• 1
  • 2
2009-11-30, 15:48
Medlem
kissen_mjaus avatar
Är det bara jag som irriterar mig på när det är sidbyte i en tråd? det som skrev på föra sida faller ju bort.

Varför har inte flashback rullande trådar? kanske 20 inlägg som visas konstant?
Citera
2009-11-30, 15:51
Medlem
micaeles avatar
Dåligt minne? Vilka 20 inlägg skulle visas konstant då, menar du?
Upplys en som inte vet vad som menas med rullande trådar.

Först trodde jag du menade trådar som automatiskt byter sida och visar fler inlägg, vilket iofs hade varit rätt smutt.
Citera
2009-11-30, 15:56
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Dåligt minne? Vilka 20 inlägg skulle visas konstant då, menar du?
Upplys en som inte vet vad som menas med rullande trådar.

Först trodde jag du menade trådar som automatiskt byter sida och visar fler inlägg, vilket iofs hade varit rätt smutt.
Dom sista 20 inlägg visas konstant.
Dom äldre sorteras som vanligt i sidor.
Citera
2009-11-30, 16:05
Medlem
Dr_Dollars avatar
Du kan ju alltid göra så att du får 40 inlägg på varje sida istället för 20
Citera
2009-11-30, 16:10
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Du kan ju alltid göra så att du får 40 inlägg på varje sida istället för 20
ja? och så får man ändå en sidbyte där dom 20-40 inlägg kommer bara försvina och en ny sida börjar.
Min tanke var att dom SISTA 20 ska alltid vara synliga och "sidor" fylls på efterhand.
Eller ja inte min tanke men jag ser det på en annan sait och tycker att man får mycket bättre översikt med det än kalla sidbyten.

Så som det funkar är att ts är alltid synligt, så man inte kan glömma vad tråden handlar om, och under den så har man ständigt 20 synliga inlägg.
klickar man däremot på "sidor"
1, inlägg 0-20
2, inlägg 21-40
and so on
Senast redigerad av kissen_mjau 2009-11-30 kl. 16:19.
Citera
2009-11-30, 16:21
Medlem
Trekojjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Dom sista 20 inlägg visas konstant.
Dom äldre sorteras som vanligt i sidor.

Du är dålig på att förklara. Jag förstår inte vad du menar.

Du menar alltså att de följande 20 trådar ska laddas in när man kommit till botten av sidan eller något sånt?
Citera
2009-11-30, 16:35
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
I kontrollpanelen under "Redigera alternativ" så kan du välja att sortera inläggen med nyast först, och borde då få den effekt du eftersträvar.

admin4
Citera
2009-11-30, 16:39
Medlem
b0gfettos avatar
Jag förstår det som att TS vill se inlägg 1-40 på förstasidan, 20-60 på andra, 40-80 på tredje osv?
Citera
2009-11-30, 16:40
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
I kontrollpanelen under "Redigera alternativ" så kan du välja att sortera inläggen med nyast först, och borde då få den effekt du eftersträvar.

admin4

Tänkte testa det där, men när jag trycker på nyast först och klickar på spara ändringar så byter den tillbaka automatiskt. Jag får helt enkelt inte byta.
Citera
2009-11-30, 16:41
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Jag förstår det som att TS vill se inlägg 1-40 på förstasidan, 20-60 på andra, 40-80 på tredje osv?

Någonsin varit med om att du skrivit ett inlägg i en tråd, och det inlägget hamnar sist på en sida eftersom att någon skriver precis efter dig och en ny sida skapas, och ditt inlägg "ignoreras" eftersom att ingen ser det?

Det är det som TS vill slippa tror jag.
Citera
2009-11-30, 16:42
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Någonsin varit med om att du skrivit ett inlägg i en tråd, och det inlägget hamnar sist på en sida eftersom att någon skriver precis efter dig och en ny sida skapas, och ditt inlägg "ignoreras" eftersom att ingen ser det?
Det händer mer eller mindre dagligen, speciellt i aktiva trådar. Men vad göra åt det? Nada, så länge inte alla byter.
Citera
2009-11-30, 16:43
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia

Det är det som TS vill slippa tror jag.

Ja, så brukar det bli när folk inte läser igenom hela trådar utan bara klickar på svara efter ha läst första inlägget.

Förstod jag TS fel alltså?

EDIT: Fick för mig att du var TS, har ändrat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in