2009-11-29, 01:04
Medlem
ciones avatar
Köpte nyligen en HP DV2 Pavilion och kör just nu Windows 7 Ultimate 64-bitars OS. Datorn hänger med hyfsat bra faktiskt, jag kör dock på den där basic looken som tema, för att förbättra prestandan. Mina frågor är:

- Om jag byter till Windows 7, förbättrar jag då batteritiden på något sätt? (en snubbe trodde det, fråga mig inte varför?)
- Kan jag höja prestandan genom en sådan installation?
- Datorns processor har inte dubbla kärnor, (vet inte om det har något samband alls) pallar den att köra ett OS på 32-bitar bättre än 64-bitars?

Tack på förhand.
Citera
2009-11-29, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Köpte nyligen en HP DV2 Pavilion och kör just nu Windows 7 Ultimate 64-bitars OS. Datorn hänger med hyfsat bra faktiskt, jag kör dock på den där basic looken som tema, för att förbättra prestandan. Mina frågor är:

- Om jag byter till Windows 7, förbättrar jag då batteritiden på något sätt? (en snubbe trodde det, fråga mig inte varför?)
- Datorns processor har inte dubbla kärnor, (vet inte om det har något samband alls) pallar den att köra ett OS på 32-bitar bättre än 64-bitars?

Tack på förhand.
Varför ska du byta till Win 7 om du redan har det?
Citera
2009-11-30, 11:32
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:

Tack på förhand.
Byta till Windows 7 som du redan har??
Dubbla kärnor eller inte har inget med 32 eller 64 bitar att göra. Bara hur mycket minne du har. 32-bitars OS kan bara utnyttja lite under 4GB.
Citera
2009-11-30, 11:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-11-30, 12:20
Medlem
ciones avatar
Jag menar byta till Windows XP Kan man spara batteritid på det? Och bör jag då ta 32 eller 64-bitars versionen?
Citera
2009-11-30, 12:33
Medlem
Carlozs avatar
Citat:
Jag menar byta till Windows XP Kan man spara batteritid på det? Och bör jag då ta 32 eller 64-bitars versionen?

Jag var en av få som förstod att du givetvis menade XP.

Fråga till dig:

Vad använder du datorn till ?

Använder du Adobe Master / Design collection ? Office paketet ifrån MS?

Redan nu kan jag säga att win 7 är bättre för dig. Men jag avaktar tills du lämnat ett svar på mina frågor så återkommer jag då
Citera
2009-11-30, 12:53
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carloz
Jag var en av få som förstod att du givetvis menade XP.

Fråga till dig:

Vad använder du datorn till ?

Använder du Adobe Master / Design collection ? Office paketet ifrån MS?

Redan nu kan jag säga att win 7 är bättre för dig. Men jag avaktar tills du lämnat ett svar på mina frågor så återkommer jag då

Jag använder datorn till studier på universitetsnivå, dvs. att jag använder Powerpoint, Word mestadels. Dessutom kommer vi snart att börja med Visual Studio och programmering av en rad olika språk. Är väl i stort det jag använder datorn till.
Citera
2009-11-30, 19:34
Medlem
ACKE135s avatar
Citat:
Jag använder datorn till studier på universitetsnivå, dvs. att jag använder Powerpoint, Word mestadels. Dessutom kommer vi snart att börja med Visual Studio och programmering av en rad olika språk. Är väl i stort det jag använder datorn till.
XP fungerar utmärkt till det men win 7 kanske är bättre, bara du inte skaffar Vista så blir det nog inga problem
Citera
2009-11-30, 20:30
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACKE135
XP fungerar utmärkt till det men win 7 kanske är bättre, bara du inte skaffar Vista så blir det nog inga problem

Jo det vet jag med, men frågan var ju om batteritiden ökar med XP 32-bitars OS samt om man förlorar något eventuellt annat nyttigt när man byter till XP.
Senast redigerad av cione 2009-11-30 kl. 21:11.
Citera
2009-11-30, 20:35
Medlem
Integraluss avatar
Ska du programmera i assembler har jag hört att XP är det alternativ du ska välja.
Citera
2009-11-30, 22:30
Medlem
ACKE135s avatar
Själv andvänder jag Visual C++ på min xp
Citera
2009-11-30, 22:46
Medlem
templers avatar
Citat:

XP är trots allt över 8 år gammalt nu, om du ska börja börja med visual studio så är ju det också från MS. Mycket som trots allt har hänt alltså.
Även om XP fortfarande är bra och smidigt, så har jag aldrig hört något negativt om windows 7, bara det är godkänt tycker jag. Upplever du att din dator går långsamt finns det nog saker du kan göra ändå för att förbättra det. Dessutom lär du dig ett nytt operativsystem som kommer finnas åtskilliga år framöver från grunden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in