• 2
  • 3
2009-12-02, 22:46
Medlem
PhantomBlots avatar
En normal husvagn är ju sällan över 10 m² och sådana finns det folk som bor i, så det går nog bra att bo i en lägenhet på 20 m². Det där med att man måste ha så gott om plats är mest en vanesak.
Citera
2009-12-03, 01:18
Medlem
lärkkans avatar
Beror ju mycket från person till person och hur planlösningen ser ut. Sen beror ju mycket på själva inredningen med ju.
Själv bor jag i en 1:a på 42kvm och hade egentligen kunnat få plats på mindre men härligt att ha den "extra" platsen så man inte känner sig instängd.
Citera
2009-12-03, 22:10
Medlem
Bor i en etta på 45 kvadrat i en håla där jag pluggar just nu, men flyttar om ett par veckor till en etta på Gärdet, 19 kvadrat. Tycker det ska bli skönt med lite mindre eftersom jag verkligen inte behöver så stort som jag har nu..

25 vore det optimala känns det som, men 19 får duga
Citera
2009-12-04, 00:49
Medlem
Om det är din första lägenhet tror jag det kommer funka skitbra! Handlar mest om vad man är van vi. Sen blir man alltid sugen på lite större efter ett tag.

Jag har kör 14kvm->20kvm->35kvm->47kvm och tycker det har varit bra hela tiden, man anpassar sig. Men skulle aldrig vilja flytta till mindre nu..
Citera
2009-12-04, 09:17
Medlem
Marodeurs avatar
Bodde i en 27a (1a på 27kvm :P)under gymnasietiden, blev extremt less. Planlösningen var en kub, med en bänk där jag hade köksplatta vilket sög. Andra hade mindre lägenheter än min fast bättre planlösning. Dock hade jag lite väl jävla mycket med grejer. såatte.

Städningen var inte lättare pga att jag möblerat fullt ändå med både säng och hörnsoffa (3+1) och datorskrivbord, dock inget köksbord.
Med lite trix och om man verkligen ser till att HA SÅ LITE GREJER SOM MÖJLIGT samt orkar slänga upp ett par hyllor på väggen så kan väl 20kvm fungera bra för en person under något år.

Men jag är hemma så pass mycket och har bra många prylar.
Efter studenten jobbade jag men bodde kvar i ettan fram till oktober, nästan 1,5 år.

När jag flyttade var jag så less på min lilla (men relativt stora) studentlägenhet att jag tog i hårt och bor nu i en trea istället på 71kvm och med maaaaaaassa förvaringsutrymmen.
Den här lägenheten är lättare att städa också, nu städar jag varje lördag - innan blev det nog inte ens en gång i månaden.

Möblera så du får mycket fri golvyta och använd dig av väggarna för hyllor o.s.v så kommer det vara tio gånger lättare att städa.
Citera
2009-12-05, 13:50
Medlem
boogeys avatar
Angående att städa så tycker jag att det går bra mycket snabbare och enklare att städa 40-50 kvadrat än 20 kvadrat när man bott där ett tag. Man brukar efter ett tag förvara saker både över och under allt man äger, så man får hålla på och flytta runt en djävla massa saker för att få ordentligt städat.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in