translation eller Requiem for a Dream
Citera
2014-04-26, 18:26
  #379
Medlem
serotonins avatar
Tog mig en snabb funderare. Bäst är - jag kan inte bestämma mig - Pan's Labyrinth eller Gosford Park.

Några andra kanonfilmer som inte riktigt räckte till mot de två ovannämnda är Inglourious Basterds, Das Leben Der Anderen, The Aviator och Brokeback Mountain.

Har säkert glömt några.

edit; två filmer glömde jag iaf: The Three Burials of Melquiades Estrada samt Slumdog Millionaire. Jag vet att en del tycker Slumdog är ganska fånig, själv älskar jag den! Den är trea på listan.
__________________
Senast redigerad av serotonin 2014-04-26 kl. 18:45.
Citera
2014-04-26, 20:46
  #380
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Finnsj ju inga tvivel egentligen. Oldboy (2003) är given, eftersom den också är på plats nummer 1 på min topp 100.
Citera
2014-04-26, 21:25
  #381
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Hmm, nu ska jag fundera lite.

There Will Be Blood, Brokeback Mountain, Requiem For A Dream, Lost in Translation, No Country for Old Men, Inglourious Basterds, American Psycho, The Wrestler, Elephant, Before Sunset, The Dark Knight, Antichrist.

Några av mina favoriter. Måste ändå säga att 00-talet känns hyfsat svagt trots dessa titlar.

Men om jag ska välja ut den bästa filmen bland dessa så tror jag nog ändå att rösten antingen faller på Lost in Translation eller Requiem for a Dream

Tycker Lost in Translation är väldigt överskattad, men gillar Requiem of a Dream riktigt mycket!
Citera
2014-04-26, 21:35
  #382
Medlem
T.H.F.C.s avatar
The Devil's Rejects!
Citera
2022-11-02, 08:16
  #383
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Finnsj ju inga tvivel egentligen. Oldboy (2003) är given, eftersom den också är på plats nummer 1 på min topp 100.
Den minns jag var riktigt bra. Den var felfri, lite otäck och väldigt egen.
Citera
2022-11-02, 08:18
  #384
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jag hoppas du är ironisk. Nu listar du ju några av de sämsta filmerna på 2000-talet i mitt tycke... Kill Bill, Pirates of the Carribean och Lilja 4-ever har jag inte mycket till över för... Bland de sämre filmerna jag sett.
Kill Bill var godkänd och Pirates Of The Caribbean är också bra filmer, men inte det bästa filmerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback