• 1
  • 2
2009-11-30, 16:10
Medlem
boryokudans avatar
Jag har förälskat mig i diverse utländska spritsorter som ej finns att finna på Systembolaget, jag kollade därför igenom deras "beställningssortiment", som består av drycker vilka inte säljs direkt i butikerna - men utan resultat.
Jag vet att man kan göra en egen beställning genom Systembolaget, men det skulle kosta alldeles för mycket i frakt, då man tydligen måste stå för det själv.

Det jag söker är den koreanska drycken soju (Chamisul och Jinro), samt japans chuhai.
Är det så illa att det enda sättet att få tag i dessa drycker är att antingen betala tusenlappar i frakt, då man beställer via bolaget, eller att åka jorden runt för att köpa en flaska?

Hoppas någon kan det här!

Tack på förhand!
Citera
2009-11-30, 16:14
Medlem
Det finns ju diverse spritsidor som du kan beställa allt från sprit till öl. Titta igenom där, beställ med ett par kompisar några flaskor så delar ni på frakten. Brukar inte bli så jävla dyrt.
Citera
2009-11-30, 16:17
Medlem
boryokudans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeeq
Det finns ju diverse spritsidor som du kan beställa allt från sprit till öl. Titta igenom där, beställ med ett par kompisar några flaskor så delar ni på frakten. Brukar inte bli så jävla dyrt.

Är det lagligt, då? Ska ta mig en titt, men tvivlar dessvärre på att jag kommer hitta vad jag letar efter.
Citera
2009-11-30, 16:17
Medlem
Gregsons avatar
Prova att höra vem de koreanska och japanska restaurangerna i din närhet köper av, förmodligen finns det någon importfirma med lager inte allt för långt bort.
Citera
2009-11-30, 16:23
Medlem
boryokudans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregson
Prova att höra vem de koreanska och japanska restaurangerna i din närhet köper av, förmodligen finns det någon importfirma med lager inte allt för långt bort.

Här finns ingen koreansk restaurang, och den enda japanska tror jag ägs av kineser och har dessutom inte fullständiga rättigheter.
Citera
2009-11-30, 17:04
Medlem
Al Gores avatar
kolla här om du har någon av dessa i närheten

http://www.scandinasianport.com/13.html
Citera
2009-11-30, 17:20
Medlem
boryokudans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al Gore
kolla här om du har någon av dessa i närheten

http://www.scandinasianport.com/13.html

Tack för en bra länk, men finns tyvärr ingen i närheten.
Citera
2009-11-30, 17:29
Medlem
Al Gores avatar
Be systembolaget ta kontakt med importören. Jag är ganska säker på att det går att beställa den vägen.
Citera
2009-11-30, 17:43
Medlem
Al Gores avatar
Hittade detta på systembolagets hemsida.

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Privatimport/
Citera
2009-11-30, 18:38
Medlem
boryokudans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al Gore
Hittade detta på systembolagets hemsida.

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Privatimport/

Tack så mycket för väldigt bra information!
Det där har jag tittat på tidigare, och struntade i den då det hade blivit dyrt att frakta direkt från Korea eller Japan.

Finns det möjligtvis fler alternativ? Jag söker även japanska chuhai, vilket inte finns på den där sidan.
Citera
2009-11-30, 20:07
Medlem
Al Gores avatar
Det blir ju inte så dyrt eftersom du bara behöver betala frakt från importören som ju finns i Sverige.
.
Citera
2009-11-30, 20:39
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boryokudan
Det där har jag tittat på tidigare, och struntade i den då det hade blivit dyrt att frakta direkt från Korea eller Japan.

Du får ett prisförslag innan du bestämmer dig, blir det för dyrt är det bara att tacka nej. Se till att stämma av det i förväg bara, på mitt lokala system drog butikschefen in beställningen ändå trots att jag inte hade godkänt den. Han bedömde själv att jag tyckte priset var ok, vilket det iofsig var också så han hade ju rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in