2012-11-04, 20:52
Medlem
Utvisad? Börjar han strula igen? Klubbyte på g?
Citera
2012-11-05, 12:53
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Zlatan viker ju benet och träffen blir dessutom lite från sidan (Zlatan får lite rotation).
Hade Zlatan sträckt benet där istället så hade nog målvakten blivit liggandes ett tag...

Ja, det borde nog inte varit straff där, men för domaren såg det nog allvarligare ut.
Citera
2012-11-05, 17:25
Medlem
NoTruces avatar
Zlatan får ta det lite lugnt med akrobatnumren framöver. Visst, han är bitig och har en fin teknik för att tricksa till sig boll, men han får fan ta och hålla reda på fossingarna.
Citera
2012-11-05, 21:00
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Zlatan får ta det lite lugnt med akrobatnumren framöver. Visst, han är bitig och har en fin teknik för att tricksa till sig boll, men han får fan ta och hålla reda på fossingarna.
Tycker att det är bra att han gjorde detta akrobatnummer. Han behöver vila.
Citera
2012-11-06, 22:43
Bannlyst
Såg själv inte matchen men han gjorde tydligen 4 assist idag. Blir att se highlights nu på viasat fotboll.
Citera
2012-11-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Såg själv inte matchen men han gjorde tydligen 4 assist idag. Blir att se highlights nu på viasat fotboll.

Grym hela matchen igenom. Allt som fattades var ett väldigt välförtjänt mål.
Citera
2012-11-06, 23:10
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Grym hela matchen igenom. Allt som fattades var ett väldigt välförtjänt mål.
Jag tycker han var betydligt bättre i andra. Han var inte dålig i första, men...
Citera
2012-11-07, 13:08
Bannlyst
Zlatan är mycket duktig men medias och nötter som avgudar Zlatan måste börja komma in i matchen! All jävla förgudning av Zlatan leder bara till hat mot honom som han säkert inte alls förtjänar.

Ett exempel från gårdagens match var passningen till 3-0 som upphaussas tillsammans med de andra passningarna till målen som gudomliga men Zlatans passning var inte det gudomliga i det målet! Det gudomliga där var Menez snygga fint innan han sparkade in bollen.

PSG hade tre grymma tekniker igår, Zlatan, Veratti och Menez. Men de andra två "glöms" alltid bort eftersom Zlatan ska vara en symbol för svartingintegreringen. Häpnade som många andra över Zlatans pass till Hoarau och beundrade verkligen de perfekta passningarna fram till Alex och Matuidi, men kom igen för fan, han är ingen gud!! Han är inte ens världens bästa spelare just nu och tveksamt om han ens kommer i närheten av Messi någonsin.
Citera
2012-11-07, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McIlroy
Zlatan är mycket duktig men medias och nötter som avgudar Zlatan måste börja komma in i matchen! All jävla förgudning av Zlatan leder bara till hat mot honom som han säkert inte alls förtjänar.

Ett exempel från gårdagens match var passningen till 3-0 som upphaussas tillsammans med de andra passningarna till målen som gudomliga men Zlatans passning var inte det gudomliga i det målet! Det gudomliga där var Menez snygga fint innan han sparkade in bollen.

PSG hade tre grymma tekniker igår, Zlatan, Veratti och Menez. Men de andra två "glöms" alltid bort eftersom Zlatan ska vara en symbol för svartingintegreringen. Häpnade som många andra över Zlatans pass till Hoarau och beundrade verkligen de perfekta passningarna fram till Alex och Matuidi, men kom igen för fan, han är ingen gud!! Han är inte ens världens bästa spelare just nu och tveksamt om han ens kommer i närheten av Messi någonsin.

Du satt säkert och runka när Messi gjorde 4 mål mot något avsågat la liga lag förra säsongen trots att alla mål inte var något speciellt. Zlatan gjorde 4 assist igår sen om det var rabonastyle som Maradonna eller ett enkelt snett bakåt inspel så räknas det ändå som assist. För mig och många andra är Zlatan en av dom bästa i världen sen vad ni haters tycker och säger skiter jag totalt i.

Gläd dig istället med att Sverige har en så bra fotbollsspelare för om några år har vi inte det längre.
Citera
2012-11-07, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Du satt säkert och runka när Messi gjorde 4 mål mot något avsågat la liga lag förra säsongen trots att alla mål inte var något speciellt. Zlatan gjorde 4 assist igår sen om det var rabonastyle som Maradonna eller ett enkelt snett bakåt inspel så räknas det ändå som assist. För mig och många andra är Zlatan en av dom bästa i världen sen vad ni haters tycker och säger skiter jag totalt i.

