• 1
  • 2
2009-11-30, 16:37
Medlem
Som topic, nån som vet nåt sätt att få tag i musiken på MD och föra över till datorn?
Citera
2009-11-30, 16:53
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel-smoke
Som topic, nån som vet nåt sätt att få tag i musiken på MD och föra över till datorn?
Går det inte att stoppa in dom i vanliga cd läsaren?
Citera
2009-11-30, 16:56
Medlem
klart det går, men då måste man bryta upp dom och stoppa in discen inuti.. men får ändå inget ljud =)
Citera
2009-11-30, 17:22
Medlem
sommarlovs avatar
Du spelar av dem, via line-in.
Men det blir dålig ljudkvalité.
Leta upp musiken som MP3 istället...
Citera
2009-11-30, 17:31
Medlem
Är med så långt att jag sätter på line in, men kan ju inte spela in i ljudinspelaren.. :P Musiken jag vill ha har jag inte hittat, det är därför jag vill ha över från MD... Vet du nåt program man kan spela in med eller?
Citera
2009-11-30, 17:42
Medlem
jag har en Sony Net md som du kan få köpa billigt..
Bara koppla in via usb till datorn och föra över med lämpligt program.
Citera
2009-11-30, 18:28
Medlem
Har redan en Net-MD, men dom minidiscarna jag ska ta låtarna ifrån är inspelade innan det..
Citera
2009-11-30, 19:04
Medlem
Antingen är det line-in som gäller eller USB om spelaren har det. I regel (om jag minns rätt är det väl oftast line-in). Kör ett program som Total Recorder, det funkar mycket bra.

Kom på nu hur mycket jag saknar MD-formatet. Finns inte mycket i dagsläget (bland styckvarorna) som kommer upp i samma fantastiska ljudkvalitet som MD-spelarna besitter!

Fantastiskt format
Citera
2009-11-30, 19:08
Medlem
Körde på Line-in metoden, och hittade ett gratisprogram som hette Audacity.. Så nu är det inspelning på gång

Ja minidisc har sin charm faktiskt..
Citera
2009-12-01, 02:30
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxenboy
Kom på nu hur mycket jag saknar MD-formatet. Finns inte mycket i dagsläget (bland styckvarorna) som kommer upp i samma fantastiska ljudkvalitet som MD-spelarna besitter!

Fantastiskt format
Citat:
Ursprungligen postat av diesel-smoke
Ja minidisc har sin charm faktiskt..

Tom jag som är stor motståndare till alla former av komprimerade format... dvs MP3... har faktiskt två MD spelare. En stationär Sony kopplad till HiFi anläggningen o en liten portabel Sony.

Den absolut största fördelen med MD är att diskarna ligger skyddade i ett fodral. Inget damm! Inga repor! Dvs INGA defekta diskar som inte är spelbara.

Önskar att de hade tillverkat vanliga CD skivor o även DVD o Blu-Ray discar på samma sätt... i ett väl skyddat fodral.
Citera
2009-12-01, 05:47
Medlem
Jag har faktiskt också 2 st spelare, en portabel och en stationär.. Ja faktiskt så är det bra med höljet.. =) Nej gillar MD skarpt, även om jag inte använt den portabla på ett par år, då bilstereon används mest nu för tiden..
Citera
2009-12-01, 11:38
Medlem
elektronikfreaks avatar
Såg att du hade hittat Audacity. Det är mitt favoritprogram o perfekt om man vill "spela in" från ex Spotify. Bra dessutom på det sättet att man har helt fria händer att välja filformat... WAV, FLAC, MP3 mm... o även helt fria händer att välja bitrate.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in