2009-11-29, 01:04
Medlem
ciones avatar
Kpte nyligen en HP DV2 Pavilion och kr just nu Windows 7 Ultimate 64-bitars OS. Datorn hnger med hyfsat bra faktiskt, jag kr dock p den dr basic looken som tema, fr att frbttra prestandan. Mina frgor r:

- Om jag byter till Windows 7, frbttrar jag d batteritiden p ngot stt? (en snubbe trodde det, frga mig inte varfr?)
- Kan jag hja prestandan genom en sdan installation?
- Datorns processor har inte dubbla krnor, (vet inte om det har ngot samband alls) pallar den att kra ett OS p 32-bitar bttre n 64-bitars?

Tack p frhand.
Citera
2009-11-29, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Kpte nyligen en HP DV2 Pavilion och kr just nu Windows 7 Ultimate 64-bitars OS. Datorn hnger med hyfsat bra faktiskt, jag kr dock p den dr basic looken som tema, fr att frbttra prestandan. Mina frgor r:

- Om jag byter till Windows 7, frbttrar jag d batteritiden p ngot stt? (en snubbe trodde det, frga mig inte varfr?)
- Datorns processor har inte dubbla krnor, (vet inte om det har ngot samband alls) pallar den att kra ett OS p 32-bitar bttre n 64-bitars?

Tack p frhand.
Varfr ska du byta till Win 7 om du redan har det?
Citera
2009-11-30, 11:32
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:

Tack p frhand.
Byta till Windows 7 som du redan har??
Dubbla krnor eller inte har inget med 32 eller 64 bitar att gra. Bara hur mycket minne du har. 32-bitars OS kan bara utnyttja lite under 4GB.
Citera
2009-11-30, 11:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trd -> Support

//Mod
Citera
2009-11-30, 12:20
Medlem
ciones avatar
Jag menar byta till Windows XP Kan man spara batteritid p det? Och br jag d ta 32 eller 64-bitars versionen?
Citera
2009-11-30, 12:33
Medlem
Carlozs avatar
Citat:
Jag menar byta till Windows XP Kan man spara batteritid p det? Och br jag d ta 32 eller 64-bitars versionen?

Jag var en av f som frstod att du givetvis menade XP.

Frga till dig:

Vad anvnder du datorn till ?

Anvnder du Adobe Master / Design collection ? Office paketet ifrn MS?

Redan nu kan jag sga att win 7 r bttre fr dig. Men jag avaktar tills du lmnat ett svar p mina frgor s terkommer jag d
Citera
2009-11-30, 12:53
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carloz
Jag var en av f som frstod att du givetvis menade XP.

Frga till dig:

Vad anvnder du datorn till ?

Anvnder du Adobe Master / Design collection ? Office paketet ifrn MS?

Redan nu kan jag sga att win 7 r bttre fr dig. Men jag avaktar tills du lmnat ett svar p mina frgor s terkommer jag d

Jag anvnder datorn till studier p universitetsniv, dvs. att jag anvnder Powerpoint, Word mestadels. Dessutom kommer vi snart att brja med Visual Studio och programmering av en rad olika sprk. r vl i stort det jag anvnder datorn till.
Citera
2009-11-30, 19:34
Medlem
ACKE135s avatar
Citat:
Jag anvnder datorn till studier p universitetsniv, dvs. att jag anvnder Powerpoint, Word mestadels. Dessutom kommer vi snart att brja med Visual Studio och programmering av en rad olika sprk. r vl i stort det jag anvnder datorn till.
XP fungerar utmrkt till det men win 7 kanske r bttre, bara du inte skaffar Vista s blir det nog inga problem
Citera
2009-11-30, 20:30
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACKE135
XP fungerar utmrkt till det men win 7 kanske r bttre, bara du inte skaffar Vista s blir det nog inga problem

Jo det vet jag med, men frgan var ju om batteritiden kar med XP 32-bitars OS samt om man frlorar ngot eventuellt annat nyttigt nr man byter till XP.
Senast redigerad av cione 2009-11-30 kl. 21:11.
Citera
2009-11-30, 20:35
Medlem
Integraluss avatar
Ska du programmera i assembler har jag hrt att XP r det alternativ du ska vlja.
Citera
2009-11-30, 22:30
Medlem
ACKE135s avatar
Sjlv andvnder jag Visual C++ p min xp
Citera
2009-11-30, 22:46
Medlem
templers avatar
Citat:

XP r trots allt ver 8 r gammalt nu, om du ska brja brja med visual studio s r ju det ocks frn MS. Mycket som trots allt har hnt allts.
ven om XP fortfarande r bra och smidigt, s har jag aldrig hrt ngot negativt om windows 7, bara det r godknt tycker jag. Upplever du att din dator gr lngsamt finns det nog saker du kan gra nd fr att frbttra det. Dessutom lr du dig ett nytt operativsystem som kommer finnas tskilliga r framver frn grunden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in