2010-02-05, 02:47
Medlem
Muckans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggato
Inte sex i sig, nej. Man kan inte heller utnyttja människor på det sättet som har ett sunt förhållningssätt till sex. Att man har accepterat perverterade former av sex är det som gör att man kan utnyttja den på så stor skala. Tro inget annat.

"Ordet "perversion" härleds ur det senlatinska perversio "omvridning", "förvridning", vilket kommer av det latinska verbet perverto "vända upp och ned", "kasta över ända", "fördärva"."

Som sagt är en förvriden form av sex perverterad medan sex i sig inte är det.

Självklart är det inte sexets fel, det har jag aldrig påstått. Som jag sade i min tidigare post om du hade läst den ordentligt så är det sättet man förhåller sig till ett osunt förhållande till sex på. Äter ett barn alldeles för mycket så ser föräldern förhoppningsvis till att utforska den. När det gäller sex sker inte samma uppfostran för det mesta vilket jag är övertygad är en betydande orsak till att situationen ser ut som den gör idag.

För det första, bara för att man har mycket sex så är det inte perverterat. Se är det så dåligt att ngt(som du anser vara) perverterat accepteras? I england under 1600(?) talet så kläddes till och med bordeben då de ansågs stötande. Nu har vi komit långt ifrån det. Det är väl bra?
Jag skulle även gissa att man för 100 år sen alldrig hade kunnat avbilda en fitta eller en kuk i en biologibok. Nu är det standard. Dåligt? Nej, såklart inte.

Jag tycker faktiskt att du själv levererar lösningen på problemet. Ökad utbildning. Vi måste se till att dagens unga fattar att sex inte är som en porrfilm. Att sex är ngt ömsesidigt och inte bara att göra på. Precis som vi gör(eller iaf bör) göra med våld i TV. Vi måste helt enkelt se till att ungarna fattar att verkligheten och fiktion är 2 helt olika saker.
För om du tror att du kan förbjuda porr så är du rejält korkad. Den kommer alldrig att försvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogla
Inte ens männen vilkas kukar hon vill suga?

Ja, men då utgår jag ju ifrån att både mannen och kvinnan är av laglig ålder och införstådda med att de knullar framför en kamera.
Citera
2010-02-05, 21:56
Medlem
miniCarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savaran
Kvinnor ska inte ha rätt att sälja sina kroppar, och det spelar ingen roll vad dom själva tycker
Är det ok för män att sälja sig då?
Citera
2010-02-06, 18:35
Medlem
gegenubers avatar
jävla fjant är vad detta är. Förbjud allt som du inte tycker om när du ändå håller på.
Citera
2010-02-07, 02:16
Medlem
Miko Hastas avatar
Nu har jag inte läst alla inlägg men att inte folk (män) fattar att prostitution idag handlar om trafficking som i sin tur göder grov brottslighet. Det finns inga kvinnor/flickor som säljer sina kroppar frivilligt. FATTA!

Sen detta med Savaran. Han kommer från Iran. Där "blomstrar" prostitutionen. Man har löst det så att man kan gifta sig en timme eller en vecka. Sen förskjuts kvinnan. Ett j*vla hyckleri. Desto mer ojämlikt ett samhälle är desto mer prostitution. Herregud så många pedofiler, sexmissbrukare och perversa det finns idag. Internet är underbart. Det är där monstren skapas i parti och minut.
Citera
2010-02-07, 02:45
Medlem
jäjgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miko Hasta
Det finns inga kvinnor/flickor som säljer sina kroppar frivilligt. FATTA!

Känner du någon som vänder burgare på donken frivilligt? Arbete är arbete, man gör det för pengarnas skull.
Citera
2010-02-07, 03:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jäjg
Känner du någon som vänder burgare på donken frivilligt? Arbete är arbete, man gör det för pengarnas skull.

Nej, mycket kan man nog säga för att försöka försvara prostitution, men inte att arbete är arbete -- mina barn får gärna vända burgare på donken, men jag vill inte se dem skreva för pengar, det är en väsentlig skillnad på det.
Citera
2010-02-07, 04:16
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Nu har jag inte läst alla inlägg men att inte folk (män) fattar att prostitution idag handlar om trafficking som i sin tur göder grov brottslighet. Det finns inga kvinnor/flickor som säljer sina kroppar frivilligt. FATTA!.

Det är för att det är olagligt som kriminella tjänar som fan på det, INTE för att prostitution i sig är fel.
Under förbudstiden i USA tjänade kriminella som fan också, är alkohol dåligt?
Varför i helvete finns det kvinnor i Tyskland t ex, som ARBETAR på bordeller, betalar skatt och allt annat, precis som ett riktigt arbete om det nu inte är frivilligt? Idiot det kanske är du som ska fatta?

