2010-11-15, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Det finns kanske 2-3 anfallare i PL som håller Zlatans klass, han hade vart dominant där också. Sen att du inte ser någon skillnad på Serie A och allsvenskan är ganska tragiskt

Jag har inte pratat om någon klass, jag skrev att den som vann skytteligan kanske borde få vinna?

Och italienska är skit jämfört med Premier League?
Citera
2010-11-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeryMetal
Jag har inte pratat om någon klass, jag skrev att den som vann skytteligan kanske borde få vinna?

Och italienska är skit jämfört med Premier League?

Okej. Inter, ett italienskt lag, vann Champions League förra året ifall du har glömt det.
Citera
2010-11-15, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saos
Okej. Inter, ett italienskt lag, vann Champions League förra året ifall du har glömt det.

Vad fan har Champions League med att jämföra ligor med varandra?
Citera
2010-11-15, 22:35
Medlem
Citat:
Vad fan har Champions League med att jämföra ligor med varandra?

1+1=2.
Citera
2010-11-15, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saos
1+1=2.

Att jämföra Premier League och Serie A är en sak

Inte en utslagsturnering där det kan vara kört efter 2-3 matcher i grundspelet!

Ok Zlatan kommer aldrig bli en världspelare när han aldrig har vunnit Champions League trots Ajax, Juventus, Inter och Barcelona?

Sanslöst dåligt!
Citera
2010-11-15, 23:02
Medlem
4522s avatar
Är syftet med Guldbollen att prisa Sveriges bästa spelare så känns det inte särskilt motiverat att ge det till en Allsvensk spelare av samma anledningen som jag inte ger pengar till tiggare. Utan motprestation kan Gerndt eller någon annan sopa bara drömma om det ädlaste svenska fotbollspriset på samma sätt som zigenaren på gatan kan glömma mina pengar.
Citera
2010-11-15, 23:09
Medlem
River99s avatar
Citat:

Ok Zlatan kommer aldrig bli en världspelare när han aldrig har vunnit Champions League trots Ajax, Juventus, Inter och Barcelona?

Sanslöst dåligt!

Jag måste bara fråga? Är du utvecklingsstörd?
Citera
2010-11-15, 23:13
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av River99

Verkar så, allt snack om CL hit och dit. Inte fan går vi runt och säger att Messi inte kan klassas som en världsspelare därför att han gjorde ett skandallöstdåligtsåinihelvete VM.
Citera
2010-11-15, 23:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Hade Allsvenskan varit en av Europas bästa ligor hade jag inte sagt något. Ska en allsvenska spelare få guldbollen ska han göra något exceptionellt, till exempel slå målrekord, göra enastående landskamper eller hjälpa sitt lag att göra heroiska insatser i någon europeisk cup.
Citera
2010-11-15, 23:24
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av River99

Nej, han är hårdrockare.
Citera
2010-11-15, 23:26
Medlem
Cpt_Kirks avatar
Citat:
Zlatan fanboys, så sött

I stället för att vara fanboy kan du ju kanske erkänna han särbehandlas trots han inte levererar?

Hur ofta avgör han stora matcher som man kommer ihåg?

Göra 2 mål mot ett skitlag i italienska ligan är en sak och bränna lägen i Champions League en annan

Kul att du kallar mig för fanboy. Även om jag har bra koll på fotboll så är jag ingen inbiten fotbollssupporter. Zlatan är Sveriges bästa fotbollsspelare och därför ska han ha guldbollen. Är det orättvist mot de stackars träbenen och snedsparkarna i korpserien Allsvenskan att en spelare som är 10 ggr bättre än dem vinner priset som ska gå till Sveriges bästa fotbollsspelare? Du har helt och hållet missförstått vad guldbollen är.
Citera
2010-11-15, 23:32
Medlem
Cpt_Kirks avatar
Citat:

Sanslöst dåligt!

Eh!? I ena meningen klankar du ner på CL och i den andra är det en turnering som avgör om du är en världsstjärna eller inte.

Gå och lägg dig nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in