Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Jag fick rätt i att Zlatan inte platsade i Barca, med undantag för en cirka 3 månaders hooneymoon vars topp var att få avgöra El calsico. Han fick ju nöta bänk. han kom ibland in som en sketen avbytare. Fansen vill inte ha kvar honom, ledning och tränare vill också bli av med honom.
I was right!
Du fick inte rätt någonstans. Hans höstsäsong var trots skada imponerade, han var borta 3 veckor innan el classic, hoppade in i halvlek och avgjorde. Gjorde viktigt CL mål, sen drog han på sig en till skada efter jul och stod över ett par matcher om jag inte minns fel. Satt på bänken de sista matcherna för att Bojan var i bättre form.
Var tveksam hur Zlatan skulle passa in, men han har gjort en helt klart godkänd första säsong. Verkar som han inte blir såld nu, kanske lånad till Milan. Men om han stannar i Barca så hoppas jag han kan hitta sin formtopp, då vet alla vad han kan åstadkomma.
Fansen gillar honom, självklart finns det haters.
Sen var det Pep som ville ha Zlatan.
Men nu sitter barca i lite kläm när de har köpt in Villa, antingen får Villa spela på vänster eller så får Zlatan kämpa om plats i startelvan och det ser inte så bra ut när man har riktigt bra betalt och sitter på bänken. Speciellt inte för barcas ekonomi om de ska betala massor $$$ för en spelare som inte ens spelar från start. Därför tror jag att ledningen var/är väldigt intresserade nu under sommaren att försöka sälja Zlatan.