• 1
  • 2
2009-11-30, 00:24
Medlem
ZooyorkeRs avatar
Jag ska köpa min första lägenhet och jag har hittat en som är ganska soft på 20 kvadrat. Tänkte fixa våningsäng så att jag har utrymme under den. Men frågan är ändå, tror ni att det blir för litet? Känns det instängt, eller kan det vara skönt att ha litet, slippa städa stora ytor och inte ha för långt till fjärrisen?

Kom gärna med egna erfarenheter eller vad ni tror.

Ps. tror jag har lagt den här tråden under rätt ämne, hittade inget när jag sökte heller. är ny här...
Citera
2009-11-30, 00:26
Medlem
ischs avatar
Min första lägenhet var 22 kvm. Var när jag pluggade och det funkade fint även om jag rätt snabbt tröttnade och flyttade till en på 30 kmv. 20 kvm är extremt beroende på planlösning, spec för köket.
Citera
2009-11-30, 00:28
Medlem
Dr_Dollars avatar
Beror väl på många olika saker;

Den kanske inte är så praktiskt om du ska träna inför...Lets Dance?
Ska anordna ett mingelparty för "eliten" på finest.se med Meral & Co
Swingers har en tendens att vilja sprida ut sig ( i dubbel bemärkelse)

...men som en studentlya så visst, go for it!
Citera
2009-11-30, 00:40
Medlem
andreews avatar
jag bor i 30 och tycker det är lite för litet. Dock perfekt för plugg och hemsläp.
Citera
2009-11-30, 00:42
Medlem
bowlingjockes avatar
Ja.. det funkar väl.. men inget som man vill bo i under en lång period helst.
Det beror ju också lite på om toalett, dusch, kök osv räknas med i utrymmet.
Citera
2009-11-30, 00:53
Medlem
Att bjuda upp en tilltänkt sexpartner i våningssängen känns väl lite sådär.
Citera
2009-11-30, 00:56
Medlem
piccaros avatar
Bor själv på 19, har gjort det i fyra år. Funkar bra så länge.
Blir jävligt lätt stökigt. Försöker ha så lite saker som möjligt och dessutom har jag ingen tjej eller folk som springer omkring här så ofta.
Tror jag skulle bli galen om en tjej skulle vara här en hel dag.
Tycker du borde köpa en liten större lägenhet minst 25 om du ska bo där några år.
Har du lite prylar och inte så mycket folk som ska komma på besök så kan det funka med 20kvm.
Citera
2009-11-30, 00:57
Medlem
Jag och frugan bodde i en 45a, och tyckte de var alldeles för litet (1a alltså)

jag avråder,ta en hyrlägenhet istället....
Citera
2009-11-30, 01:03
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZooyorkeR
Jag ska köpa min första lägenhet och jag har hittat en som är ganska soft på 20 kvadrat

När du pratar om lägenheter på 20kvm är du inne på riktigt extrema saker så det är väldigt mycket upp till personen som ska bo där om det funkar eller inte så jag tror inte att råden du får här är till speciellt mycket hjälp.

Själv skulle jag aldrig köpa en lägenhet på 20kvm men skulle kunna hyra en under en väldigt kort period då jag letar efter något bättre.
55kvm ser jag som minimum för att jag ska trivas.
Citera
2009-11-30, 01:09
Medlem
ZooyorkeRs avatar
det blir en studentlya, kommer spendera mycket av tiden i skolan och hos kompisar. men jag ska nog ta en rejäl funderare, ska ändå bo där i några år. tack för alla tips!
Citera
2009-11-30, 06:50
Bannlyst
Skulle inte tänka mig något mindre än 40 kvm som min lägenhet är på.
Citera
2009-11-30, 07:39
Medlem
jomenvisst84s avatar
Som sagt, det beror jäkligt mycet på upplägget. Jag och en kompis hade lägenheter på lika många kvadrat när vi var unga men min lägenhet kändes mycket rymligare tack vare planlösningen. Men

Nu bor jag i 47m2 och har gjort det i fem år och tycker fortfarande det är alldeles lagom storlek om man bor själv!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in