Några jämtlänningar frös ihjäl när de körde fast med bilen.
Trots att de eftersökts sedan i fredags har helikopter inte varit uppe. Den hade säkert hittat dem när de var vid liv. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6208048.ab
Sorgligt.
Några jämtlänningar frös ihjäl när de körde fast med bilen.
Trots att de eftersökts sedan i fredags har helikopter inte varit uppe. Den hade säkert hittat dem när de var vid liv. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6208048.ab
Sorgligt.
Fy för att torska sådär när man skall handla fisk. När det är vinter och mörkt borde man ta det kallt.
Japp. Satans gamlingar som skulle åka och köpa fisk. Rätt åt tanten som inte fick lägga in sill till det gamla parets adventsmiddag med barn och barnbarn som de hade planerat till ikväll. Rätt kul också för släkten som får planera en begravning och sköta dödsboet istället för att julpynta!
Skrev en kort kommentar i Östersundsposten tidigare under förmiddagen och som dom av någon för mig outgrundlig anledning inte tagit in och publicerat, i alla fall inte ännu...
Jag skrev ordagrant så här:
"Tycker det är lite knepigt ändå, gamla människor som kör fel i hemtrakten som dom måste vara välbekanta med, inte nog med bensin i bilen för att kunna stanna kvar i den, ingen av dom hade någon mobiltelefon och dessutom tydligen ingenting i bilen dom kunde göra upp eld med. "
Kommer själv från Svensk glesbygd ursprungligen och dom där sakerna jag räknar upp här ovan tycker jag är anmärkningsvärda, om än tyvärr inte alldeles uteslutna. Hade jag kommit ihåg det när jag skrev kommentaren i ÖP hade jag nog räknat upp "varma kläder" och "spade" dessutom.....
Kvinnan och mannen, 78 respektive 76 år gamla, lämnade sitt hem på fredagen för att åka till Börtnan och köpa fisk. Enligt polisen var kvinnan dement och mannen förvirrad.
Känns rätt riskabelt med personer i sådant tillstånd ute i trafiken.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!