Knner en del mnniskor som verkar ha som ml att brnna allt de tjnar varje mnad och det beteendet r s oerhrt frmmande fr mig att jag nstan blir arg p personerna. Jag uppfattar det som att vanan att spara r ngonting man rver av sina frldrar och r betydligt viktigare n ngot monetrt arv. Jag frsker att i olika former spara hlften av det jag tjnar men visst kan det vara lite knepigt varje mnad, srskilt som student, men det gller att verkligen frska.
Det hela r ocks vldigt simpelt, om du gr +/- 0 varje mnad s har du antingen fr hga utgifter eller fr lg inkomst. Mnga anvnder argumentet "man mste ju leva lite ocks!", problemet med dessa mnniskor r att de lever ett liv
de vill leva, inte ett liv de
faktiskt har rd med. Att dra ner p sin levnadsstandard tolkar mnga tyvrr som att de kommer behva g omkring i trasiga klder och ta trkig mat. "Mitt" rd r att dra ner p utgifter som exempelvis alkohol, tobak, restaurangbesk etc, helt enkelt sdant som inte tillfr ditt liv srskilt mycket. I mitt fall som snusare har jag inte dragit ned p snuset, inte det minsta, med anledningen att det faktiskt tillfr ngonting i mitt liv. Jag skulle klara mig utan men det gr min vardag trkigare och indirekt svrare att spara d livsmotivationen tryter. I stllet har jag exempelvis minskat min alkoholkonsumtion, jag slipper vara bakis och jag slipper "dagen-efter-ngest". Ett gyllene tillflle att gra utrymme fr sparande. Frsk att hitta dessa ondiga utgifter i era liv och spara undan de pengarna.
Att spara pengar r dessutom roligt