2009-11-29, 20:33
Medlem
C0ldWaT3Rs avatar
Låter dumt att skjuta ner 4 poliser i USA. Kolla bara hur det gått för vår svenska som var med vid ett polismord..
Citera
2009-11-29, 20:58
Medlem
Troians avatar
Tre män och en kvinna. Samtliga uniformerade enligt Q13 Fox.

Citat:
The three male officers and one female officer were sitting in the coffee shop with their laptops, going over paper work before starting their day shift when they were killed. All officers were dressed in uniform.

http://www.q13fox.com/news/kcpq-112909-forzaofficersshot,0,4870477.story
Citera
2009-11-29, 21:04
Medlem
franges avatar
Känns som att det kommer bli ganska kladdigt när polisen får tag på förövarna..
Citera
2009-11-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tre män och en kvinna. Samtliga uniformerade enligt Q13 Fox.

Verkar ganska välplanerat, gissning är att de sitter där varje morgon.
Han ska ju ha gått in och direkt skjutit de fyra poliserna sen försvunnit så vansinnesdåd kan man väl kanske utesluta.

Citat:
Jag skulle gärna vilja ha lite input på min konspiratoriska idé om en möjlig koppling till protesterna mot WTO-mötet 1999. Det var det toppmötet som var startskottet på hela cirkusen med protesterna i Washington, Prag, Göteborg, Genua med mera.

Inte så insatt men det var väl bara polisbrutalitet då? iofs är det 10 år sedan nu så något slags jubileum kanske men känns lite långsökt att tio år senare ge igen på fyra poliser (kanske ser det som alla poliser med kårmentaliteten och så) för att de slog sönder deras demonstration?
Som sagt inte alls insatt i hela händelsen ifall det är någonting mer än polisbrutalitet så upplys mig gärna
Citera
2009-11-29, 21:23
Medlem
Midnights avatar
Jag tänkte också maffia när jag läste detta.

Men det är klart. Kan vara vansinnesdåd också. Nån besviken jävel som har sett att poliserna brukar äta frukost där och smidit sina planer därefter.

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Bara i Sverige det blir en 4 månaders utredning om en polis avfyrar sitt vapen.

Om jag minns rätt blev faktiskt en obeväpnad Arklöv skjuten i ryggen vid gripandet efter malexander. Och det utan att polisen som sköt blev dömd. Något jag tycker är märkligt om jag får säga det själv. Medierna skrev inte särskilt mycket om det heller. Ingen brydde sig helt enkelt.
Citera
2009-11-29, 21:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cray
Inte så insatt men det var väl bara polisbrutalitet då? iofs är det 10 år sedan nu så något slags jubileum kanske men känns lite långsökt att tio år senare ge igen på fyra poliser (kanske ser det som alla poliser med kårmentaliteten och så) för att de slog sönder deras demonstration?
Som sagt inte alls insatt i hela händelsen ifall det är någonting mer än polisbrutalitet så upplys mig gärna

Nej, det var just (upplevd) polisbrutalitet jag menade. Wikipediaartikel: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Organization_Ministerial_Conference_of _1999_protest_activity. Detta var förvisso främst den trettionde november.

Jag tror nog att vi kan vara rätt säkra på att skytten kände ett stort hat mot poliskåren. Det kan ju grunda sig i lite olika saker, men möjligheten till en koppling till händelserna i Seattle 1999 tycker jag är tillräckligt rimligt för att åtminstone diskutera.

Gärningsmannen ska även gett ett sjavigt ("scruffy") intryck.
Citera
2009-11-29, 21:27
Medlem
Midnights avatar
Var inte 70 papp som belöning lite väl snålt? För 4 poliser i stadens tjänst

De kanske räknar med att klara upp det snart med eller utan belöning ?
Om de inte klarar upp det misstänker jag att de där 70 pappen kommer kunna växa till en ansenlig summa.
Citera
2009-11-29, 21:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Jag tänkte också maffia när jag läste detta.

Men det är klart. Kan vara vansinnesdåd också. Nån besviken jävel som har sett att poliserna brukar äta frukost där och smidit sina planer därefter.

Men skjuter de organiserade kriminella ihjäl poliser oprovocerat? Tveksamt, tycker jag.

Tror att det rör sig om en enskild polishatare.
Citera
2009-11-29, 21:31
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men skjuter de organiserade kriminella ihjäl poliser oprovocerat? Tveksamt, tycker jag.

Tror att det rör sig om en enskild polishatare.

Nej egentligen inte det verkar som att be om att deras verksamhet ska jämnas med marken flera gånger om det har du nog rätt i.

Maffia kanske vi kan utesluta.
Men småkriminella som är lite lagom nerknarkade? Kanske.

Men ställer mig nog också bakom ensam polishatare det är väl förmodligen mest troligt ändå. Har de dementerat att det skulle röra sig om fler än 1 gängrningsman?
Citera
2009-11-29, 21:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Har de dementerat att det skulle röra sig om fler än 1 gängrningsman?

Känns som att en gärningsman är huvudspåret.

Citat:
The possibility of addional suspects have not been ruled out.

Citat:
Police are looking for one man and possibly a second person in the attack, which occurred about 8 a.m.

http://www.cnn.com/2009/CRIME/11/29/washington.police.shooting/index.html

Citat:
Police are searching for a male suspect and interviewing witnesses. There were two employees and a few customers in the shop at the time of the shooting.

http://www.king5.com/news/local/Police-officers-shot-78089882.html
Senast redigerad av Troian 2009-11-29 kl. 21:40.
Citera
2009-11-29, 21:45
Medlem
Så ensam gärningsman är huvudspåret. Blir intressant att få höra motivet, någon polisskjutning av en släkting kanske mannen var 20-30 så en pappa kanske?
Spekulerar bara nu men för att döda fyra poliser så krävs nog ganska mycket hat och dådet verkar inte vara helt oplanerat.

Gissar dock på att han grips inom 48 timmar då detta fall kommer få alla resurser de behöver och inget krut sparas för att fånga en polismördare.
Citera
2009-11-29, 21:49
Medlem
the_d0ct0rs avatar
En tanke som slog mig var att det kanske var en form utav inträdesprov för ett gäng, men 4 snutar var väl att ta i lite i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in