• 1
  • 2
2004-01-29, 10:48
Medlem
Kollade in hela denna genialiska serie igår, och jävlar vad den är bra! Precis lika kul som man mindes den, och en hel del nya garv.

En sak som slog mig var hur bisarr den är ibland. Då gamen pratar om gamla inälvor, och Efraim mobbar benranglet är helt skruvat, men helkul!
Citera
2004-01-29, 10:55
Medlem
Jag har tidigare hyllat denna serie i en tråd om barnprogram. Den bästa karaktären tycker jag är Tarzan (han som sitter i fängelse) han dyker upp i sista avsnittet också som en annan figur, då ska han sjunga en sång i ett underhållningsprogram, han glömmer bort texten och börjar skratta....skitroligt.
Citera
2004-01-29, 11:28
Medlem
Leonardo daVinci är ruggigt lik Lasse Kongo, det tyckte jag var intressant.
Citera
2004-01-29, 13:28
Medlem
Det måste vara tråkigt för dagens ungar som mest får se skitbarnprogram typ Bananer i pyjamas och annat. Barnprogrammen var helt klart bättre förr.

Bra skådespelare i Skrot-Nisse också. Det är Robert Gustavsson som gör Kalle, Leonardo da Vinci med flera. Sven Lindberg är Bertil Enstöring. Helge Skoog är Ture Björkman.

En annan favorit-scen jag har är när Ture skrämmer Bertil med en inspelning av sin mors kafferep varvid Bertil håller på att krevera.
Citera
2004-01-29, 13:31
Medlem
WhoAmIs avatar
Jan Lööf regerar

(Visst det han (och någon annan) som står bakom serien?)
Citera
2004-01-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhoAmI
Jan Lööf regerar

(Visst det han (och någon annan) som står bakom serien?)
Ja, det är hans skapelse.
Citera
2004-01-30, 03:16
Medlem
tala om trollen!

lika som bär:

http://www.moviemix.nu/coverpic/skrot.jpg

http://www.bigbrother.se/contestants...in_200x150.jpg
Citera
2004-01-30, 03:23
Bannlyst
trodde jag var ensam om detta intresse för skrotnisse. bättre förr ja.. till en viss gräns. andy pandy var väl ingen höjdare?
Citera
2004-02-02, 21:17
Medlem
Pastor Sulas avatar
Petrola finita! Carburatore demolataaaaaaaaaa!
Citera
2004-02-03, 05:02
Bannlyst
Två saker är rätt roliga att det står typ "åt helvete" i bertils bok precis i början när han läser hur man odlar sockerbetor i norrland. Och så när trollkaren ska trolla fram inälvor till gamen så säger han något i stil med "kebab"
Citera
2004-02-03, 05:41
Medlem
Jag tycker de där djuren Skrot-Nisses son har i en bur är bland det roligaste. Men jag vet inte om jag ens sett hela serien...
Citera
2004-02-03, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Jag tycker de där djuren Skrot-Nisses son har i en bur är bland det roligaste. Men jag vet inte om jag ens sett hela serien...

Då måste du se den genast!
Djuren i all ära, men det roligaste är att Skrot-Nisse och hans vänner skrattar hela tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in