2012-04-21, 10:24
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Ja, ni som läst GP senaste veckan känner säkert till att förturen till kommunala lägenheter försvinner f.o.m. den 15:e maj i år. Tror ni detta kommer att ha någon reell påverkan på utbudet hyresrätter i GBG?
Istället hamnar dessa på boplats och söks av 1-7000 pers?
Märker nog ingen större skillnad.
Citera
2012-04-21, 12:04
Medlem
Beror ju på hur stor omfattning av lägenheterna som gått via detta interna förturssystem. Vad vet jag, kanske hälften av hyresrätterna i Majorna har förmedlats via gräddfilen?
Citera
2012-05-02, 23:15
Medlem
Har en fråga! jag har inte loggat in på boplats på flera år. Har ingen aning om vilken pin kod jag har. Stod att pinkoden skulle skickas till min mejl, har inte fått något mejl

Om jag prövar att göra ett nytt konto så står det att jag redan är reggad. har alltså inte vart inne på flera år
Citera
2012-05-03, 12:23
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHooker
Har en fråga! jag har inte loggat in på boplats på flera år. Har ingen aning om vilken pin kod jag har. Stod att pinkoden skulle skickas till min mejl, har inte fått något mejl

Om jag prövar att göra ett nytt konto så står det att jag redan är reggad. har alltså inte vart inne på flera år
Tror man måste logga in minst en gång var tredje eller sjätte månad för att inte bli avregistrerad.

Edit: var sjätte månad

"För att finnas kvar i Boplats Göteborgs databas behöver du spara om dina uppgifter minst var sjätte månad."
Citera
2012-05-04, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Tror man måste logga in minst en gång var tredje eller sjätte månad för att inte bli avregistrerad.

Edit: var sjätte månad

"För att finnas kvar i Boplats Göteborgs databas behöver du spara om dina uppgifter minst var sjätte månad."

Men jag är fortfarande reggad står det ju? och jag har inte loggat in på ett par år. det måste väl innebära att jag har kvar mitt datum från när jag reggade mig?
Citera
2012-05-04, 17:22
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHooker
Men jag är fortfarande reggad står det ju? och jag har inte loggat in på ett par år. det måste väl innebära att jag har kvar mitt datum från när jag reggade mig?
Fast om du inte kommer in på sidan och inte får någon pinkod så lär du vara borttagen på något sätt?
Citera
2012-05-31, 18:11
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanzerLehr
Hur länge fick ni stå innan ni fick tag på en lägenhet genom boplats?
Jag passar på att bumpa eller pumpa denna frågeställning.
Just dina erfarenheter är intressanta. Så, gott folk — berätta!
Citera
2012-06-01, 10:46
Medlem
10 1/2 år stod jag i kö. Bodde i närheten av Göteborg innan så jag kunde pendla och vänta på att få en lägenhet jag verkligen ville ha, skulle säkert kunna haa fått lägenhet innan dess om jag var mindre kräsen.
Citera
2012-06-20, 01:39
Medlem
Flikkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a3Helgon
10 1/2 år stod jag i kö. Bodde i närheten av Göteborg innan så jag kunde pendla och vänta på att få en lägenhet jag verkligen ville ha, skulle säkert kunna haa fått lägenhet innan dess om jag var mindre kräsen.

Vad blev det då?
Citera
2012-07-10, 13:38
Medlem
Hellles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a3Helgon

Förklara hur du kan ha stått i kö i 10,5 år om boplats bara funnits i 8 år?
Citera
2012-07-17, 15:37
Medlem
PacmanSwes avatar
Kan man på nått sätt kalkylera mina chanser?
Jag har stått i kö i strax ett år. (11,5 månader)
Jag har en fast inkomst i form av arbete på 204 000.
Inga betalningsanmärkningar blablabla.
Söker Centrum och Öster. (härlanda, björkekärr, olskroken, lunden osv)

Tack.
Citera
2012-07-17, 17:46
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Kan man på nått sätt kalkylera mina chanser?
Jag har stått i kö i strax ett år. (11,5 månader)
Jag har en fast inkomst i form av arbete på 204 000.
Inga betalningsanmärkningar blablabla.
Söker Centrum och Öster. (härlanda, björkekärr, olskroken, lunden osv)

Tack.
Glöm dessa områden på flera år.
Jag söker Centrum och Majorna/Kungsladugård, har fast jobb och inga anmärkningar.
Har varit registrerad i fyra (5 egentligen men blev nollställd när jag fick min första lägenhet)
Jag har även sökt Öster under vissa perioder men kammat noll med min kötid.

Centrum, Majorna/Kungsladugård och Öster kräver i snitt 4-5 års kötid. MINST.
Kungsladugård är Göteborgs populäraste område så jag lär få vänta ett bra tag till.

Ska dock tilläggas att en hel del lägenheter har privata hyresväder, framför allt i Lunden.
Så har du tur kan du få där för dom går inte bara på registreringstid, men dom flesta väger nog in det.
Senast redigerad av Helle031 2012-07-17 kl. 17:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in