2009-11-24, 19:03
Medlem
Jag installerade Windows 7 Ultimate fr ngon dag sedan, hade vista innan (usch!) och datorn fungerar mycket bttre och alla processer gr bde snabbare och smidigare. Jag har allts en laptop ocks, br jag tillgga.

Men till problemet - datorn slocknar totalt utan frvarning oregelbundet, det har dock hnt mest nr jag spelat heroes of newerth, men det har ven hnt nr jag sett p film. Allt bara lgger ner, ungefr som om du sliter ut strmkabeln ur en stationr dator. Jag har funderat p om det kanske har med verhettning att gra? detta hnder helt oregelbundet, kan vara efter 3 timmars anvndande, kan vara efter 1 timme.

S jag undrar ifall ngon upplevt eller hrt ngon som har samma problem eller om det rentutav r ngot knt problem. Har skt runt men inte hittat ngon som beskriver exakt samma problem.

Alla tips och teorier uppskattas

Edit: Jag har x64
Citera
2009-11-24, 22:33
Medlem
Jag misstnkte som sagt att det gllde verhettning s jag drog hem speedfan och mycket riktigt var tempen uppe i 85 grader med heroes of newerth igng, s jag antar att detta r boven i dramat, att datorn blir verhettad och stngs av fr att inte ta skada. Min nsta frga r: hur kan man lsa detta? Jag har fixat i speedfan s att flktarna/flkten gr i 100% hela tiden, men nd s vgrar temperaturen g ner till en acceptabel niv.

Ngon som har tips p hur man kan f ner temperaturen ytterligare? Hur rensar man en laptop frn damm och skit?

En till frga r ju varfr jag inte hade detta problem med vista.
Senast redigerad av Babil 2009-11-24 kl. 22:39.
Citera
2009-11-25, 01:06
Medlem
crillecrilles avatar
Hur man rensar: googla modellen +clean eller liknande. Kan vara en id att investera i en sn dr kylplatta du kan ha datorn p ocks, finns med o utan flktar.

Att du inte hade problemet i Vista har jag inget svar p, kanske du har en tvkrning cpu som 7 e bttre p att utnyttja(ren spekulation)?
Citera
2009-11-25, 01:08
Medlem
Saeons avatar
Brukar bli problem med laptops nr man lirar har jag lrt mig frn flera polare. En kpte faktiskt just en kylplatta med flktar p som man har under och som drivs via usb. En sn kanske vore ngot?
Citera
2009-11-25, 01:47
Medlem
crillecrilles avatar
Lter som vl investerade kronor ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in