2014-07-07, 19:47
Medlem
Melkor.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Dåså, ett av Göteborgs populäraste område.

I höst blir det 6 års registreringstid för min del, men det känns inte som att man är med i fajten ännu ändå (hela centrum, olskroken och lunden har jag markerat)
Citera
2014-07-07, 19:56
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkor.
I höst blir det 6 års registreringstid för min del, men det känns inte som att man är med i fajten ännu ändå (hela centrum, olskroken och lunden har jag markerat)

Fick en lägenhet i lunden via boplats. Hade 5 års regtid. Dock var detta för några år sedan så det kan ju ha ökat.
Citera
2014-07-08, 14:05
Medlem
Mikael.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndiaPaleAle
Misstänker att det är Kålltorp, Bagaregården, Redbergslid eller liknande?
Är ju lika populärt som Majorna/Kungsladugård och kan ta tid att få.

Stämmer, förutom kålltorp som är förhållandevis lågt intresse på. Lite mer än 3 år för en tvåa.
Olskroken, lunden redberg är ung. samma som centrum, med maximalt ett halvårs lägre kötid. Aningen populärare än majorna.

EDIT: ska bli spännande o se var man ligger när systemet drar igång. Tror lägenheterna i centrum ligger på 7 år för 2014.
Senast redigerad av Mikael. 2014-07-08 kl. 14:09.
Citera
2014-07-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.
Snitt för 2013 i centrum, norr, öster för 1rok. är 1460 dagar. Jag har kötid på 1745 dagar. Hur kommer det sig att jag inte fått erbjudande för visning där ännu? Is i magen som gäller?

det kommer om du bara har lite pålamod, ska du se.
Citera
2014-08-09, 12:57
Medlem
Melkor.s avatar
Citat:
Har fått visning på en lägenhet på Mariaplan, det var ca 1800 intresseanmälningar.

Registreringstid sex år.

Fick du den
Citera
2014-08-30, 22:00
Medlem
utan.att.stannas avatar
Någon som kan förklara följande för mig? Har ännu inte fått något gehör från epostavdelningen.

På nya.boplats står det att jag har 293 dagar i kötid, på boplats Göteborg står det registrerad 20140808 ? Tror jag åkte ur kön förrut när jag inte loggade in, men borde man inte åka ur nya.boplats också då? Det är väl samma organisation?
Citera
2014-08-31, 11:29
Medlem
heinos avatar
Blir en känsla av gambling i detta också. Är det värt att nolla kö-tid på ett objekt för att något guldkorn skall komma senare.
När ni skriver centrum, avser Ni Guldheden då, där är väl en del omsättning med tanke på studenterna?
Alltså Majorna, Kungsladugård, Kålltorp, Bagaregården har längre kötid trots att de räknas som väster/öster?
Senast redigerad av heino 2014-08-31 kl. 11:38.
Citera
2014-08-31, 12:48
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Blir en känsla av gambling i detta också. Är det värt att nolla kö-tid på ett objekt för att något guldkorn skall komma senare.
När ni skriver centrum, avser Ni Guldheden då, där är väl en del omsättning med tanke på studenterna?
Alltså Majorna, Kungsladugård, Kålltorp, Bagaregården har längre kötid trots att de räknas som väster/öster?
Beror på vad för objekt.
Jag bor vid Mariaplan och för skojs skull kollar jag lägenhetsbyte.se ibland och bland de som vill byta med mig finns en hundraartonkvadratstrea på Teatergatan med kakelugn t ex.
Så man kan även väga in bytesmöjligheterna.
Citera
2014-09-01, 18:29
Medlem
zotarmossas avatar
Nu har Poseidon börjat annonsera på nya boplats! Det innebär att man kan se vilken köplats man har. Än så länge verkar söktrycket inte så hårt, så alla bostadslösa kan ju passa på att söka där nu.
Citera
2014-09-01, 22:20
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zotarmossa
Nu har Poseidon börjat annonsera på nya boplats! Det innebär att man kan se vilken köplats man har. Än så länge verkar söktrycket inte så hårt, så alla bostadslösa kan ju passa på att söka där nu.
Intressant, dock deprimerande resultat. Cirka 100 före oftast. LOL.
Citera
2014-09-04, 09:29
Medlem
heinos avatar
Citat:
Beror på vad för objekt.
Jag bor vid Mariaplan och för skojs skull kollar jag lägenhetsbyte.se ibland och bland de som vill byta med mig finns en hundraartonkvadratstrea på Teatergatan med kakelugn t ex.
Så man kan även väga in bytesmöjligheterna.
Klart bytesvärde spelar in också. Mariaplan med Kungsladugård är bland de attraktivaste områdena i Göteborg och ökar nog i popularitet, kan nog bytas mot vad som helst. Frågan är hur ett område som Södra Guldheden rankas i ett sådant läge?
Citera
2014-09-05, 17:22
Medlem
Melkor.s avatar
På tal om troll. Fick erbjudande om lägenhet Forselius backe. Byggnaden bakom har 200+ studentbostäder. Dåligt bytesvärde + stökigt på helgen? Kommer till 90% att säga nej.
Senast redigerad av Melkor. 2014-09-05 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in