Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2011-01-26, 13:21
  #37
Medlem
Psychopatics avatar
Min morbror var ute o festade med Richie Ramone igår i Langkawi i Malaysia. De drog några linor också...
Citera
2012-02-20, 20:54
  #38
Medlem
Fassls avatar
Läspar Joey Ramone? Vi har diskuterat detta lite på fyllan men jag är skeptisk. Hittar inget om det på internet.
Citera
2014-08-28, 15:33
  #39
Medlem
Martin Scorsese planerar att göra en spelfilm om punkikonerna i The Ramones.

http://www.sydsvenskan.se/kultur--no...lm-om-ramones/
Citera
2014-08-30, 01:35
  #40
Medlem
Faukess avatar
Dee Dee hävdar enligt egen utsago att han haft sex med över 5000 personer.
Tycker det är bedrövligt hur mainstream Ramones klassiska tröja har blivit att ha på sig.
Om man vill snacka lite Ramones med en sån och dom säger att dom köpte tröjan för att den var snygg och inte har en aning om vilket bandet ens var.
Jag hatar såna människor av hela mitt hjärta.
För övrigt ett helt fantastiskt band!
Citera
2016-09-03, 12:16
  #41
Medlem
Hur kan det komma sig att så många som 3/4 av originalmedlemmarna dog i hyfsat unga i cancer? Var det bara en slump eller hade de alla en hård livsstil med mycket krökande t ex?
Citera
2016-09-03, 12:43
  #42
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Hur kan det komma sig att så många som 3/4 av originalmedlemmarna dog i hyfsat unga i cancer? Var det bara en slump eller hade de alla en hård livsstil med mycket krökande t ex?

De tillhör generation cancer.
Citera
2016-09-03, 20:17
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
De tillhör generation cancer.

Hur menar du nu?
Citera
2016-09-03, 21:16
  #44
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Hur menar du nu?
Tror nog att han har rökningen i tankegången.
Dagens unga behöver läsa på lite vilka som dött i total förtid på grund av tobaksrökning.
Har själv släktingar och grannar som självförvållat tog sig för att korta av livet med nikotinet i rökform.
Inte kul att dö på detta vis!
Citera
2016-09-03, 21:43
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Tror nog att han har rökningen i tankegången.
Dagens unga behöver läsa på lite vilka som dött i total förtid på grund av tobaksrökning.
Har själv släktingar och grannar som självförvållat tog sig för att korta av livet med nikotinet i rökform.
Inte kul att dö på detta vis!

Fast de tre som dog av cancer dog av cancer i lymfkörtlarna, prostatacancer och gallgångscancer. Jag kan nog inte riktigt tro rakt av på att de alla skulle ha dött av rökning utan att ha fått bevis för att de var storrökare. Det är ändå ganska osannolikt att tre stycken i samma band skulle av rökning så unga.
Citera
2016-09-03, 22:25
  #46
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Fast de tre som dog av cancer dog av cancer i lymfkörtlarna, prostatacancer och gallgångscancer. Jag kan nog inte riktigt tro rakt av på att de alla skulle ha dött av rökning utan att ha fått bevis för att de var storrökare. Det är ändå ganska osannolikt att tre stycken i samma band skulle av rökning så unga.
De hade väl då satt på samma person som tydligen var kapabel till att förstöra underlivet på folk.
Citera
2018-03-26, 16:33
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Fast de tre som dog av cancer dog av cancer i lymfkörtlarna, prostatacancer och gallgångscancer. Jag kan nog inte riktigt tro rakt av på att de alla skulle ha dött av rökning utan att ha fått bevis för att de var storrökare. Det är ändå ganska osannolikt att tre stycken i samma band skulle av rökning så unga.


Ja du, den frågan har ställts många gånger och förblir obesvarad.
Citera
2018-03-26, 16:44
  #48
Medlem
stibkloFs avatar
Du bor i Queens, sniffar glue och säljer stjärt i NYC. Oddsen är väl inte på din sida så att säga. Bästa konserten jag sett var på Hovet med The Nomads, Iggy Pop o Ramones - samma kväll.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback