Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-26, 15:20
  #1
Medlem
Ska köpa en dator med följande spec:
Intel™ Core 2 Quad Q8200 2,33GHz
4GB Ram
NVIDIA GeForce GT 220 1GB

Skärm:
Packard Bell Viseo 230 23'

Jag undrar om detta räcker för gaming, då menar jag MMORPG's, t. ex World of Warcraft, Aion osv.
Citera
2009-11-26, 15:25
  #2
Avstängd
Centons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen08
Ska köpa en dator med följande spec:
Intel™ Core 2 Quad Q8200 2,33GHz
4GB Ram
NVIDIA GeForce GT 220 1GB

Skärm:
Packard Bell Viseo 230 23'

Jag undrar om detta räcker för gaming, då menar jag MMORPG's, t. ex World of Warcraft, Aion osv.

Läs systemkraven för spelen du är intrsserad av. Och vad har skärmen med saken att göra? Skulle spelet lagga för att du har en viss modell av skärm?

Showoff?
Citera
2009-11-26, 15:27
  #3
Medlem
smileos avatar
Vad fan är det för fel på folk?

det räcker gott och väl, har en säkert 4 gånger sämre dator och får det att fungera.
Citera
2009-11-26, 15:28
  #4
Medlem
Ja, det duger. Så länge du inte har planer på att köra nyaste spelen på högsta grafik
Citera
2009-11-26, 15:32
  #5
Medlem
Grafikkortet är riktigt, RIKTIGT uruselt. Satsa på en dator med bättre grafikkort, ett tips är att köpa ett färdigt paket från t.ex. Komplett så får du betydligt mer för pengarna än om du köper en OEM-dator från SIBA.
Citera
2009-11-26, 15:33
  #6
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Fel post...
Citera
2009-11-26, 17:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Läs systemkraven för spelen du är intrsserad av. Och vad har skärmen med saken att göra? Skulle spelet lagga för att du har en viss modell av skärm?

Showoff?

Trodde storleken på skärmen hade något med grafikkortet och göra, tydligen inte.

Citat:
Ursprungligen postat av osen
Grafikkortet är riktigt, RIKTIGT uruselt. Satsa på en dator med bättre grafikkort, ett tips är att köpa ett färdigt paket från t.ex. Komplett så får du betydligt mer för pengarna än om du köper en OEM-dator från SIBA.

Ao, den jag posta var från NetOnNet. Dock har jag svårt för att förstå mig på datorns inre organ. Sjukt jobbigt, jag har funderat kring olika datorer i 2 veckor nu.

Kommer kolla på Komplett och återkomma med frågor om jag behöver.
Citera
2009-11-26, 17:35
  #8
Avstängd
Centons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen08
Trodde storleken på skärmen hade något med grafikkortet och göra, tydligen inte.

Dock har jag svårt för att förstå mig på datorns inre organ. Sjukt jobbigt, jag har funderat kring olika datorer i 2 veckor nu.

Då får jag nästan be om ursäkt för mitt lilla "påhopp" Men till mitt försvar så finns det en del här inne som försöker få en riktig FB-dase genom att försöka vara tuffa... Även om de är anonyma hehe...
Citera
2009-11-26, 18:41
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen08
Trodde storleken på skärmen hade något med grafikkortet och göra, tydligen inte.
Större skärm betyder vanligtvis högre upplösning, högre upplösning = större krav på grafikkortet.
Citat:

Ao, den jag posta var från NetOnNet. Dock har jag svårt för att förstå mig på datorns inre organ. Sjukt jobbigt, jag har funderat kring olika datorer i 2 veckor nu.

Kommer kolla på Komplett och återkomma med frågor om jag behöver.
Du kan ju alltid lägga upp en tråd i Stationärt och be andra om hjälp att plocka ut en bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback