Har under en 4 månaders period fått CSN pengar (7820 x 4) och samtidigt fått pengar av soc (runt 30000 kr).
Ingen vattentät plan direkt men bryr man sig inte så mycket om man får fängelse så är det lugnt. Jag ångrar mig inte.
Men jag skulle vilja veta på ett ungefär hur många månader man har att vänta då kärringen kom på mig för en vecka sen och sa att dom skulle anmäla.
Har suttit inne 4 gånger tidigare, en månad varje gång för små fyllebrott och är straffad totalt 18 gånger.
Har inte sysslat med bedrägeri tidigare.
Är det någon som är/varit i samma situation som kan svara på det här så vore bra.
Har under en 4 månaders period fått CSN pengar (7820 x 4) och samtidigt fått pengar av soc (runt 30000 kr).
Ingen vattentät plan direkt men bryr man sig inte så mycket om man får fängelse så är det lugnt. Jag ångrar mig inte.
Men jag skulle vilja veta på ett ungefär hur många månader man har att vänta då kärringen kom på mig för en vecka sen och sa att dom skulle anmäla.
Har suttit inne 4 gånger tidigare, en månad varje gång för små fyllebrott och är straffad totalt 18 gånger.
Har inte sysslat med bedrägeri tidigare.
Är det någon som är/varit i samma situation som kan svara på det här så vore bra.
Adam
Yes, kände en polare som gjorde samma sak blev typ 33 k tror jag. han var ostraffad innan , och fick 1 års fängelse
Du får värre straff om du "misshandlar" pengar, än om du misshandlar en människa
Men så är det faktiskt, tycker det är helt sjukt att pengar är mer värda än en människa.
Bidragsbrott kan straffas med upp till fyra års fängelse om det är grovt(annars högst två år).
I bedömningen om brottet är grovt beaktar man beloppet, om den som begått brottet användt falska handlingar eller om brottet utövats systematiskt.
Efters om det bara rör sig om 30 000 kanske det kan ses som att brottet är ringa. då blir det böter eller fängelse i högst sex månader.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!