2009-11-25, 18:03
Medlem
Tjena

Tnkte placera 50 tusen i sandvik AB, ser ni ngon framtid i denna aktie och hur ser ni p dess utveckling? ngon strre avkastning?
Citera
2009-11-25, 18:04
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dillmeck
Tjena

Tnkte placera 50 tusen i sandvik AB, ser ni ngon framtid i denna aktie och hur ser ni p dess utveckling? ngon strre avkastning?

Hur stor andel av hela ditt aktieinnehav kommer Sandvik i s fall utgra? Ska du bara ha en aktie r investmentbolag skrare.
Citera
2009-11-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Hur stor andel av hela ditt aktieinnehav kommer Sandvik i s fall utgra? Ska du bara ha en aktie r investmentbolag skrare.

Jag r inte insatt i aktiemarkanden, utan vill bara ha en bra avkastning p 1-3 r. Har ett ex antal hundra tusen att spela med,
Citera
2009-11-25, 18:34
Medlem
Starvids avatar
Har du s kort investeringsperspektiv som 1-3 r r nog inte aktier rtt tillgngsslag fr dig. Jag freslr att du stter pengarna p banken eller i en penningmarknadsfond.

Vad gller Sandvik s r det ett bolag i absolut vrldsklass, men om det r lgt eller hgt eller lagom vrderat vet jag inte. Jag ger det i alla fall via Industrivrden.
Citera
2009-11-25, 19:12
Medlem
Jag ger aktien.

86 kr knns i dagslget inte som ngon bra ingngsniv. terhmtningen har gtt lite fr fort och efterfrgan har inte riktigt hngt med. Just nu knns Sandvik bttre n Atlas Copco - smre n Alfa Laval. Knepigt nr man vill hlla antalet bolag p en anstndig niv och inte kan plocka in allt man gillar...
Citera
2009-11-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
Jag ger aktien.

86 kr knns i dagslget inte som ngon bra ingngsniv. terhmtningen har gtt lite fr fort och efterfrgan har inte riktigt hngt med. Just nu knns Sandvik bttre n Atlas Copco - smre n Alfa Laval. Knepigt nr man vill hlla antalet bolag p en anstndig niv och inte kan plocka in allt man gillar...

fr vl lita p dig
Citera
2009-11-25, 19:33
Medlem
Citat:
fr vl lita p dig

Nej fr fan,
Citera
2009-11-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
Nej fr fan,

menar att jag inte skall kpa ngra aktier dr.
Citera
2009-11-25, 20:34
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
menar att jag inte skall kpa ngra aktier dr.

Addtech rekommenderar jag att du spanar in, en industrigrossist som tjnar bra med pengar och haft fin utdelning tidigare.
Citera
2009-11-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Addtech rekommenderar jag att du spanar in, en industrigrossist som tjnar bra med pengar och haft fin utdelning tidigare.

vad blir avkastningen om jag kper aktier i addtech fr 100 tusen nu idag fr 107,50 och sedan sljer dom nr dom nr dom kostar 147 kr styck? kan du rekommendera ngon annan?
Citera
2009-11-25, 21:39
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
vad blir avkastningen om jag kper aktier i addtech fr 100 tusen nu idag fr 107,50 och sedan sljer dom nr dom nr dom kostar 147 kr styck? kan du rekommendera ngon annan?

Ja, det r en kning p 37 % i aktiepriset, + fin utdelning, ser inget fel med det.
Nokia skulle jag rekommendera i s fall, som en del av en portflj med mnga olika aktier frn olika branscher.
Citera
2009-11-25, 21:59
Medlem
Gr om, gr rtt

Om du bara ska kpa en aktie "fr att de verkar kul" eller "JA vill Tjena lite stlar d va!11"

Kp dig en trisslott istllet, kommer frmodligen g p ett ut. Att dessutom ta rd om random fretag du inte alls verkar knna till frn random person p FB.. njaeeee

Mitt tips r aktiefonder om du vill ha avkastning, vill du ha hgre avkastning --> aktier men d fr du faktiskt lgga en jefla mycket mer tid fr att du ska f ut ngot av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in