Jag tror att med en bra ekonomi r man lyckligare n med dlig ekonomi - om allt annat r samma allts. Med en bra ekonomi behver man inte oroa sig fr hur man ska kunna betala rkningarna osv, (=ett stort orosmoment fr mnga frsvinner).
Frgan r egentligen vad r bra ekonomi? Innebr det att man har pengar ver varje mnad eller att man har rd med allt man vill? Jag skulle gissa p att de som r lyckligast r de som har en vettig inkomst men inte r speciellt materialistiska. ven om man tjnar bra med pengar och har en bra ekonomi s r det mnga som stressar ver kpa finare bilar, renovera huset s att det r mer imponerande och var man ska ka p semester som r fint nog osv.. Men r man en sjlvstndig mnniska som inte r speciellt materialistisk s tror jag att man kan njuta mer av livet, man tar bort mnga orosmoment.
Jag kan sjlv nska att jag var mindre materialistisk men jag tycker att det r alldeles fr roligt med saker..
Till slut s tror jag att de som tycker illa om de som vljer att satsa p en karrir med hg ln r mest avundsjuka fr att de inte kan/vill gra samma sak(de vill ha lnen men r inte beredda att jobba tillrckligt hrt fr att f den).
En sista tanke, jag tror att det finns en grns fr nr pengar brjar gra en mindre lycklig uppt ocks, har man massa massa miljoner s tror jag snarare att det r en klla till konstant oro, man frvntas gra saker, man vet inte om folk gillar en fr den man r eller fr ens pengar osv...