Citat:
Ursprungligen postat av
jowi77
Om man inte frstr att pokersiter r riggade s r man ganska naiv. Tnk sjlv. Hur svrt skulle det vara fr ut utvecklaren av klienterna att lgga in sina egna "botar". Det r helt omjligt att bevisa att sdana finns och naturligtvis s utnyttjar man den mjligheten. Varfr nja sig med smslantar nr man kan hva in 100 tals ggr mer utan att riskera att bli ertappad?
Naiv vet jag inte d du beskriver ngot annat.
Nr man pratar om "rigg" r det inte botar man syftar p.
Och inte heller "Super accounts"
Super accounts har frekommit och det finns bevis p detta.
Ultimate Bet poker och Absolut poker r vl de mest knda skandalsajterna fr detta fusk.
Botar finns det mngder av inom ntpokern men Svenska spel som trden handlar om r nog ganska skonad frn det( tror jag i alla fall)
Att sajterna har egna botar har det pratas om, men mig veterligen finns inga bevis.
Att det inte finns ngon risk att bli ertappad r skitsnack. Det rcker ju att att " fel person" slutar jobba fr sajten och tankar ner bevis som de sen gr till pokermedia/vrig media med och sen r det krt fr sajten + eventuella rttsliga efterspel.
-----
Rigg handlar om att slumpgeneratorn r programmerad fr att skapa mer action och som d genererar mer rake i cashgame.
Ntpoker r vl ett sisdr 20-25 r gammalt fenomen nu.
n idag har ingen kunnat uppvisa bevis p att ntpokern r riggad.
Tnk s mnga tusentals som har jobbat fr dessa sajter och ingen har "golat" och lagt fram teknisk bevisning.
Ingen !
Bevisbrdan ligger p de som hvdar att det r riggat.
Jag personligen hvdar att det inte frekommer och vntar fortfarande p att bli verbevisad.