The Celestine Prophecy av James Redfield gjorde mig otroligt besviken när jag läste den (för ~15 år sen). Kan såklart ha varit ett uselt översättningsjobb då jag av någon anledning läste den på svenska, men tror bara den var dålig/inte svarade till mina förväntningar.
Mr King är min guilty pleasure, har alltid älskat honom
Gillar hans sätt att skriva, stör mig dock på att det "alltid" måste vara med någon tröttsam kärlekshistoria mellan två karaktärer.
Ser fram emot att läsa 22/11/63!
Testat Richard Bachman? The Regulators kommer jag ihåg att jag gillade skarpt, dock kan jag inte lova något då det var många år sedan senast jag läste den.
Samma här!! Jag vill så gärna läsa den då den ju tillhör de stora klassikerna (och jag tycker oftast de som hör hemma i den kategorin förtjänar sin stjärnglans, inom litteraturen. Tvärtom nästan i filmvärlden.), men har alltså försökt två gånger och inte lyckats. Kom inte alls långt heller. Och jag hatar att inte läsa färdigt, gör i princip alltid det bara för att.
Gud vad jag håller med, vilken pretentiös dynga! //Kvinna
Citat:
Pestens tid - Stephen King. Har försökt läst den ett par gånger men ruttnat efter ett par kapitel. Jurtjyrkogården likaså. Vet inte om det är hans sätt att skriva som gör dom tråkiga eller om jag inte gillar intrigerna.
Har provat ett flertal King-böcker men den enda som intresserat mig är 22/11/63. Den har jag å andra sidan läst tre gånger.
Christine har jag också läst och i det fallet är filmen bättre än boken
Har provat ett flertal King-böcker men den enda som intresserat mig är 22/11/63. Den har jag å andra sidan läst tre gånger.
Christine har jag också läst och i det fallet är filmen bättre än boken
Mr King är min guilty pleasure, har alltid älskat honom
Gillar hans sätt att skriva, stör mig dock på att det "alltid" måste vara med någon tröttsam kärlekshistoria mellan två karaktärer.Ser fram emot att läsa 22/11/63!
Testat Richard Bachman? The Regulators kommer jag ihåg att jag gillade skarpt, dock kan jag inte lova något då det var många år sedan senast jag läste den.
Citat:
Samma här!! Jag vill så gärna läsa den då den ju tillhör de stora klassikerna (och jag tycker oftast de som hör hemma i den kategorin förtjänar sin stjärnglans, inom litteraturen. Tvärtom nästan i filmvärlden.), men har alltså försökt två gånger och inte lyckats. Kom inte alls långt heller. Och jag hatar att inte läsa färdigt, gör i princip alltid det bara för att.
Citat:
Gud vad jag håller med, vilken pretentiös dynga! //Kvinna

haha det gamla Tumblr gardet kan man inte lita på.