2009-11-28, 21:03
Medlem
God kväll kära flashbackare.

Efter att inte ha tränat på ungefär ett år så bestämde jag mig för en månad sen att köra igång. Har bara sprungit på löpbandet hittils för att tappa vikt och har nu bestämt mig för att börja packa på med lite muskler.

Så i onsdags körde jag bröst och mage. Eftersom jag inte hade tränat på ett år så tog jag det lite lugnt. Nu med facit i hand så verkar det som jag skulle kört utan vikter alls då jag i stort sett varit orörlig sen i onsdags. Har träningsverk i brösten utan dess like. Kan också tillägga att det gör förbannat ont mellan brösten på revbenen. Som om en rysk skogshuggare suttit världsrekord i sjömansbröst. Utöver detta så har brösten också svullnat upp till nästan dubbel storlek.

Börjar bli lite orolig då smärtan suttit i såpass länge, läste dock runt lite att träningsverken kan gått och väl sitta i upp till en vecka.

Till frågorna:

Jobbar som hantverkare och ska på måndag riva två st rullstolsramper á 600 kg. Kan för tillfället knappt torka mig i röven på grund av smärtan så finns inte en chans i helvetet att jag ska orka konka bort dessa ramper även fast jag har hjälp av en kollega.

Finns det något jag kan göra för att minska smärtan och förhoppningsvis bli någorlunda normal tills på måndag? (Har stretchat, duschat varmt och käkat ipren)

Är det normalt att brösten sväller upp såpass mycket? Ser ju fan nästan ut som en kvinna.

Tack på förhand.
Citera
2009-11-28, 21:08
Medlem
cdxz11s avatar
Har hänt mig innan med, fått sådan helvetes träningsverk så det gjorde helvetes ont i brösten så fort man rörde armen typ, dock kom inte träningsverken dagen efter träningen utan två dagar efter! Satt i i sådär 2 dagar sedan var det rätt lungt, var som värst första dagen och sedan blev det lite bättre.
Citera
2009-11-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Har hänt mig innan med, fått sådan helvetes träningsverk så det gjorde helvetes ont i brösten så fort man rörde armen typ, dock kom inte träningsverken dagen efter träningen utan två dagar efter! Satt i i sådär 2 dagar sedan var det rätt lungt, var som värst första dagen och sedan blev det lite bättre.

Antar att jag får raka vaginan och härda ut smärtan då.
Citera
2009-11-28, 21:25
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robban.swe
Antar att jag får raka vaginan och härda ut smärtan då.

Visserligen svällde mina bröst inte upp något utan var endast träningsverk, blir det inte bättre om några dagar är det nog bäst att kolla upp det hos en läkare.
Citera
2009-11-28, 23:30
Medlem
saprofyt.s avatar
Bara att vänta ut det, kan hända mig med att jag har väldig träningsvärk i flera dagar (tycker i.o.f.s. mest det är skönt) som alltid går över eftersom det är just - träningsvärk.

Och till på måndag lär smärtan vara rätt nedsatt, så nog kommer du klara av att arbeta. Visst kanske det känns lite, men det planar ju alltid ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in