2022-01-04, 20:42
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är väl en DIF tröja i din avatar?

Det är Steve Galloway. Mannen som anses ha haft Allsvenskans största penis. Förvisso ett par säsonger i DIF i slutet av 80-talet men gjorde det mesta av sin karriär i Umeå FC. En legendar.

Jag är så långt ifrån supporter till något Stockholmslag man kan komma. Men faktum kvarstår, skulle t.ex AIK få ihop verksamheten och inte låta HA-medlemmar och Firman Boys styra klubben skulle det vara Skandinaviens största klubb, även sportsligt.
Senast redigerad av vackertsvin 2022-01-04 kl. 20:55.
Citera
2022-01-04, 20:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Va, den lugne och sansade hm spelaren? Han snodde ju postmannens cykel när han inte orkade gå till sin polare, så det kan ju stämma .
Så, de barmhärtiga samariterna hjälpte honom utan egen vinning? Vad sött. Några av er MFF:are är fan patetiska i ert har mot Zlatan. Stå för hatet, det kan jag köpa men snacket om hur tränarna hjälpte honom gjordes ju av anledningen att de såg en jävligt bra striker som de ville och de facto kapitaliserade på. Inget konstigt…
Citera
2022-01-04, 20:56
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Så, de barmhärtiga samariterna hjälpte honom utan egen vinning? Vad sött. Några av er MFF:are är fan patetiska i ert har mot Zlatan. Stå för hatet, det kan jag köpa men snacket om hur tränarna hjälpte honom gjordes ju av anledningen att de såg en jävligt bra striker som de ville och de facto kapitaliserade på. Inget konstigt…

Hatar inte Zlatan. Evigt tacksam för de han gjort för Malmö och MFF och oss killar som spela fotboll på gatan (ja gata inte plast eller gräs som er i sthlm) under uppväxten, han har varit en del av vårt liv sen 97.
Så jävla stolt att man är från samma stad. Sen att han saknar hjärna och förstörde hela relationen och ”it” får stå för han med det konkade klädföretaget.

Men när folk i tråden baserar sin kunskap på saker dom läst i clownens bok eller media och smutskastar min klubb så reagerar man. De måste du förstå. Främst också med tanke på hur mycket jag vet om ämnet, till skillnad från er norrlänningar som slänger ut er floskler.
Citera
2022-01-04, 21:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jag var en Zlatan-fan innan jag fick nys om hans "kupp" om ta sig in i styrelsen. MFF är och förblir större än Z för mig även om jag inte alltid har samma åsikt som MFF:s talesmän.
Citera
2022-01-04, 21:21
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hatar inte Zlatan. Evigt tacksam för de han gjort för Malmö och MFF och oss killar som spela fotboll på gatan (ja gata inte plast eller gräs som er i sthlm) under uppväxten, han har varit en del av vårt liv sen 97.
Så jävla stolt att man är från samma stad. Sen att han saknar hjärna och förstörde hela relationen och ”it” får stå för han med det konkade klädföretaget.

Men när folk i tråden baserar sin kunskap på saker dom läst i clownens bok eller media och smutskastar min klubb så reagerar man. De måste du förstå. Främst också med tanke på hur mycket jag vet om ämnet, till skillnad från er norrlänningar som slänger ut er floskler.
Jag har väl ändå inte gått i polemik med dig om fakta? Jag har ställt frågor. ganska så viktig skillnad. Eftersom mitt intresse är rätt svalt och jag läste boken för tio år sedan minns jag inte och den bild som målas upp om Hasse Borg som exil master mind är nog dessvärre den gängse bilden. Tråkigt om det inte stämmer. Zlatan var en favorit till att han kysste Barcelonas klubbmärke.
Citera
2022-01-04, 21:25
Medlem
Citat:
Jag har väl ändå inte gått i polemik med dig om fakta? Jag har ställt frågor. ganska så viktig skillnad. Eftersom mitt intresse är rätt svalt och jag läste boken för tio år sedan minns jag inte och den bild som målas upp om Hasse Borg som exil master mind är nog dessvärre den gängse bilden. Tråkigt om det inte stämmer. Zlatan var en favorit till att han kysste Barcelonas klubbmärke.

Zlatan försöker bygga upp en story om att han hade en så tuff uppväxt och alla rassar var emot han och fått kämpa i motvind.

När han alltid varit priviligerad och i princip fått göra vad han vill pga den talangen han hade. MFF och Borg speciellt har curlat och daltat med honom och haft ett jävla tålamod.

Han har alltid haft sin pappa och hade en bra uppväxt. Men han vill det ska framstå som han bott i ett polskt ghetto / favela i Brasilien.

Tramsigt och såldes en clown.

Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2022-01-04 kl. 21:28.
Citera
2022-01-05, 03:18
Medlem
Roligt att mitt lilla inlägg gav upphov till en liten debatt.

Jag kan förstå om Z blir lite lack att han inte får plats i styrelsen men han måste ju tänka efter lite innan han lackar ur helt.

Mff-fansen samt staden i stort har alltid tagit hans parti och sett honom som sin son. Han har ju även starka band dit med tanke på att flera av hans släktingar bor kvar.

Fram till minst 2015(?) då han firade SM-guld på innerplan verkar han iaf inte haft några problem med att förknippas med MFF. Så då faller ju argument som att han blev blåst vid övergången till Ajax eller att saker som utspelades tidigare ligger till grund för hans agerande.

Han har ju även medgett att det var fel av honom att inte investera i MFF. Tror inte så många Bajare är så genuint upphetsade över hans engagemang. Ett alternativ hade varit att låta Helena äga andelen i Bajen då hon ju verkar ha en koppling till sthlm (född där?).

Sen kan man bara spekulera huruvida Z hade varit där han är med eller utan MFF. Jag tror det är en symbios av faktorer. MFF (Roland Andersson) gav ju honom chansen. Men å andra sidan torde hans råtalang även tagit honom en bra bit på vägen.

En sista anmärkning; i inledningen av hans sejour i Ajax hade han stora problem att ta en ordinarie plats (stavas Mido) så frågan är hur mycket mer han kunde begärt i lön.
Citera
2022-01-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Dags att borja kalla honom IbraPenovic eller Ztraffan?

Missa (ännu?) en straff idag mot Roma.
Citera
2022-01-06, 20:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Det kommer prezzen ignorera då han stod för en nedbröstningsassist. Den bästa assisten någonsin kanske? Fyfan vilket segt tempo det är i Serie A btw.
Citera
2022-01-06, 21:20
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ztraffan har nu bränt sex av sina senaste elva straffar.
Citera
2022-01-06, 22:56
Medlem
Citat:

Ja. Otroligt dåligt. Konstigt att han inte förpassas till tredje reserv vad gäller straffar.

Hur var hans insats annars? Media går ju inte att lita på. Förskönar alltid bilden av hans insatz numer.
Citera
2022-01-06, 23:21
Medlem
Citat:

Hur många har Kessie förvaltat i mål av dom han fått ta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in