• 1
  • 2
2009-11-29, 19:01
Medlem
Jag har sökt och sökt hela dagen men inte hittat något.

Jag ska nämligen ner till Thailand den 26dec - 17jan. Jag kommer befinna mig i Phuket Town, Phi phi, Krabi och Patong.
Finns de någon av dessa ställen man kan hitta några roliga droger?
Skriv gärna en liten lista på vad som finns. Jag är mest intresserad av de mytomsbundna "svampdrinkarna". Finns dessa kring Phuket?

Går att köpa på apotek:
  • Valium
  • Tramadol
  • Ritalin
  • Xanor
  • Kodein
  • m.fl

Vad finns det mer?
Citera
2009-11-29, 22:30
Bannlyst
En polare som var där berättade att det fanns något metaamfetamin liknande substans att köpa på apoteken. Jaba var namnet tydligen.

Kokain och gräs blev han erbjuden att köpa av taxichaufförer.
Senast redigerad av Mr.Sölve 2009-11-29 kl. 22:33.
Citera
2009-11-29, 22:35
Medlem
Ingen höjdare att torska dock.. Men vadå.. Säljs affe på apoteket?
Citera
2009-11-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sölve
En polare som var där berättade att det fanns något metaamfetamin liknande substans att köpa på apoteken. Jaba var namnet tydligen.

Kokain och gräs blev han erbjuden att köpa av taxichaufförer.

yaba är meta, tvivlar på att man kan köpa det på apoteket.
Är de inte jävligt hårda med lagarna där då? man vill ju inte sitta 10 år i thailändskt fängelse.

EDIT: yaba har varit olagligt i thailand sen 1970

http://en.wikipedia.org/wiki/Ya_ba
Citera
2009-11-29, 22:49
Medlem
SMD FBs avatar
Har köpt efedrin i thailand för 2 år sedan. Blåvita kapslar.

Apotekaren som var där påpekade att det var olagligt, men ändå så sålde han det.
Citera
2009-11-29, 22:52
Bannlyst
Ok. Då är jag helt ute och cyklar.

Men det är iaf inte ont om godsaker på apoteken
Citera
2009-11-29, 22:55
Medlem
Trammiss avatar
Frågan är om det är värt att inta droger nere i Thailand. Det är extremt hårda straff. Fem års fängelse för innehav av Cannabis som exempel.

För diverse centralstimulanta så är det allt från fem år till livstid. Men värt att tänka på är att som turist så är det relativt stor chans att man kan muta sig ur polisknas ifall det nu skulle inträffa.

Källa : http://www.jordenrunt.nu/thailand/thailand_sekerhet.htm
Senast redigerad av Trammis 2009-11-29 kl. 22:56. Anledning: Tillägg
Citera
2009-11-30, 01:09
Medlem
WokaWokis avatar
sticker sj till thailand snart, hur går man tillväga på apoteken om man skulle vilja ha de förstnämnda preparaten som ts skriver?
Citera
2009-11-30, 12:19
Medlem
Jag är sjukt sugen på en svampdrink men får se.. Verkar vara torsk om man åker fast under ruset ..
Citera
2009-11-30, 16:55
Medlem
Trammiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WokaWoki
sticker sj till thailand snart, hur går man tillväga på apoteken om man skulle vilja ha de förstnämnda preparaten som ts skriver?

Enligt TS så går det ju att köpa på apoteken så det ska nog inte vara något problem.
Citera
2009-12-05, 14:43
Medlem
Tramadol

Jag var in på ett litet apotek i (Khao Lakk)? och frågade om tramadolhydroklorid.

Först ville de absolut inte sälja detta preparat till mig och det pratades fram och tillbakak med någon där bakom disken och hon som sålde.

Men det verkade som att när jag visade min sedelbunt med Bath?, så blev det andra bullar. Hon frågade direkt "hur mycket vill du ha"? Jag köpte en kartong, betalade dubbelt så mycket som hon ville ha självmant, sen sa hon att de va bara komma tillbaka om jag ville ha mera

Sen va de rätt torrt förutom att jag blev erbjuden något blad i stan som folk gick och tugga på. KAT kanske? inte säker.

Sen köpte jag 2mg valium rosa tabletter. men det måste varit bluff, det var inte riktigt apotek, utan bara bakom disk. Kastade i mig bra många innan jag skulle kliva på flyget hem, men fick ingen direkt effekt.

Mvh Pjo

Mvh Pjo
Citera
2009-12-05, 15:16
Medlem
Deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WokaWoki

Det beror helt och hållet på om apotekarren anser att du behöver det eller inte..det går att köpa valium på apoteken,fast det brukar oftast vara doktorerna som skriver ut det..så allt för lätt är det inte att..

Taramadol och kodein är dock inga problem om du säger att du har ont i ryggen bla bla bla..säg inte bara: "Jag vill ha 15 kartor tramadol!" va seriös när du ska köpa..säga att du har ont/ångest osv..vad du nu vill ha för preparat
Håll dig också någorlunda nykter när du ska köpa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in