Tar SSRI (Cipralex) sedan ung. ett år tillbaka. Bestämt mig för att sluta ta dem nu. Eftersom man inte ska sluta på en gång så tänkte jag lägga upp ett schema för att trappa ner, och vill gärna ha synpunkter på det.
Jag har alltså i ca ett år tagit cipralex varje dag (7st/vecka). Tänkte därför trappa ner i följande faser:
Har du pratat med de som skrev ut medicinen till dig från början? Tror du kan få ett bättre schema då och samma piller fast mindre mg aktivt ämne så du kan trappa ner bättre än att inte ta medicin en dag
Tar SSRI (Cipralex) sedan ung. ett år tillbaka. Bestämt mig för att sluta ta dem nu. Eftersom man inte ska sluta på en gång så tänkte jag lägga upp ett schema för att trappa ner, och vill gärna ha synpunkter på det.
Jag har alltså i ca ett år tagit cipralex varje dag (7st/vecka). Tänkte därför trappa ner i följande faser:
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!