Får jag bara påpeka att jag främst ville höra feministers åsikter om mina tankar.
Citat:
Ursprungligen postat av barrot08
Haha det är ju skrattretande vad dumknullad du (och en majoritet av alla feminister) är. Att föreslå något som förbud kommer antagligen bara eskalera alltihopa vilket vi tydligt har sett inom fildelningen efter IPRED. Vi bor i ett demokratiskt land och ett steg närmare demokrati skulle snarare vara att legalisera prostitution så att de stackarna som utför skiten kanske inte blir bemötna av samhället på ett lika negativt sätt som de är idag (detta skulle antagligen ta ett tag).
Det handlar om principer. Det är förbudet att köpa sex i Sverige vare sig det har positiva effekter eller inte.
Iran har otroligt många prostituerade för övrigt, trots hårda straff.
Citat:
Att du sedan ser Iran som ett praktexempel säger ju bara mer hur mycket du förtjänar att avlivas. Vet du att kyssas i Iran inte för utföras som sexuell njutning, straffet för detta "brott" är piskrapp eller att barnen går direkt till mannen vid skilsmässa.
Att råhångla på en öppen gata är ju faktiskt lite oanständigt. Det är inte av slump som uttrycket "get a room" är så populärt i väst. Men det du tar upp nu tycker jag är irrelevant så jag går inte in på vad jag tyckr om det.