Citat:
Ursprungligen postat av
J.G.R
Så jävla trött...
Anti-sidan kör så mycket på den här argumentationen, utan någon form av grund till det. "Känslan" eller intervjuer med motståndare, eller spelare som ingen kände till innan han uttalade sig negativt om Zlatan.
Jag säger inte att Zlatan är en underbar person, men att han "förstör" lag förstår jag inte.
- - -
Angående Zlatans misslyckande i landslaget, gentemot Brolin: Zlatan har tillhört en otroligt svag landslagsgeneration. Brolin tillhörde en av de bästa.
Vem fan jämför med Brolin? Zlatans facit med landslaget är 2 missade mästerskap, ett uselt styrt landslag som till slut styrdes av Zlatan snarare än Hamrén. Det spelar ingen roll hur bra Zlatan är. Zlatans persona, medias hantering av honom och svenska folkets avdyrkan av Zlatan gör att det ALLTID slutar på samma sätt. Zlatan blir viktigare än landslaget. Vilket Zlatanister bevisar gång efter annan varje gång den här skiten ska diskuteras. Zlatan ska med till varje pris, Zlatan ska själv få bestämma om han ska vara med, Zlatan är bättre än alla andra yada yada.
Bara genom att finnas till är Zlatan ett störelsemoment och han har inte vett, intresse eller lagkänsla nog för att fatta att hans utspel i media blir problem för landslaget att hantera. Han vet att media och svenska folket avgudar honom och det kommer återigen leda till att någon av de två stora tidningarna kommer köra en lång kampanj där Zlatan ska med till varje pris.
Slutresultat, ett havererat landslag som Janne Andersson på pappret styr men Zlatan/SvFF och svenska media styr.
Tror Zlatan spontant hellre ser att landslaget misslyckas i sommar om han själv inte är med. En framgång för Sverige är endast värd om han får vara del av den. Som en sann jävla opportunist och populist dyker han upp under snön när det börjar töa och känner att nu var det länge sen jag var i centrum inom svensk fotboll.
Hoppas innerligt att Janne Andersson synar bluffen och vågar säga nej. Zlatan kommer aldrig acceptera en roll som Zlatanisterna så utopiskt målar upp. Ett landslag likt det nu där Zlatan bara rakt av ersätter Toivonen. Det finns inget sådant landslag. Det kommer aldrig ske.