2009-12-01, 00:28
Medlem
Hejsan,

va iväg o köpte en Armai Deo i helgen, satte i kortet och så stog det Köp medges Ej, så tar ut kortet o tanten i kassan säger ''du får vänta en stund''

10 sec senare drar jag kortet igen och då funkar det fint

lämnar affären med en underbart doftande Deodorant, tog ut pengar idag o såg att dom dragit Pengar från kortet Två gånger :/ 267+267 är Mycket pengar för mig... Hur får jag tillbaka dessa?

Kvittot finnes ej
Citera
2009-12-01, 00:33
Medlem
perpensionaers avatar
Är det inte möjligt att göra ett kontoutdrag eller något som visar att det drogs två gånger inom en kort tid, fast då kanske du måste bevisa att du bara köpte en deo och inte två. Ett alternativ vore väl att du pratade med personalen på åhléns eller din bank om ni kan lösa det på något sätt.

Jobbigt problem, hoppas att det löser sig på något sätt.
Citera
2009-12-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perpensionaer
Är det inte möjligt att göra ett kontoutdrag eller något som visar att det drogs två gånger inom en kort tid, fast då kanske du måste bevisa att du bara köpte en deo och inte två. Ett alternativ vore väl att du pratade med personalen på åhléns eller din bank om ni kan lösa det på något sätt.

Jobbigt problem, hoppas att det löser sig på något sätt.

jo kommer ihåg hur hon i kassan såg ut kanske hon kan hjälkpa mig
Citera
2009-12-01, 00:43
Medlem
Jobbar själv i butik och när det står "Köp medges ej" brukar pengar saknas på kontot. Pengarna dras först när köpet går igenom och du får ett "kvitto", vilket vanligtvis inte sker vid "Köp medges ej"-besked. Dock konstigt att köpet inte gick igenom först.

Troligen är det ena beloppet bara reserverat, och kommer att försvinna inom några bankdagar. För att vara på den säkra sidan hade jag dock tagit kontakt med banken direkt imorgon. Så att de i värsta fall kan spärra den ena transaktionen.
Citera
2009-12-01, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Jobbar själv i butik och när det står "Köp medges ej" brukar pengar saknas på kontot. Pengarna dras först när köpet går igenom och du får ett "kvitto", vilket vanligtvis inte sker vid "Köp medges ej"-besked. Så troligen är det ena beloppet bara reserverat, och kommer att försvinna inom några bankdagar. För att vara på den säkra sidan hade jag dock tagit kontakt med banken direkt imorgon.
tack skall göra
Citera
2009-12-01, 01:26
Medlem
Om pengarna nu har gått iväg flera gånger så är det bara att göra en anmälan av det till kortföretaget. (Det gör du via banken). Allt som oftast får du då tillbaka pengar utan fler konstigheter.
Citera
2009-12-03, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Troligen är det ena beloppet bara reserverat, och kommer att försvinna inom några bankdagar.

Va precis som du sa dom reserverades bara tack så mycket för all hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in