Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-10, 01:01
  #1
Medlem
Godkväll,

Är det bara jag som har reagerat på att det alltid är nån j*vel som har färg om det finns tre suited kort på bordet? Det är inte lönt att spela om det kommmer tre kort av samma färg på bordet om inte har bättre vill säga. Blir så förbannad, ska sluta spela på klåparsiten! Vet att jag överdriver lite men det är därför att jag just blev slagen i en rätt stor pott av en som hade, ja just det, FÄRG!
Citera
2007-01-10, 01:04
  #2
Medlem
en svensk tigers avatar
Borde inte tråd ligga i konspirationsforumet istället. Du verkar vara något stort på spåren. Ditt impiriska underlag till att SS är riggat är ju synnerligen imponerande, ska du eller jag kontakta media och avslöja storyn?
Citera
2007-01-10, 01:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en svensk tiger
Borde inte tråd ligga i konspirationsforumet istället. Du verkar vara något stort på spåren. Ditt impiriska underlag till att SS är riggat är ju synnerligen imponerande, ska du eller jag kontakta media och avslöja storyn?


Ojojoj, du verkar villa gå hela vägen med det här!
Min tanke med den här tråden var inte att avslöja att SS är riggat utan höra ifall någon upplevt samma sak? För det känns faktiskt som färg är vanligare på SS än andra siter.
Citera
2007-01-10, 01:23
  #4
Medlem
en svensk tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpanoff
Ojojoj, du verkar villa gå hela vägen med det här!
Min tanke med den här tråden var inte att avslöja att SS är riggat utan höra ifall någon upplevt samma sak? För det känns faktiskt som färg är vanligare på SS än andra siter.

Betänk följande, det finns ett otal pokersiter att välja på. Om det nu skulle vara så att en sida var riggad och detta spred sig så skulle detta innebära dödsstöten för den aktuella sidan, då det finns må många andra klienter att välja på. En pokersite skulle därför aldrig ta risken att ha en riggad klient. Att du har blvit utdragen ett par gånger mot fllushar är i sammanhanget totalt irrelevant. Jag själv blev utdragen med fem AA i rad, vilket är sånt som händer.

Sen rent allmänt brukar det vara populärt att skylla på alla möjliga faktorer t.o.m. riggad klient istället för att erkänna sina egna tillkortakommanden.
Citera
2007-01-10, 01:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpanoff
Ojojoj, du verkar villa gå hela vägen med det här!
Min tanke med den här tråden var inte att avslöja att SS är riggat utan höra ifall någon upplevt samma sak? För det känns faktiskt som färg är vanligare på SS än andra siter.

Nej det är inte riggat. Om du faller för färgen så har du inte höjt\satsat tillräckligt. Du är en dålig spelare. lev med det.
Citera
2007-01-10, 01:43
  #6
Medlem
Om du startar med två kort i samma färg har du bara 1 chans på 9 (11%) att få ett färgdrag. Det är samma odds för att sätta en triss på floppen med sina pockethänder. När du har färgdraget har du 35% chans att sätta färg till och med river. Det innebär alltså att du har runt 19% chans på turn och på river. Det ska KOSTA att få se de korten! Är det verkligen så bra odds att behöva betala för ett enskilt kort som bara kan ge dig en färdig hand till 19%?

Även om det går till visning så stämmer det självklart inte att någon alltid skulle sitta på rätt suitedkort som ger färgen. Hur många gånger har man inte varit med om att det legat fyra kort i samma färg på bordet men så saknar båda den färgen.
Citera
2007-01-10, 02:19
  #7
Medlem
HjarterDams avatar
Sen finns det även ett pokerforum där denna tråd hör hemma.

Citera
2007-01-10, 09:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HjarterDam
Sen finns det även ett pokerforum där denna tråd hör hemma.

Icke att förglömma konspirationsforumet alternativt papperskorgen heller.
Citera
2007-01-10, 09:25
  #9
Medlem
Richtmans avatar
finns många idioter som upplevt samma sak, varje dag känns det som att någon lägger upp en tråd och frågar om den o den siten är riggad
Citera
2007-01-10, 10:40
  #10
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richtman
finns många idioter som upplevt samma sak, varje dag känns det som att någon lägger upp en tråd och frågar om den o den siten är riggad
Mm, borde kanske starta "Den stora 'jag tror/vet att x är riggat!'-tråden".
Citera
2007-01-10, 10:45
  #11
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richtman
finns många idioter som upplevt samma sak, varje dag känns det som att någon lägger upp en tråd och frågar om den o den siten är riggad

Folk har en tendens att skylla på andra faktorer än dem själva när de förlorar.
Citera
2007-01-10, 10:56
  #12
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpanoff
Godkväll,

Är det bara jag som har reagerat på att det alltid är nån j*vel som har färg om det finns tre suited kort på bordet? Det är inte lönt att spela om det kommmer tre kort av samma färg på bordet om inte har bättre vill säga. Blir så förbannad, ska sluta spela på klåparsiten! Vet att jag överdriver lite men det är därför att jag just blev slagen i en rätt stor pott av en som hade, ja just det, FÄRG!

Jadu, liten pokerlektion....ligger det tre i samma färg på bordet och du inte kan slå färg kan det vara en bra idé att inte investera allför mycket pengar på bordet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback