2009-11-30, 15:29
Medlem
Phormeuss avatar
Skulle kolla min internetbank idag och det visade sig att mitt bolån har minskat.
Mer än vad jag har amorterat då.

Amorterade lite extra förra veckan.
Kastar man om summan med en sifrra så är det det beloppet som har dragits från den ena delen av mitt lån.
Medans ett annat lån har försvunnit helt.
Inga pengar har förvunnit från mitt konto mer än det jag ville amortera.
Antagligen lär banken komma på det, men inte fan tänker jag ringa dom och påpeka att min skuld är för liten.

Då till den viktiga frågan: Finns det någon chans som helst för att man på lagligt sätt ska kunna ha rätt till den felaktiga amorteringen?

Eftersom folk lär fråga: Det rör sig om ca 100 000.
Citera
2009-11-30, 15:50
Medlem
blotarns avatar
Banken kommer nog att åtgärda felet rätt snabbt. Dina lån kommer fortfarande vara kvar, du kan inte undkomma dessa.
Citera
2009-11-30, 16:01
Medlem
Phormeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Banken kommer nog att åtgärda felet rätt snabbt. Dina lån kommer fortfarande vara kvar, du kan inte undkomma dessa.

Jo, jag antar också att lånen lär vara kvar.
Men funderade på om man på något lagligt vis kan undkomma detta eftersom banken har gjort fel.
Lätt lär det ju knappast vara, men om det finns en chans så varför inte försöka?
Citera
2009-11-30, 17:23
Medlem
_Strebers avatar
Håll käft om det men var beredd på att du högst troligen får betala. Det handlar ju inte om att du spenderar pengar som har kommit dig tillhanda på fel väg som när man får felinsättningar. Det är ju inte säkert du har full koll på dina lånesaldon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in