2019-12-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Zlatan-statyn borde ha bevakning dygnet runt som Gävlebocken, det är en viktig symbolfråga.

Det har den inte och kommer inte ha. Personligen tror jag inte den står kvar inför nästa Allsvenskan-premiär. Det skulle vara en skymf för alla MFF fans om den gör. Det finns fotbollshuliganer som är galna nog att klippa den. Jag säger inte det är rätt. Jag bara säger vad jag tror.
Citera
2019-12-02, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Precis
Det sjuka var att han var ju här 2017 och delade ut MFF:s 20.e guld iklädd MFF halsduk
Hur man kan vara så cynisk, var det en del av planen det också, alla hyllningar till MFF dom senaste åren

Jag är inte ett dugg förvånad egentligen, men när jag tänker på hur mycket han sympatiserat med MFF dom senaste 4-5 åren gör det att han är bisarrt cynisk

Jag insåg att Zlatan är en cynisk egoist ut fingerspetsarna för länge sedan men nu har det ju blivit extremt tydligt, en riktigt vidrig människa.
Det han gjort mot Malmö och Malmö FF:s fans är riktigt fult och kalkylerat, man kan ju hoppas att han råkar illa ut i framtiden och får en reality check.

Han borde var död för Malmö FF.s fans och de flesta vettiga människor borde ju skita i honom totalt. Så kan zlatanister och invandrare fortsätta att dyrka denna dåre.

Han kommer att bli den mest hatade idrottsstjärnan i Sverige någonsin och det kommer vara välförtjänt.
Citera
2019-12-02, 07:39
Medlem
BarryHeros avatar
Hur länge tror ni Zlatan har känt till att han kommer bli delägare i Hammarby? Är det något som har planerats ända sedan han skrev på för Galaxy eller är det nåt som växt fram under denna höst?
Citera
2019-12-02, 07:54
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur länge tror ni Zlatan har känt till att han kommer bli delägare i Hammarby? Är det något som har planerats ända sedan han skrev på för Galaxy eller är det nåt som växt fram under denna höst?

Han säger själv att det har "gått en tid" sedan affären blev klar. Direkt från Aftonbladet:

"– Det är klubben som har störst potential att bli störst i Skandinavien. De gör fantastiska saker redan nu. De hade lite otur nu i år, de kunde ha vunnit serien. Jag följde slutet av allsvenskan även om allt var hemligt med mig och Hammarby.

Du satt hemma i Los Angeles och följde guldstriden?

– Det har ju gått en tid även om allt varit hemligt. Men jag har försökt följa Hammarby så mycket det går. "
Citera
2019-12-03, 09:34
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Mycket bra sammanfattning av hur jävla cynisk detta svin är, står och ler vid statyn när han vet att han snart ska avslöja sitt ägande i Hammarby och vill dessutom göra Hammarby till störst i Skandinavien. Smält ner statyn det är det enda rätta, hur många får en staty under sin livstid och så går detta fanskap och gör detta.
Jag hejar inte ens på Malmö men blir förbannad på det utstuderade sättet han verkligen försöker pissa på andra människor.
Om inte alla förstått vad Zlatan går för så borde det vara väldigt tydligt nu, en mycket liten människa.

Markus Rosenberg ska ha en staty, låt konstnären göra en ny till Rosenberg efter att Zlatans har smälts ner.
Vi har alltså inte lärt oss något av detta utan vill ändå uppföra en staty av ännu en levande person?
Och om Rosenberg gör bort sig? Smälta om till någon annan?
Citera
2019-12-03, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Vi har alltså inte lärt oss något av detta utan vill ändå uppföra en staty av ännu en levande person?
Och om Rosenberg gör bort sig? Smälta om till någon annan?

Du utgår från att alla är lika störda som Zlatan, finns ingenting som tyder på att Rosenberg skulle vanvörda äran av att få en staty.
Hela Zlatans vuxna liv så har det varit tydligt vad han är för typ av karaktär.

Så vi får hålla isär lite väldigt få människor är ute och cyklar som Zlatan och beter sig illa så då kan man få en staty.
Rosenberg har ju verkligen visat vad han går för på ett mycket positivt sätt.
Citera
2019-12-03, 10:56
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Du utgår från att alla är lika störda som Zlatan, finns ingenting som tyder på att Rosenberg skulle vanvörda äran av att få en staty.
Hela Zlatans vuxna liv så har det varit tydligt vad han är för typ av karaktär.

Så vi får hålla isär lite väldigt få människor är ute och cyklar som Zlatan och beter sig illa så då kan man få en staty.
Rosenberg har ju verkligen visat vad han går för på ett mycket positivt sätt.
Nej, jag utgår ifrån premissen att man inte ska göra statyer av levande människor. Det har varit praxis ganska länge.
Zlatanhistorien visar just varför den praxisen finns.
Citera
2019-12-03, 11:29
Medlem
Gavins-Friends avatar
Väldigt naivt dock av mff-supportrar att man trodde att Zlatan brydde sig om mff. Sättet man hyllat honom på innan är sinnessjukt.

Han borde aldrig fått en staty öht. Och den borde aldrig stått vid malmös arena. Nu hoppas jag faktiskt man skjuter sönder den eller spränger den. Men som sagt, naivt att trott det man trott. Zlatan har alltid varit en zigenare (syftar ej på hans ursprung eller utseende) som flyttar dit pengarna finns och skiter i det han lämnat bakom sig.

Fans till bajen är positiva? "Vi får mer publicitet" och? När ni verkar fått bra ordning så ska världens största narcissistiska egoist in i er förening. Är det verkligen positivt?
Citera
2019-12-03, 11:47
Medlem
Om inte statyn flyttas snabbt kommer den att förstöras. Plats? På innergården till något polishus. Enda chansen att den får vara ifred.
Citera
2019-12-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebotvid
Om inte statyn flyttas snabbt kommer den att förstöras. Plats? På innergården till något polishus. Enda chansen att den får vara ifred.

Finns väl bara två tänkbara platser:

- Rosengården

- utanför Friends Arena

ett tredje inom parents:

(på något idrottsmuseum)
Citera
2019-12-03, 12:29
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebotvid
Vi har ju faktiskt ett Riksidrottsmuseum i Sthlm. Kanske något för dem?

https://www.riksidrottsmuseet.se/
Citera
2019-12-03, 12:34
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Nej, jag utgår ifrån premissen att man inte ska göra statyer av levande människor. Det har varit praxis ganska länge.
Zlatanhistorien visar just varför den praxisen finns.

Exakt. Det är ingen slump att diktaturer alltid har varit pigga på att resa statyer över diktatorerna, statyer som sedan rivs när diktaturen faller. Det är först när människors liv är levt som eftervärlden kan avgöra om de är värda en staty eller att få en gata uppkallad efter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in