Citat:
Ursprungligen postat av addekiller
Hej kamrater!
Igår fick jag mitt brev ifrån Pliktverket där det stod "Du kommer inte kallas till mönstring"
Detta gjorde mig sjuukt besviken och faktiskt otroligt ledsen.
Det enda jag har gjort de senaste året är att träna inför just Mönstringen för att få göra det jag har velat göra hela mitt liv, Lumpen.
Jag tyckte det var väldigt konstigt att jag inte blev kallad för att jag hade fyllt i "testet" så positivt som man skulle kunna göra. Jag har inga hälsoproblem eller något liknande.
Jag beslöt mig idag att ringa till de där människorna som vägrar låta mig göra lumpen !
När jag kom fram och förklarade för dem, sa dem att det för att jag har blivit dömd för brott.
Detta är svin tråkigt, jag blev dömd för inbrottsförsök, alltså ett jävla skit brott. Inget jag tycker borde påverka !
Nu sitter jag här och är jävligt besviken å ledsen. Mina framtids planer har försvunnit helt.
Någon som vet vad jag kan göra? kan man på något sätt överklaga?
Någon som har varit med om något liknande?
Göra lumpen är det ända jag är riktigt säker på att jag vill göra här i livet.
tacksam för svar!
PS. ska ni skriva massa "skyll dig själv" och grejer kan ni låta bli att skriva, för självklart ångrar jag mitt brott och det är inget jag är glad över.
Jag tycker inte att inbrott är ett "skit brott" (förövrigt stavas det "skitbrott" din särskrivare). Kan du gör inbrotts hos privatpersoner, företag eller statlig/kommunal egendom kan du ju lika gärna göra det i lumpen.
Vill man göra lumpen ska man helt enkelt se till att inte åka dit för inbrott.