Citat:
Ursprungligen postat av Hanke
Låter som det är minnesrelaterat... Prova att byta plats på minnena och stressa datorn igen...
Kör memtest ett par vändor och se om allt flyter på... Har du kollat så ditt nya grafikkort inte blir för varmt?
Tack för hjälpen, tror att jag kan ha hittat felet

Ni får säga vad ni tror. Fattar inte att jag inte tänkt på att kolla temperaturerna tidigare.
Felet verkar klart ligga i att CPU'n blir för varm. Kontrollerade med SpeedFan och Hmonitor och satte på en 1080p-film. Den kraschade ganska exakt vid samma tillfälle som den gjorde när jag försökte se den igår vilket får mig att tro att det är temperaturen. Vet inte riktigt hur varm en CPU får bli (har AMD Athlon X2) men lite googling säger mig att det inte bör överstiga 90 grader i alla fall (korrekt?). Iaf, när filmen kraschade låg CPU tempen på 111 grader, Core 2 låg på 100 grader och nåt som heter Temp3 i Hmonitor låg också på 100 grader. Kan det vara nåt fel på mätningarna eller är det så illa som det ser ut?
Detta var felkoden jag fick:
0x08E (oxC0000046, 0x804FC8F5, 0x9C3C0708, 0X00000000)
Efter kraschen kollade jag även temperaturen i BIOS, där låg CPU-tempen på 116 grader (

). Jag har ofta upplevt att jag får BSOD igen direkt när jag startar om datorn och måste låta den vila ett tag. Detta måste ju bero på at CPU inte hunnit svalna än eller hur? Btw, låg GPU-tempen stadigt på ca 53 grader så det borde ju vara lugnt.
Nu när datorn fått svalna lite och jag inte kör några tunga processor ligger CPU-tempen på ca 80 grader vilket låter alldeles för högt för att vara idle.
Iaf, om detta nu är problemet, vilket det rimligtvis borde vara, hur fixar jag det? Köpa ny fläkt? Ny CPU? Både och?