2009-12-01, 19:06
Medlem
Hej gott folk, har 2 snabba frågor som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

Dels så gäller det min 24" skärm, (den andra är 17") den skapar en svart ram runt bilden när jag startar t.e.x CS eller FLV. kan inte ta bort denna ram på något sätt utan att starta om datorn.

För det andra så vill jag kunna använda även min 17" när jag kör fullscreenspel på 24"arn, vill altså att musen hoppar över från 24" till 17" med hjälp av ett knapptryck eller liknande.

Någon som kan hjälpa mig med detta? Det skulle vara väldigt gulligt
Citera
2009-12-01, 19:10
Medlem
micaeles avatar
Om ett program / spel (oftast) körs i dedikerat fullskärmsläge kan du oftast inte använda något annat program samtidigt, även om det ligger på andra skärmen. Så fort du ger fokus till ett annat program tappar det första programmet sin fulla rättighet till skärmyta och inmatningsenheter.
Du måste således minimera fullskärmsapplikationen för att kunna klicka runt på andra skärmen. Tyvärr fungerar det så när det gäller dualscreen, inte mycket att göra åt.

Vad gäller svarta kanter beror det på ungefär samma sak, när en applikation körs i fullskärm anpassar sig grafikkortet till detta och sätter andra skärmen på sparlåga - den får anpassa sig en aning till vilken upplösning som körs på första skärmen.
Citera
2009-12-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
när en applikation körs i fullskärm anpassar sig grafikkortet till detta och sätter andra skärmen på sparlåga - den får anpassa sig en aning till vilken upplösning som körs på första skärmen.

Menar du att jag inte kan spela fullscreenspel på min 24" utan att den skapar svarta ramar?! Nu blir jag förbryllad, den tar bort flera tumm! och själva spelet anpassar sig inte utan UI hamnar under det svarta --> http://data.fuskbugg.se/skalman01/01122009132[1].JPG ni bör kunna se svarta kanter runt min bakgrundsbild på denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in