2010-08-16, 19:26
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Jag fick rätt i att Zlatan inte platsade i Barca, med undantag för en cirka 3 månaders hooneymoon vars topp var att få avgöra El calsico. Han fick ju nöta bänk. han kom ibland in som en sketen avbytare. Fansen vill inte ha kvar honom, ledning och tränare vill också bli av med honom.

I was right!
Nu vet jag inte varför du har fått för dig att du har rätt men nej, du har fel. Zlatan har visat att han platsar i Barca. Alla har formsvackor, kolla bara på Messi som är världens bästa. Han har haft svackor han med. Du kanske missade matchen i lördags? Där visade Zlatan att han platsar och att han är i oerhört bra form.

Sen skulle de varit kul om du kunde ge mig en seriös källa som bekräftar att varken fans, ledningen eller tränaren vill ha kvar Zlatan. Aftonbladet duger inte. Inte heller sportpanelens video där de berättar hur allt ligger till och att Zlatan kommer lämna. Det blir inte särskilt trovärdigt när de sitter och påstår att Zlatan är den person som tjänar mest i Barca när så inte är fallet. Ännu mer komiskt blir det när "experterna" inte ens kan uttala Sevilla.
Citera
2010-08-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Jag fick rätt i att Zlatan inte platsade i Barca, med undantag för en cirka 3 månaders hooneymoon vars topp var att få avgöra El calsico. Han fick ju nöta bänk. han kom ibland in som en sketen avbytare. Fansen vill inte ha kvar honom, ledning och tränare vill också bli av med honom.

I was right!

Du fick inte rätt någonstans. Hans höstsäsong var trots skada imponerade, han var borta 3 veckor innan el classic, hoppade in i halvlek och avgjorde. Gjorde viktigt CL mål, sen drog han på sig en till skada efter jul och stod över ett par matcher om jag inte minns fel. Satt på bänken de sista matcherna för att Bojan var i bättre form.

Var tveksam hur Zlatan skulle passa in, men han har gjort en helt klart godkänd första säsong. Verkar som han inte blir såld nu, kanske lånad till Milan. Men om han stannar i Barca så hoppas jag han kan hitta sin formtopp, då vet alla vad han kan åstadkomma.

Fansen gillar honom, självklart finns det haters.
Sen var det Pep som ville ha Zlatan.

Men nu sitter barca i lite kläm när de har köpt in Villa, antingen får Villa spela på vänster eller så får Zlatan kämpa om plats i startelvan och det ser inte så bra ut när man har riktigt bra betalt och sitter på bänken. Speciellt inte för barcas ekonomi om de ska betala massor $$$ för en spelare som inte ens spelar från start. Därför tror jag att ledningen var/är väldigt intresserade nu under sommaren att försöka sälja Zlatan.
Citera
2010-08-18, 18:23
Medlem
MoogBeats avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/zlatan/article7617081.ab

Zlatan förstår inte varför Barca vill sälja honom. Är det någon mer än jag som tycker detta är fruktansvärt roligt? Zlatan har varit bästa spelaren på försäsongen men ändå vill Barca ha bort honom. Klubben verkar ju hålla Messi, Villa, Bojan och Pedro före Zlatan när det gäller startelvan. Det verkar inte spela någon roll vad Zlatan gör, ändå ska han helst bort. Hilarious!
Citera
2010-08-18, 18:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/zlatan/article7617081.ab

Zlatan förstår inte varför Barca vill sälja honom. Är det någon mer än jag som tycker detta är fruktansvärt roligt? Zlatan har varit bästa spelaren på försäsongen men ändå vill Barca ha bort honom. Klubben verkar ju hålla Messi, Villa, Bojan och Pedro före Zlatan när det gäller startelvan. Det verkar inte spela någon roll vad Zlatan gör, ändå ska han helst bort. Hilarious!
Varför? Alla som följde förra säsongen är inte förvånad, guardiola trodde han skulle vara jättebra för barcelona och ge dom ytterligare dimensioner, men efter säsongen kan man dra slutsatsen att han är för långsam och helt enkelt inte passar in i barcelonas nuvarande ideologi o spelsystem.

Jag har inte ens följt fotboll särskilt länge men kan ändå se det så kristallklart som det bara går.
Citera
2010-08-18, 18:48
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför? Alla som följde förra säsongen är inte förvånad, guardiola trodde han skulle vara jättebra för barcelona och ge dom ytterligare dimensioner, men efter säsongen kan man dra slutsatsen att han är för långsam och helt enkelt inte passar in i barcelonas nuvarande ideologi o spelsystem.

