Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-28, 23:30
Bannlyst
Tja!

Jag undrar lite hur det står till med korruptionen på detta forum... Är det möjligt att muta sig fri från tidigare tillsägelser eller varningar?

Kan man ge pengar till valfri moderator för att de ska se mellan fingrarna?

Kan man betala Jan Axelsson för att få amnesti?

Jag förstår att ni som har mutat flashbacksledning kanske inte riktigt vågar stå för vad ni har gjort, men ni kan alltid skriva om era berättelser så att de innefattar någon annan person än er själv.

Anledningen till att jag skapar denna tråd är för att det har skett ett antal regelbrott i mina trådar som ej har resulterat i något straff för den skyldige. Deras inlägg har endast tagits bort utan att någon tillsägelse/varning har delats ut trots uppenbara regelbrott.

Speciellt meddelande till alla golare på flashback:
Det är inte dessa enskilda fall jag vill diskutera så ni behöver ej rapportera min tråd för 0.06
2009-11-28, 23:33
Medlem
b0gfettos avatar
Kan du förklara lite närmare? Att dina trolltrådar/inlägg försvinner fortfarande är väl inte så konstigt?

Snarare så blir frågan vem Du har lyckats muta?
2009-11-28, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Kan du förklara lite närmare? Att dina trolltrådar/inlägg försvinner fortfarande är väl inte så konstigt?

Snarare så blir frågan vem Du har lyckats muta?

Läs om tråden igen. Detta handlar inte om mina inlägg, utan om andras inlägg.
2009-11-28, 23:49
Medlem
TTKs avatar
Alla raderade inlägg ger inte tillsägelser, oavsett vem som startat tråden som inlägget gjordes i.

Alla tillsägelser utannonseras inte publikt.
2009-11-28, 23:50
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WankingVagina
Tja!

Jag undrar lite hur det står till med korruptionen på detta forum... Är det möjligt att muta sig fri från tidigare tillsägelser eller varningar?

Kan man ge pengar till valfri moderator för att de ska se mellan fingrarna?

Borde inte Admins och övriga mods tycka de se konstigt ut om mod x raderar tillsägelser eller varningar?
Citat:
Kan man betala Jan Axelsson för att få amnesti?
Jan har väl inget med forumet att göra.
Citat:
Jag förstår att ni som har mutat flashbacksledning kanske inte riktigt vågar stå för vad ni har gjort, men ni kan alltid skriva om era berättelser så att de innefattar någon annan person än er själv.
Tänk efter så kanske du inser att de inte funkar.
Citat:
Anledningen till att jag skapar denna tråd är för att det har skett ett antal regelbrott i mina trådar som ej har resulterat i något straff för den skyldige. Deras inlägg har endast tagits bort utan att någon tillsägelse/varning har delats ut trots uppenbara regelbrott.
Diskutera det med modsen i den forumsdelen så får du nog svar.
2009-11-29, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Alla raderade inlägg ger inte tillsägelser, oavsett vem som startat tråden som inlägget gjordes i.

Alla tillsägelser utannonseras inte publikt.

Det blir lite underligt kan man tycka när ett inlägg som skulle resultera i en varning bara försvinner? Jag rapporterade ej detta då jag inte är en golare. Dagen efter var det inlägget borta, trots detta utfärdades ej en varning.

Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Borde inte Admins och övriga mods tycka de se konstigt ut om mod x raderar tillsägelser eller varningar?

Jan har väl inget med forumet att göra.

Tänk efter så kanske du inser att de inte funkar.

Diskutera det med modsen i den forumsdelen så får du nog svar.

Jag tror knappast att modsen erkänner att de tar mutor.
2009-11-29, 01:01
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Det blir lite underligt kan man tycka när ett inlägg som skulle resultera i en varning bara försvinner? Jag rapporterade ej detta då jag inte är en golare. Dagen efter var det inlägget borta, trots detta utfärdades ej en varning.
Varning ges inte direkt som en tillsägelse, en moderator kan nämligen inte ge varningar på egen hand.

Normalt förfarande är att inlägget raderas och det tas upp till omröstning.
Varningen kommer då först när omröstningen är klar.

Allt för att korruption inte ska förekomma.

Citat:
Tja!

1. Jag undrar lite hur det står till med korruptionen på detta forum... Är det möjligt att muta sig fri från tidigare tillsägelser eller varningar?

