Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-29, 15:00
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Nu fan är det åter igen en idiot som håller på med att spama folk.

Fick precis detta PM:

Citat:
fabian sämo

I am very sorry for you, is a pity that this is how your life is going to end as soon as you don't comply.
As you can see there is no need of introducing myself to you because I don't have any business with you, my duty as you are reading this mail now is just to KILL you and I have to do it as I have already been paid for that.

Someone that you call a friend wants you Dead by all means, and the person have spent a lot of money on this, the person also came to us and told me that he want you dead and he provided us with all the necessary information we needed about you.

So I sent my boys to track you down and they have carried out the necessary investigation needed for the operation on you, and they have done that but I told them not to kill you that I will like to contact you and see if your life is Important to you or not since their
findings shows that you are innocent of all the allegations leveled against you.

I called my client back and ask him of you email address which I didn't
tell him what I wanted to do with it and he gave it to me and I am using it to contact you now. As I am writing to you now my men are monitoring your movement and they are telling me everything about you.
Now I will like to know if you want to LIVE OR DIE? As someone has paid
us to kill you. Get back to me now with how much you will be ready to pay to have all the tape that has all the information about the person who wanted you dead by all means or are you not ready to comply with us? then by men will move on with their job which is "TO KILL YOU BY ALL COST!"

Detta borde väl resultera i att killen blir perm bannad?

Är det tillåtet att säga vem användaren var?
2009-11-29, 15:04
Medlem
Dr_Dollars avatar
Verkar som dom flesta här inne får spam i sin inbox...utom mig?!
2009-11-29, 15:04
Bannlyst
Nej, det tycker jag inte att du ska göra din nolla, ta inte det så personligt bara.
Fick själv såna sjuka meddelanden men bara roligt.

Ursprungligen postat av
hej jag heter fabian sämo och jag mår bra. hur mår ni. Min besta kompis ossian vet massor om krig och amerika och han har berättat för mig att amerika har en jätte bra hellikoppter som heter apatschje. det är värdens bästa hellikoppter och den har massor med båmber och kul sprutor. hejdå fabian sämo.

Vafan är det här för nåt ?

apatschje helekopter är en helekopter i amerika den krigade i iran eller irak undra hur mkt damage det gjorde eller hur fabian sämo
2009-11-29, 15:06
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Ta bort.
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2009-11-29 kl. 15:17.
2009-11-29, 15:07
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Verkar som dom flesta här inne får spam i sin inbox...utom mig?!

Detta var mitt första. Och det fick jag när jag postade i en tråd som han skrivit i. Tror denna användare redan åkt på semester tidigare för liknande. Kör han något bot, eller vad är detta?
2009-11-29, 15:11
Medlem
motherfucks avatar
Fick denna igår:

"hej jag heter fabian sämo och jag mår bra. hur mår ni. Min besta kompis ossian vet massor om krig och amerika och han har berättat för mig att amerika har en jätte bra hellikoppter som heter apatschje. det är värdens bästa hellikoppter och den har massor med båmber och kul sprutor. hejdå fabian sämo."

Troligen någon som hade tråkigt igår.
2009-11-29, 15:11
Medlem
epost72s avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1064980

Förkommer flera versioner och användaren läser just nu denna tråd.
2009-11-29, 15:12
Bannlyst
Det är väl Nigerianska Blåmän som ägnar sig åt ocker.
2009-11-29, 15:15
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Nu fick jag detta:

Citat:
ah! haha ja e ledsen för att du fick det där PM:et, det skulle ja ha skickat till en annan användare.. hoppas du inte blev arg och ja ber om ursäkt

mvh

fabian sämo

Vad fan håller killen på med? Fick han panik nu när han insåg att det kanske gick lite väl långt?

Börjar bli riktigt störande med alla kamikazeanvändare som skall döda sina konton genom att skicka en helvetes massa PM till höger och vänster alternativt starta en miljon trådar med samma rubrik i trettio olika forum.
2009-11-29, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Vad då nolla?

Varför ska du outa personen bara för att du får sån meddelande, bara skita i det och gå vidare svårare än så kan det inte vara golbög.
2009-11-29, 15:18
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Nu fick jag detta:

Vad fan håller killen på med? Fick han panik nu när han insåg att det kanske gick lite väl långt?

Börjar bli riktigt störande med alla kamikazeanvändare som skall döda sina konton genom att skicka en helvetes massa PM till höger och vänster alternativt starta en miljon trådar med samma rubrik i trettio olika forum.
Ta kontakt med en mod, så får de gicka på pmet och avgöra vad som ska göras.
Eller så bara skiter du i det.
Vilket som, fast idioter som spammar i pm borde inte få stannar kvar på FB.
2009-11-29, 15:19
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOLLAREN
Varför ska du outa personen bara för att du får sån meddelande, bara skita i det och gå vidare svårare än så kan det inte vara golbög.

Golbög...har vi en liten turk här vars mamma smiskat honom på rumpan lite hårt? Vem fan bryr sig om en fiktiv outning? Klart som fan man skriver vem det är så man kan plocka honom på ignorelisten innan man får ett pm alls, bra mycket smidigare än att hålla på och tro att man "tjallar" som vi svenskar använder istället för golar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in