Citat:
Ursprungligen postat av Reggato
Inte sex i sig, nej. Man kan inte heller utnyttja människor på det sättet som har ett sunt förhållningssätt till sex. Att man har accepterat perverterade former av sex är det som gör att man kan utnyttja den på så stor skala. Tro inget annat.
"Ordet "perversion" härleds ur det senlatinska perversio "omvridning", "förvridning", vilket kommer av det latinska verbet perverto "vända upp och ned", "kasta över ända", "fördärva"."
Som sagt är en förvriden form av sex perverterad medan sex i sig inte är det.
Självklart är det inte sexets fel, det har jag aldrig påstått. Som jag sade i min tidigare post om du hade läst den ordentligt så är det sättet man förhåller sig till ett osunt förhållande till sex på. Äter ett barn alldeles för mycket så ser föräldern förhoppningsvis till att utforska den. När det gäller sex sker inte samma uppfostran för det mesta vilket jag är övertygad är en betydande orsak till att situationen ser ut som den gör idag.
"Ordet "perversion" härleds ur det senlatinska perversio "omvridning", "förvridning", vilket kommer av det latinska verbet perverto "vända upp och ned", "kasta över ända", "fördärva"."
Som sagt är en förvriden form av sex perverterad medan sex i sig inte är det.
Självklart är det inte sexets fel, det har jag aldrig påstått. Som jag sade i min tidigare post om du hade läst den ordentligt så är det sättet man förhåller sig till ett osunt förhållande till sex på. Äter ett barn alldeles för mycket så ser föräldern förhoppningsvis till att utforska den. När det gäller sex sker inte samma uppfostran för det mesta vilket jag är övertygad är en betydande orsak till att situationen ser ut som den gör idag.
För det första, bara för att man har mycket sex så är det inte perverterat. Se är det så dåligt att ngt(som du anser vara) perverterat accepteras? I england under 1600(?) talet så kläddes till och med bordeben då de ansågs stötande. Nu har vi komit långt ifrån det. Det är väl bra?
Jag skulle även gissa att man för 100 år sen alldrig hade kunnat avbilda en fitta eller en kuk i en biologibok. Nu är det standard. Dåligt? Nej, såklart inte.
Jag tycker faktiskt att du själv levererar lösningen på problemet. Ökad utbildning. Vi måste se till att dagens unga fattar att sex inte är som en porrfilm. Att sex är ngt ömsesidigt och inte bara att göra på. Precis som vi gör(eller iaf bör) göra med våld i TV. Vi måste helt enkelt se till att ungarna fattar att verkligheten och fiktion är 2 helt olika saker.
För om du tror att du kan förbjuda porr så är du rejält korkad. Den kommer alldrig att försvinna.
Citat:
Ursprungligen postat av Bogla
Inte ens männen vilkas kukar hon vill suga?
Ja, men då utgår jag ju ifrån att både mannen och kvinnan är av laglig ålder och införstådda med att de knullar framför en kamera.
Arbete är arbete, man gör det för pengarnas skull.