Citat:
Ursprungligen postat av 503
Jag.
Nej, jag "förutser" ingenting (vad fan det nu har med sammanhanget att göra).
Jag säger att jag helt enkelt inte har någon tillit till de som befattar sig med knark, och i och med det så vill jag inte under några som helst omständigheter att sådana individer ska bli soldater.
Att någon prövat en gång kan jag ha överseende med.
Men bruk eller missbruk (kalla det vad du vill), där går gränsen.
"(kalla det vad fan du vill, för oavsett hur mycket jag försöker så kommer det ändå vara fel i din värld)"
Låter ju direkt som att du kallar mig en drogförespråkare.
Bruk eller missbruk, Du har ju en förutfattad mening att jag inte tycker det är fel med narkotika.
Ja missbrukar man har man inget i försvaret eller i ett arbete där man har en roll att uppehålla, tycker du ska ha ett öppet sinna och inte se varenda jävel som säger de har provat röka som en sunkig jävla pundare som inte har en hum över livet, tur att alla inte tänker som dig iallafall.
Kan ju återkomma när jag gjort lumpen i Finland och berätta hur jävla ostabil jag var med bössan.
Jag hanterar vapen ofta i det civila och inte fan har jag varit oförsiktig i min hantering.
Missuppfatta mig inte, jag håller med er att folk som tycker det är ok att röka på helger och dylikt inte hör hemma. Men inser man någon gång att man ska ge fan i det och sedan ett par år efter det vill ge sig in i en sådan roll, och klarar tester som en frisk person så ser jag inga problem i att han skulle gå runt i gröna kläder och hantera vapen.
Det är inget fel på mig för att jag rökt några gånger förut, jag har aldrig kört trimmad moped när jag liten, har inte heller köpt HB eller druckit det.
anser inte alls att jag skulle vara en farlig människa pga det, och jag menar även att personer som begått "dumheter" förr inte behöver tänka kriminellt/osunt idag.
Hrt: Jag tyckte bara jag blev dummare då jag rökte, inte smartare. Haha