2011-09-19, 10:30
Medlem
Lightnights avatar
Har inte läst så många böcker jag inte gillat. Men minns att jag läste en ungdomsbok för en massa år sedan som hette "Zip" av Elvira Birgitta Holm. Minns att jag tyckte att den var konstig. Handlingen gick väl mest ut på att beskriva när bisexuella ungdomar hade sex med varandra.
Citera
2011-09-19, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Har inte läst så många böcker jag inte gillat. Men minns att jag läste en ungdomsbok för en massa år sedan som hette "Zip" av Elvira Birgitta Holm. Minns att jag tyckte att den var konstig. Handlingen gick väl mest ut på att beskriva när bisexuella ungdomar hade sex med varandra.

Jag har inte heller läst så mycket jag inte gillat, men alla råkar ju tyvärr ut för kassa böcker ibland. Och den där "Zip" verkar ju inge vidare, så den ska jag undvika.
Citera
2011-09-19, 17:52
Medlem
moleskines avatar
Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri. Blir fortfarande förbannad när jag överhuvudtaget tänker på den boken eller honom.
Citera
2011-09-19, 18:18
Medlem
litteraturfantasts avatar
Lee Child's Dollar var hemskt dålig, dom få sidor jag läste. Annars så kan man ta valfri bok när en manlig författare försöker beskriva en kvinna ( utifrån en kvinna ), eller varför inte Lord Nevermore av Pleijel, även fast detta omvända kanske inte blir fullt så naivt, men ändock direkt pinsamt.

Jo, Hawthornes novell Unge Brown som jag läste precis var bland det mest pinsamma ( förutom slut-
som var riktigt bra! ). Sen så finns det ju en massa annat skräp, men det skulle ju vara 1 bok, så. Det värsta är ju bara att när det är hemskt dåligt, så läser man inte just mer än några få sidor, ialla fall inte jag. Hawthornes novell läste jag dock ut av någon anledning...
Citera
2011-09-19, 18:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litteraturfantast
Lee Child's Dollar var hemskt dålig, dom få sidor jag läste. Annars så kan man ta valfri bok när en manlig författare försöker beskriva en kvinna ( utifrån en kvinna ), eller varför inte Lord Nevermore av Pleijel, även fast detta omvända kanske inte blir fullt så naivt, men ändock direkt pinsamt.

Jag har nästan läst alla Childs böcker i serien om Jack Reacher, även om Dollar är en av de svagaste böckerna i serien är den fortfarande underhållande. Det är väl lite av typisk manlig underhållning och den fungerar för mig som läsare av manligt kön, sedan är det mycket militärsnack och sådant trevligt.
Citera
2011-09-19, 18:46
Medlem
litteraturfantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag har nästan läst alla Childs böcker i serien om Jack Reacher, även om Dollar är en av de svagaste böckerna i serien är den fortfarande underhållande. Det är väl lite av typisk manlig underhållning och den fungerar för mig som läsare av manligt kön, sedan är det mycket militärsnack och sådant trevligt.

Ja, precis. Du vet, det jag reagerade på var att han tänkte för mycket.

Jag hade nog tänkt mig nån mera som huvudpersonen i "Den gamle och havet", en Clint Eastwood, Kirk Douglas, John Wayne typ eller vad du vill. Nån som var nåt att räkna med, och som man kunde leva sig in i och tro sig vara lite av en vagabond själv
Citera
2011-09-19, 19:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litteraturfantast
Ja, precis. Du vet, det jag reagerade på var att han tänkte för mycket.

Vill minnas att de övriga böckerna om Jack Reacher går i en annan jargong och där det egentligen inte är så mycket med hans tankebanor att göra om jag minns rätt. Oftast rör det sig om korta, avskalade små meningar som ska vara Reachers tankar. De övriga böckerna i serien är betydligt bättre då man har introducerats till huvudpersonen och då han börjar att resa kors och tvärs genom landet, men inga böcker som faller under kategorin mästerverk direkt. Gillar dom helt enkelt för den lätta underhållningen och så, som att se på en åttiotalsactionfilm med Stallone (tänk Rambo).
Citera
2011-09-19, 19:37
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moleskine
Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri. Blir fortfarande förbannad när jag överhuvudtaget tänker på den boken eller honom.

Jag funderar på att läsa den. Varför var den inte bra?
Citera
2011-09-19, 19:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Jag gillade boken en del då jag läste den men det var först då den var ny och gjorde rabalder med att den var helt skriven på Rinkebysvenska. Boken riktar sig väl främst till yngre folk än vi på Flashback och är lite skriven därefter, ingen speciellt uppseendeväckande bok men rolig läsning får man. Föredrar Invasion! av Khemiri om man ska läsa någonting utav honom.
Citera
2011-09-19, 22:29
Medlem
Norwegian wood av Murakami
En tråkig och oengagerande klyschbaserad melodram med pinsamma personporträtt framfört på ett platt språk.
Citera
2011-09-19, 22:54
Medlem
Stumfilms avatar
Citat:

Personligen finner jag boken väldigt humoristisk. Har svårt att se hur någon kan tycka att det är deras sämsta bok. Visst, den kanske inte är så mycket mera än underhållande, men behöver den vara något mer?

Berättelsen om Pi är en bok som jag har försökt att läsa ett antal gånger. Vill inte påstå att det är den sämsta boken, men något saknar den ju. Hade svårt för boken Gomorra dessutom. För att inte tala om alla deckare...
Citera
2011-09-19, 23:03
Medlem
FruGondols avatar
En Pokemon-bok som ett barn-barn, Mario, till varje pris skulle ha.
Kosta 35 spänn. Mario tyckte den var intressant, men själv
upplevde jag den som obehaglig. Tacka vet ja Spindelmannen ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in