• 1
  • 2
2009-11-28, 13:21
Medlem
Tjennare!

Jag har ett ganska konsitgt problem här, idag när jag starta datorn såg jag en icon i gnome panelen som jag inte sätt förut.

Jag är ganska petig och vill inte att grejer körs utan att jag vet vad det är, det går inte stänga av programmet genom att högerklicka och jag har försökt att ta bort det genom Startup Applications. Men så fort jag startar om datorn har den lagt till sig i startup applictions igen.

Här är en bild så det blir lättare att fatta

http://i48.tinypic.com/1415fsw.png

Sen får jag ett error när jag starar datorn om att något om att det är fel på gnome layoten, finns det någon log file man kan se vad det står?

Jag kör arch
Citera
2009-11-28, 16:05
Medlem
Hm, jag kan ha fel men är det inte för "Hjälpmedelsteknik"? Hjälpmedelsfunktioner osv. Det verkar vara den ikonen åtminstone...
System-> Allmän åtkomst -> Hjälpmedelsteknik
Citera
2009-11-28, 16:06
Medlem
Hm, jag kan ha fel men är det inte för "Hjälpmedelsteknik"? Hjälpmedelsfunktioner osv. Det verkar vara den ikonen åtminstone...
System-> Allmän åtkomst -> Hjälpmedelsteknik

Edit:
Hur man tar sig dit kan vara fel, jag kan inte kolla så att det stämmer men du borde förstå.

Två inlägg var inte vad jag ville... Om någon mod ser detta så kan denna få ta bort det första inlägget.
Citera
2009-11-28, 16:10
Medlem
Shamwaris avatar
/etc/xdg/autostart
Perhaps
Sen håller jag med om att det är hjälpmedelsteknik
Citera
2009-11-28, 17:23
Medlem
aa det är hjälpmedelsteknik, fast frågan är hur jag får bort den från autostarten då jag inte använder den alls.

/etc/xdg/autostart

Fanns inte
Citera
2009-11-28, 17:34
Medlem
Shamwaris avatar
System->inställningar->uppstartsprogram
Citera
2009-11-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamwari
System->inställningar->uppstartsprogram
Jo, men problemet är att efter en omstart har den lagt till sig själv i autostart programmen igen
Citera
2009-11-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccmvector
Jo, men problemet är att efter en omstart har den lagt till sig själv i autostart programmen igen
finns det alltså någon annan process som anropar den? kan du kanske ta bort det med pacman eller manuellt? borde väl finnas en bin-fil eller en katalog för skiten...
Citera
2009-11-28, 17:41
Medlem
Shamwaris avatar
Prövat att både kryssa ur samnt ta bort hela ?
Citera
2009-11-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamwari
Prövat att både kryssa ur samnt ta bort hela ?
Japp
Citera
2009-11-28, 19:38
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Try to go to System-->Preferences-->keyboard-->accessibility and disable the "accessibility features can be toggled with keyboard shortcut".

Hittade det på google..
Citera
2009-11-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Hittade det på google..
Tack så sjukt mycket Men jag har fortfarande inte hittat hur jag får fram loggen från uppstartet elr finns det någon? Jag får ett error där det står något om gnome layouts. Så skulle vara bra att veta vad det står
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in