Roligt att mitt lilla inlägg gav upphov till en liten debatt.
Jag kan förstå om Z blir lite lack att han inte får plats i styrelsen men han måste ju tänka efter lite innan han lackar ur helt.
Mff-fansen samt staden i stort har alltid tagit hans parti och sett honom som sin son. Han har ju även starka band dit med tanke på att flera av hans släktingar bor kvar.
Fram till minst 2015(?) då han firade SM-guld på innerplan verkar han iaf inte haft några problem med att förknippas med MFF. Så då faller ju argument som att han blev blåst vid övergången till Ajax eller att saker som utspelades tidigare ligger till grund för hans agerande.
Han har ju även medgett att det var fel av honom att inte investera i MFF. Tror inte så många Bajare är så genuint upphetsade över hans engagemang. Ett alternativ hade varit att låta Helena äga andelen i Bajen då hon ju verkar ha en koppling till sthlm (född där?).
Sen kan man bara spekulera huruvida Z hade varit där han är med eller utan MFF. Jag tror det är en symbios av faktorer. MFF (Roland Andersson) gav ju honom chansen. Men å andra sidan torde hans råtalang även tagit honom en bra bit på vägen.
En sista anmärkning; i inledningen av hans sejour i Ajax hade han stora problem att ta en ordinarie plats (stavas Mido) så frågan är hur mycket mer han kunde begärt i lön.