2. Kan man ge pengar till valfri moderator för att de ska se mellan fingrarna?

3. Kan man betala Jan Axelsson för att få amnesti?
1. Svårt, moderatorer kan inte ta bort noteringar.

2. Kanske, men det lär komma ut.

3. Ingen aning, det får du fråga honom om.

Frågan är, hur mycket är någon egentligen villig att betala för att en moderator på ett gratisforum ska se mellan fingrarna? Särskilt som att reglerna här inte är särskilt hårda, och det krävs en hel del för att bli bannad....

De som blir bannade brukar mest vara puckon, troll och folk med mentala problem, och ingendera är någon med hög trovärdighet hos moderatorerna, jag skulle bara skratta om en av dessa kontaktade mig med erbjudande om muta och inte ens överväga om personen i fråga var allvarlig med sitt erbjudande.
2009-11-29, 01:11
Medlem
Xploits avatar
Jag tycker det är intressant att notera att TS verkar utgå från att detta är något som försigår och att de som har lyckats med det skall komma ut med det. Jag undrar varför TS utgår ifrån detta; vad sitter han på med information som jag inte sitter på, trots att jag borde i egenskap av att vara moderator?

Det Jecke har sagt stämmer väl. Jag har aldrig blivit mutad dock, så jag kan inte ge vidare detaljer på hur det skulle kunna tänkas gå till.
2009-11-29, 01:15
Medlem
H.E.L.s avatar
Aldrig blivit mutad, dock sade en bannad ganska massiv kille att jag skulle få sätta på honom om han fick tillträde igen. Avböjde dock då feta tattarkillar inte direkt är min grej.
2009-11-29, 01:20
Medlem
fiskmedcitrons avatar
Handlar bara om rätt summa skulle jag gissa.
2009-11-29, 01:33
Medlem
Att TS överlevt så länge i forumet utan att betala mutor är väl ett rätt starkt tecken på att FB-moderatorerna är okorrumperade och väldigt toleranta.
2009-11-29, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xploit
Jag tycker det är intressant att notera att TS verkar utgå från att detta är något som försigår och att de som har lyckats med det skall komma ut med det. Jag undrar varför TS utgår ifrån detta; vad sitter han på med information som jag inte sitter på, trots att jag borde i egenskap av att vara moderator?

Det Jecke har sagt stämmer väl. Jag har aldrig blivit mutad dock, så jag kan inte ge vidare detaljer på hur det skulle kunna tänkas gå till.

Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Varning ges inte direkt som en tillsägelse, en moderator kan nämligen inte ge varningar på egen hand.

Normalt förfarande är att inlägget raderas och det tas upp till omröstning.
Varningen kommer då först när omröstningen är klar.

Allt för att korruption inte ska förekomma.

1. Svårt, moderatorer kan inte ta bort noteringar.

2. Kanske, men det lär komma ut.

3. Ingen aning, det får du fråga honom om.

Frågan är, hur mycket är någon egentligen villig att betala för att en moderator på ett gratisforum ska se mellan fingrarna? Särskilt som att reglerna här inte är särskilt hårda, och det krävs en hel del för att bli bannad....

De som blir bannade brukar mest vara puckon, troll och folk med mentala problem, och ingendera är någon med hög trovärdighet hos moderatorerna, jag skulle bara skratta om en av dessa kontaktade mig med erbjudande om muta och inte ens överväga om personen i fråga var allvarlig med sitt erbjudande.

Makt leder i väldigt många fall till korruption. Det har vi sett åtskilliga gånger i historian. Varför skulle flashback vara ett undantag? Det känns väldigt naivt att utgå från att mutor inte existerar här.

Självklart så förnekar alla moderatorer korruption, om något annat hade skett hade jag blivit väldigt förvånad.

Flashback innehar en hel del medial makt. Det är inte vilket gratisforum som helst på nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Aldrig blivit mutad, dock sade en bannad ganska massiv kille att jag skulle få sätta på honom om han fick tillträde igen. Avböjde dock då feta tattarkillar inte direkt är min grej.

Haha. Nej jag är inte Lemasive. Dubbelkolla detta med dina kollegor som ser IP-nummer.

Det var en kille tidigare som kopplade ihop mig med honom öppet, utan att få en varning. Men strunt i det, jag vill inte gola ner någon medlem här. Det är ett väldigt lågt beteende.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in