2009-11-26, 20:35
Medlem
Har en dator som kör win 2000. (Dator 1)
Jag skulle nu vilja flytta hårddisken i den datorn till en annan dator (Dator 2) och fortsätta använda mig av den befintliga installationen i . Är det över huvud taget möjligt att starta upp dator 2 i ett sådant här fall? Självklart är jag medveten om att det kommer krävas lite nya drivrutiner...
Citera
2009-11-26, 20:39
Medlem
Hänger på om det är matchande hårdvara i de två maskinerna.

Jag har gjort det, men kan inte rekomendera förfarandet, eller garantera att det fungerar. Häng in den som slave i en annan maskin och kopiera över den info du vill ha. Sen blås om o gör rätt.
Citera
2009-11-26, 20:49
Medlem
Om du har liknande moderkort så ska de gå, men inte helt problemfritt. Är det ett annat moderkort så kommer windows att inte starta.

Annars kan du göra som förre skribenten skrev, sätt hårddisken som slave
Citera
2009-11-26, 21:02
Medlem
Dessutom kommer Windows gå mycket långsammare än vad den borde göra. Om man ens kommer in i Windows och struntar i alla konstiga fel man får lite då och då.
Citera
2009-11-26, 22:46
Moderator
Protons avatar
Känns som sagt som om det är förenat med en väldans massa om och men det här. Tror inte att du kommer få till nånting bra av detta utan du bör isf installera om med den hårdvara som ska sitta i framöver. Möjligt att det funkar om det är samma grejjor som sitter på moderkortet(och gärna samma tillverkare), annars kommer windows inte ens att starta.
Citera
2009-11-26, 23:04
Medlem
Tack för svar!
Specarna är inte speciellt lika så det lutar nog åt en nyinstallation då. Känns inte ens som att det är värt att testa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in