• 1
  • 2
2009-11-26, 09:30
Bannlyst
så har det kommit sig man ska tjacka en ny burk och till den ett knippe spel att spendera tid på. har spanat in de hära:

Counter-strike
Heroes of might and magic 3
Warcraft 3
Age of empires 2
Starcraft
Hearts of iron 2

Är ju ganska gamla spel (förutom hearts of iron 2) så cdon.com har bara hälften av dem och det skulle ju vara värsta plusset att få allt från ett och samma ställe. vet att ni som hänger här är både kunniga och erfarna så jag tänkte be er om hjälp med det hära. ha det bra, puss på skinkan.
Senast redigerad av Heinz-Guderian 2009-11-26 kl. 09:43.
Citera
2009-11-26, 09:34
Medlem
Ufojesuss avatar
Om spelen är svåra att hitta för att de inte längre tillverkas kan du lika gärna tanka dem, utvecklaren får inte ett öre mer om du köper dem idag. Om du vill äga dem original ändå så är väl eBay rätt ställe att börja leta på.
Citera
2009-11-26, 09:35
Medlem
negashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinz-Guderian
så har det kommit sig man ska tjacka en ny burk och till den ett knippe spel att spendera tid på. har spanat in de hära:

Counter-strike
Heroes of might and magic 3
Warcraft 3
Age of empires 2
Starcraft
Hearts of iron 2

Är ju ganska gamla spel (förutom hearts of iron 2) så cdon.com har bara hälften av dem och det skulle ju vara värsta plusset att få allt från ett och samma ställe. vet att ni som hänger här är både kunniga och erfarna så jag tänkte be er om hjälp med det hära. ha det bra, puss på skinkan.
Webhallen bör ha alla dessa.
Citera
2009-11-26, 09:35
Bannlyst
25% offtopic

hijackar tråden lite men det var jag som startade den så det borde vara okej. Den här datorn ska jag köpa:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=391550

sen mus och tangentbord men det fixar jag själv, vad jag behöver hjälp med är 2 grejer:
1. bildskärm. checka in förstaposten i tråden, ni ser det är typ bara old school-spel så jag behöver en så billig skärm som möjligt som klickar med win xp och som är lcd också.
2. hur skaffar jag win xp? måste jag verkligen tjacka det för fucking jävla 2000 spänn eller kan en vänlig själ hjälpa lite? Ska också ha internet explorer (senaste, den där man kan surfa med flikar och grejer) + MS office + virusprogram. nej stryk virusprogrammet, jag ska ändå inte ladda ner grejer från internet och ha mig. bara spela spel, msn, och tacka för all hjälp jag kommer få här på flashback.

Tack på förhand.
Citera
2009-11-26, 09:41
Bannlyst
herrejävlar, tusen tack negash. jag checkade in på webhallen och de hade alla spel till myspriser på köpet. Behöver lite hjälp med vilken skärm jag ska köpa nu bara..
tack igen
Citera
2009-11-26, 09:45
Medlem
negashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinz-Guderian
herrejävlar, tusen tack negash. jag checkade in på webhallen och de hade alla spel till myspriser på köpet. Behöver lite hjälp med vilken skärm jag ska köpa nu bara..
tack igen
Inga problem Have fun med datorn samt de nya spelen!
Citera
2009-11-26, 09:56
Medlem
Är du verkligen helt säker på att du ska köpa en dator i delar och sätta ihop själv om du inte kan installera ett gratis virusprogram själv? bara en tankeställare.

Ont: Ladda ner windows xp, finns på pirate bay
Citera
2009-11-26, 11:51
Bannlyst
nice spotting. är inte så high på datorer så ska kirra hjälp så klart.
Enligt säkra källor funkar det inte att ladda ner win xp p.g.a. regnyckel och sånt. vad för annat finns det att göra, fråga runt datanördar på morsans jobb och hoppas de kan lägga win xp på en skiva? känner mig 100% tveksam till att tjacka ett operativsystem som kostar mer än fucking jävla datorn gör liksom...
Citera
2009-11-26, 11:54
Bannlyst
Blocket

är det värt att spana in blocket? Vad är sannolikheten att man hittar en schysst dator inkl. win xp för omkring samma pris som den där hopplockningshistorien?
Citera
2009-11-26, 12:33
Medlem
Mitt förslag är att du ber den som ska sätta ihop bygget åt dig ladda ner och installera windows xp åt dig också. Om inte det är möjligt så gör det själv, du säger ju själv att det är löjligt att betala lika mycket som datorn kostar för operativsystemet. För hjälp med att ladda ner så surfa in på fildelningsforumet här på flashback
Citera
2011-05-09, 03:45
Bannlyst
Du hur gick det med datorn? Har du spelat,,
Citera
2011-05-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorotVenkat
Du hur gick det med datorn? Har du spelat,,
Jag tror till och med att han har spelat ut spelen, med tanke på när han postade senast...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in