Citat:
Sen detta med Savaran. Han kommer från Iran. Där "blomstrar" prostitutionen. Man har löst det så att man kan gifta sig en timme eller en vecka. Sen förskjuts kvinnan. Ett j*vla hyckleri. Desto mer ojämlikt ett samhälle är desto mer prostitution. Herregud så många pedofiler, sexmissbrukare och perversa det finns idag. Internet är underbart. Det är där monstren skapas i parti och minut.

De fanns nog förut också ska du se, då var de nog mer för sig själva med sina "perversioner". Ska det vara förbjudet att uttrycka sina "perversiteter" över internet tycker du?
Citera
2010-02-07, 11:38
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Nu har jag inte läst alla inlägg men att inte folk (män) fattar att prostitution idag handlar om trafficking som i sin tur göder grov brottslighet. Det finns inga kvinnor/flickor som säljer sina kroppar frivilligt. FATTA!

Jag är så jäkla trött på denna typ av kvinnoförtyck.
Folk som sitter och talar om vad kvinnor vill och inte vill.
Detta är faktiskt en av de värsta formerna av kvinnoförtryck som finns.
Vem är du att sitta och tala om vad "ingen" kvinna vill och inte vill..
Ja det är hemskt med trafficking och det skall bekämpas, dock så är det skillnad mellan trafficking och prostitution.
Det förändra ändå inte sanningen att du har ingen rätt att sitta och tala för all väldens kvinnor och utgå från att alla kvinnor tycker likadant.

Jag trodde att man skulle verka för att få bort kvinnor förtrycket i b.la Sverige och övriga världen..
Men jag hade uppenbarligen fel. I stället så börjar man att förtycka kvinnorna genom att sitta och dra alla kvinnor över an kam genom att använda epiteten "ingen" och "alla" och börjar tala om vad kvinnor vill/gilla som om vi kvinnor är en homogen massa..

Kan du lägga av att förtycka oss kvinnor genom dina utlåtande och låta ENVAR av kvinnorna bestämma själva som individer om vad de vill göra och inte göra med sina kroppar eller hur de vill leva sitt liv utan att du skall lägga din näsa i blöt och dra alla kvinnor över en kam. Vi kvinnor är inte en homogen massa med homogen smak och har en homogent tyckande över vad som skall räknas som rätt eller fel.

Du påstår att det finns inga kvinnor som vill sälja sina kroppar frivilligt. Det är ditt påstående släng fram källa på att du har underlag för detta.. Märkvärdig INGEN i ett sådant här sammanhang är 100%..

Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Varför i helvete finns det kvinnor i Tyskland t ex, som ARBETAR på bordeller, betalar skatt och allt annat, precis som ett riktigt arbete om det nu inte är frivilligt? Idiot det kanske är du som ska fatta?

Ja och det var de tyska feministerna, hemmafruar b.la som vad med och rösta för att det skulle finnas bordeller och att hororna skulle klassas som lönearbetare. Det var ju bara det konservativt kristna partiet som var emot..

I Australien så är det ganska vanligt att folk sitter inne för "våld emot tjänsteman" efter att de har klappa till en hora. Så horona har väldigt hög status i det landet.
Senast redigerad av Empress 2010-02-07 kl. 12:13.
Citera
2010-02-07, 13:12
Medlem
Citat:

Jag måste bara fråga... du skrev väl fel nu?

Sverige har blivit jämställd och är världens mest jämställda land. Desto fler pedofiler, sexmissbrukare, perversa och prostitution förekommer.

Eller?
Citera
2010-02-22, 20:18
Medlem
racerkatts avatar
Jag är feminist och är för en legalisering av prostitution. Jag anser att det är förbudet i sig som leder till kvinnoförtryck. Många kvinnor som arbetar illegalt som prostituerade har mycket dåliga arbetsvillkor och ingen som helst social trygghet. En legalisering vore ett steg i rätt riktning för att förbättra livet för dessa kvinnor.

Men jag nöjer mig inte där. Jag vill i förlängningen förändra hela diskursen om hur "fult" det är att köpa och sälja sex. Jag vill avdramatisera hela grejen med prostitution och göra det till något enligt norm acceptabelt. En hora ska inte vara någon man ser ner på. Först då har vi uppnått verkligen jämställdhet för denna relativt stora grupp kvinnor som idag är totalt marginaliserade.
Citera
2010-03-04, 21:48
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportacus
Ja...ha? Har du nån förklaring på varför dom gjorde så? Var det för att det skulle vara det lättaste sättet att slippa "nattfolket" och samtidigt inte driva dom mot det mer ljusskygga?
För att dom är amerikaner och är därför, tro det eller ej, ännu värre moralister än svenskar?
Citera
2010-03-04, 22:07
Medlem
Random~s avatar
Du menar alltså att Iran borde vara en förebild för Sverige? Hur som helst tycker jag att man ska förbjuda att sälja sex.

Men varför ska man förbjuda porr? För det första är faktiskt porr en viktig njutning för VÄLDIGT många män i Sverige, det vore ledsamt om man förbjöd oss män den njutningen. Och för det andra så hade det aldrig gått att förbjuda porr, folk hade kollat på porr ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in