Gläd dig istället med att Sverige har en så bra fotbollsspelare för om några år har vi inte det längre.
Vi är inte haters, det är du och media som får att bli haters. Att använda en svarting som är duktig i fotboll som ursäkt för att påtvinga multikultur om massinvandring är patetiskt! Han är duktig men inte ens landets bästa genom tiderna och det är ett faktum.

Men är du svarting själv så förstår jag om du inte kan ta in det jag säger, ni är ju inte direkt begåvade av naturen, så att säga.. Zlatans ass på 3-0 var inget speciellt men det Menez gjorde av bollen var desto mer speciellt.

Och nej, jag runkar inte till Messi men jag liksom alla andra som kan nåt om fotboll vet att Messi är flera gånger bättre fotbollsspelare än Zlatan.
Citera
2012-11-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McIlroy
Vi är inte haters, det är du och media som får att bli haters. Att använda en svarting som är duktig i fotboll som ursäkt för att påtvinga multikultur om massinvandring är patetiskt! Han är duktig men inte ens landets bästa genom tiderna och det är ett faktum.

Men är du svarting själv så förstår jag om du inte kan ta in det jag säger, ni är ju inte direkt begåvade av naturen, så att säga.. Zlatans ass på 3-0 var inget speciellt men det Menez gjorde av bollen var desto mer speciellt.

Och nej, jag runkar inte till Messi men jag liksom alla andra som kan nåt om fotboll vet att Messi är flera gånger bättre fotbollsspelare än Zlatan.

Vad baserar du det på?

Jag tycker att Zlatan är den klart bäste svenska fotbollsspelaren genom alla tider. Han har vart dominant i samtliga klubblag han spelat i, han är den klart bästa spelaren i dagens svenska landslag och enormt viktig.

Vem ska ha vart bättre? Bänknötar-henke eller amatörfotbolls-gunnar? Eller tjockis-tomas?

Meriter

Inom klubblag

Ajax
Nederländsk Ligamästare: 2001/2002 och 2003/2004
Nederländsk Supercupvinnare: 2001/2002
Nederländsk Cupmästare: 2002

Juventus
Italiensk Ligamästare (Scudetto) 2004/2005 och 2005/2006 men laget fråntogs dessa titlar på grund av Serie A-skandalen 2006.
Internazionale
Italiensk Ligamästare (Scudetto): 2006/2007, 2007/2008 och 2008/2009
Vinst i Italienska supercupen: 2006 och 2008

FC Barcelona
Vinnare av La Liga 2009/2010
Spansk Supercupvinnare: 2009 och 2010
UEFA Supercupvinnare: 2009
Världsmästare för klubblag i FIFA Club World Cup 2009

AC Milan
Italiensk Ligamästare (Scudetto): 2010/2011
Vinst i Italienska supercupen 2011
Vinst i Dubai Challenge Cup 2011 och 2012

Individuella utmärkelser
Italien
Capocannoniere (skyttekung) säsongen 2008–09 (25 mål), 2011–12 (28 mål)
Oscar del calcio: 9
Årets mål i Serie A 2008
Årets spelare i Serie A 2008, 2009 och 2011
Årets bästa utländska spelare 2005, 2008 och 2009
Årets spelare i Juventus säsongen 2004–05 (Utsedd av klubbens fans)
Uttagen till Årets lag 2011

Sverige
Guldbollen: 2005, 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011
Årets forward vid Fotbollsgalan 2007, 2008, 2009, 2010 och 2011
Årets manliga idrottare 2007 och 2010.
Jerringpriset 2007
Internationellt
Uttagen till UEFA Årets lag 2007 och 2009
UEFA EURO 2012 Team of the Tournament (Uttagen i EM 2012:s internationella 23-mannatrupp)
Best goal of UEFA EURO 2012 (Snyggaste målet i EM 2012: UEFA Carlsberg Award)

Räcker inte det här för att vara sveriges bästa genom tiderna?

Källa: Wikipedia
Citera
2012-11-07, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Killemedstil
Du har inte levt så länge märker jag. Vi hade fotboll i Sverige före Zlatan. GreNoLi är säkert något du inte ens hört talas om? Likaså Nacka..

Sverige har ett VM-silver och ett OS-guld från den tiden när de bästa spelade OS och inte som idag, när det är U20 som spelar istället.

Zlatan upphöjs till skyarna tillsammans med Asllani av en enda anledning - svartingkortet! Zlatan är en duktig fotbollsspelare och ibland (som igår) gör han helt otroliga grejer på fotbollsplan. Men ofta är han en average Joe på plan. Han är långt ifrån samma klass som de bästa i världen och det är ett faktum. Det som t ex Menez och Veratti presterade rent tekniskt igår är absolut inte sämre än Zlatan igår. Om man inte tycker det så är man förgiftat av Zlatan-propagandan och kan inte fotboll på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in