• 1
  • 2
2009-11-30, 19:33
Medlem
Brandfarligs avatar
Kommit över en karta citodon och undrar ifall man kan använda skiten för att somna lättare då jag har extremt svårt att somna om nätterna. Sorry ifall det är en efterbliven fråga men vet i princip inget om skiten i fråga..
Citera
2009-11-30, 19:40
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandfarlig
Kommit över en karta citodon och undrar ifall man kan använda skiten för att somna lättare då jag har extremt svårt att somna om nätterna. Sorry ifall det är en efterbliven fråga men vet i princip inget om skiten i fråga..

En karta är 300mg kodein och 5000mg paracetamol om jag inte har helt fel.

5g paracetamol är inte okej för levern. 300mg kodein är mycket första gången, riktigt mycket. Jag skull rekomendera dig att ta 4st, det gjorde det lättare att sova för mig. Är jag väck överhuvudtaget så sover jag lättare, eller jag bryr mig mindre ifall jag sover eller inte ialf.

Ta 4st, börja där. Onödigt att döda levern för en natt sömn.
Citera
2009-11-30, 19:41
Medlem
AquaRegias avatar
Enligt Fass så är några utav biverkningarna:

Vanliga (förekommer hos fler än 1 person av 100): Trötthet, illamående, förstoppning.
Citera
2009-11-30, 19:52
Medlem
Trammiss avatar
Själv så blir jag väldigt slö och sömnig på Citodon. Men som det redan nämnts så är det inte allt för bra att få i sig paracetamol i stora mängder.
Så mitt tips är att du gör en Cold Water Extraction!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=280414
Citera
2009-11-30, 20:02
Medlem
Dolcontinas avatar
Ja, det funkar bra för mig iaf... T.o.m. idag då det egentligen inte borde funka längre. Det räcker med bara 2 st för att jag ska somna lättare men det kan väl vara psykiskt också.

Hur som helst... på den tiden då det absolut inte var psykiskt så blev jag dåsig av dom och somnade därför skönt. Då använde jag dom inte för att kunna somna ens, vilket jag ibland gör idag.
Citera
2009-12-01, 12:47
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Ja, det funkar bra för mig iaf... T.o.m. idag då det egentligen inte borde funka längre. Det räcker med bara 2 st för att jag ska somna lättare men det kan väl vara psykiskt också.

Hur som helst... på den tiden då det absolut inte var psykiskt så blev jag dåsig av dom och somnade därför skönt. Då använde jag dom inte för att kunna somna ens, vilket jag ibland gör idag.
Enligt mig "sover" man inte på Opioider, man ligger och noddar. Men man blir helt utvilad ändå så hjärnan måste ju vila?

En fråga till dig Dolcontina, har du Opioider på recept? Du hade Citodon på recept innan vet jag. Men har du nu Buprenorfin på recept? Du kan svara i PM om du inte vill att informationen skall vara tillgänglig för alla här.
Citera
2009-12-01, 16:00
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennie_thief
Enligt mig "sover" man inte på Opioider, man ligger och noddar. Men man blir helt utvilad ändå så hjärnan måste ju vila?

Exakt! Fy fan va soft det är att ligga och nodda i det modet och drömma sig bort! Därför jag älskar opiater över (nästan) allt annan
Citera
2009-12-01, 16:35
Medlem
.bird.s avatar
Jag sover inte så mycket bättre. Man somnar men sen vaknar man igen efter ett tag med ett litet ryck, känns som en elektrisk puls, troligen det som kallas noddningar? Det är riktigt skönt kan jag säga iallafall Man känner sig ganska utvilad också.
Citera
2009-12-01, 22:59
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:

En fråga till dig Dolcontina, har du Opioider på recept? Du hade Citodon på recept innan vet jag. Men har du nu Buprenorfin på recept? Du kan svara i PM om du inte vill att informationen skall vara tillgänglig för alla här.
På Kodein sov jag alltid, inte dvalade alltså =) På andra Opioider däremot... då kan det bli behaglig dvala om jag är ovan vid Opioiden. Det som fått mig att dvala mest är nog Tram, sedan Sub.

Men Kodein dvalar jag aldrig på då... vet inte varför det är så. Kodein blir jag mest dåsig av när det gäller alla sorter och Kodein är också den Opioid som jag aldrig noddat på heller. Detta trots att jag kan vara superdåsig då...

Har fortfarande Citodon på recept, men inget Bup =)
Citera
2009-12-01, 23:10
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
På Kodein sov jag alltid, inte dvalade alltså =) På andra Opioider däremot... då kan det bli behaglig dvala om jag är ovan vid Opioiden. Det som fått mig att dvala mest är nog Tram, sedan Sub.

Men Kodein dvalar jag aldrig på då... vet inte varför det är så. Kodein blir jag mest dåsig av när det gäller alla sorter och Kodein är också den Opioid som jag aldrig noddat på heller. Detta trots att jag kan vara superdåsig då...

Har fortfarande Citodon på recept, men inget Bup =)

Jag "dvalar" inte heller på kodein, ännu mindre på sub. Sub är den opioaten jag kan sova lättast på. Men tram är det jag dvalar mest på, därför håller jag den som en av mina favoriter. Sen att ruset inte är lika nice som de andra när man väl är vaken är en annan sak.
Citera
2009-12-01, 23:22
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Jag "dvalar" inte heller på kodein, ännu mindre på sub. Sub är den opioaten jag kan sova lättast på. Men tram är det jag dvalar mest på, därför håller jag den som en av mina favoriter. Sen att ruset inte är lika nice som de andra när man väl är vaken är en annan sak.
Ja, jag gillade också att dvala på Tram, men jag gillar det inte speciellt alls i vaket tillstånd då. Saknar faktiskt att dvala =/ Är ju så otroligt skönt att vara precis i det där insomningsläget, men det får man ju bara vara med om en gång/natt nu då, det vanliga liksom. På opioid-dvala är det ju konstant.

Men jag sover som en sten på Sub idag, trots att jag är så ingådd på det. Läste om ditt övriga problem med Suben också... inte så kul =/
Citera
2009-12-03, 15:46
Medlem
Superfluous.s avatar
Citat:

Som någon annan också påpekade, på Citodon sover man fint, inte dvalar som på exempelvis Tramadol (nu blev jag riktigt sugen bara för att jag tänkte på känslan). Så ta du två-fyra st Citodon en timme innan du ska sova ungefär så ska det nog hjälpa fint.

Ska du upp nästa morgon så ställ klockan, annars kan det hända att man sover någon timme längre än vanligt också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in