Jag har inte ens följt fotboll särskilt länge men kan ändå se det så kristallklart som det bara går.

Jo, visst är det så, och det vet jag också. Det roliga i kråksången är att Zlatan inte fattar det!
Citera
2010-08-18, 18:57
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Nja bästa spelaren har han väl inte varit, dessutom har ju 8 ordinarie spelare haft semester under hela försäsongen, så att han varit bland de bättre säger inte överdrivet mycket.

Det är kul att han verkar vilja stanna och kämpa till sig en plats, han måste inse att han är fjärde eller femte valet i anfallet nu, men ifall han höjer sig till sin högstanivå och anpassar sig bättre till spelsättet kommer han såklart att ha en startplats.

Det rapporteras förresten att Villa ses mer som en ytter i dagsläget, och att Pedro tar den andra kanten medan Messi spelar centralt. Zlatan kommer främst att ses som ett alternativ om spelet låser sig, men nog ska han kunna konkurrera ut Messi på kanten igen, ett halvår eller ett år på bänken gör ju inte gott för hans karriär.
Citera
2010-08-18, 19:56
Medlem
Citat:
Jo, visst är det så, och det vet jag också. Det roliga i kråksången är att Zlatan inte fattar det!

Haha ja så jävla kul att han själv går ut och säger att han inte fattar. Det står till och med ordagrant att Zlatan själv har sagt det. Jävla patrask.

Sen kommer fotbollsoraklet Nirvana och ger sitt stöd. Då är det spikat att allt stämmer. Det är klart att någon som grundar sina fotbollskunskaper på aftonbladet inte blir förvånad över deras fantastiska ryktesspridning.
Citera
2010-08-18, 20:47
Medlem
ipodnanos avatar
Tycker det känns som att det är de Barcelonska medierna som vill ha bort honom, genom att skapa alla dessa ryktena. Zlatan, Pep och City har ju bekräftat att de inte villa göra någon affär, och varför skulle Barca vilja låna ut honom till City? Det är klart att han bör och kommer att bli kvar.
Citera
2010-08-18, 22:51
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme
Haha ja så jävla kul att han själv går ut och säger att han inte fattar. Det står till och med ordagrant att Zlatan själv har sagt det. Jävla patrask.

Sen kommer fotbollsoraklet Nirvana och ger sitt stöd. Då är det spikat att allt stämmer. Det är klart att någon som grundar sina fotbollskunskaper på aftonbladet inte blir förvånad över deras fantastiska ryktesspridning.

Här spekulerar vi vilt, fördomsfullt och utan källkritik eller eftertanke!
Citera
2010-08-18, 22:51
Medlem
fredricoss avatar
Citat:

Du ska nog ta det där med en nypa salt. Om det nu skulle vara så att Barcelona skulle velat bli av med honom så hade väl Zlatan om någon vetat varför. Han träffar tränare och ledare dagligen, det är hans liv. Att sen folk i Sverige tro sig veta mer än Zlatan själv, grundat på något som aftonbladet skriver är ju bara löjligt.

Zlatans agent sa det bra för någon vecka sedan då han sa att tidningarna i Katalonien endast kan användas som toapapper.
Citera
2010-08-18, 22:54
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Du ska nog ta det där med en nypa salt. Om det nu skulle vara så att Barcelona skulle velat bli av med honom så hade väl Zlatan om någon vetat varför. Han träffar tränare och ledare dagligen, det är hans liv. Att sen folk i Sverige tro sig veta mer än Zlatan själv, grundat på något som aftonbladet skriver är ju bara löjligt.

Zlatans agent sa det bra för någon vecka sedan då han sa att tidningarna i Katalonien endast kan användas som toapapper.

Och Raiolas ord är knappt värt det.
Citera
2010-08-18, 22:59
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Och Raiolas ord är knappt värt det.
Jag tycker heller inte om Raiola, dock var detta ett av de få bra uttalande han gjort.

EDIT: Lite kul att både Aftonbladet och Fotbollskanalen idag citerar El Mundo Deportivo på dessa två olika sätt:

Aftonbladet om Zlatans tankar kring Man City: "Tanken på att få vara med och skapa en ny superklubb och utmana Europas allra främsta lockar honom också, sade en källa till tidningen. "

Fotbollskanalen om Zlatans tankar kring Man City: "Zlatan Ibrahimovic vägrar enligt spanska tidningen El Mundo Deportivo gå till Manchester City"

Både Aftonbladet och Fotbollskanalen har som sagt angett El Mundo Deportivo som källa. Det känns riktigt seriöst detta.
Senast redigerad av fredricos 2010-08-18 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in