• 1
  • 2
2009-11-24, 14:52
Bannlyst
Citat:
Delar av taket på en lokalbuss slets av när fordonet körde in i en trång passage vid Persborgstorget.

http://sydsvenskan.se/malmo/article5...s-av-buss.html

Vad här det för ett jävla stolpskott till busschaufför som körde bussen? Gissar på en arab eller liknande.. som skulle hem och visa bussen för sin familj.. Det har hänt förr! och då slutade det på ett liknande sätt. Om jag inte missminner mig så vart det i Lund det hände. Jävla tur för h*n att inte bussen vart högre eller att passagen vart lägre, för då hade gasflaskorna som ligger på taket också åkt med! Det hände i Lund!
Citera
2009-11-24, 15:24
Medlem
Det jag reagerade över är att det var en buss. Det är ju ett fordon som helt följer förutbestämda rutter och liknande. Bussen måste ju ha varit ute på någon form av upptäcksfärd
Citera
2009-11-24, 15:27
Medlem
Namters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
http://sydsvenskan.se/malmo/article5...s-av-buss.html

Vad här det för ett jävla stolpskott till busschaufför som körde bussen? Gissar på en arab eller liknande.. som skulle hem och visa bussen för sin familj.. Det har hänt förr! och då slutade det på ett liknande sätt. Om jag inte missminner mig så vart det i Lund det hände. Jävla tur för h*n att inte bussen vart högre eller att passagen vart lägre, för då hade gasflaskorna som ligger på taket också åkt med! Det hände i Lund!

Haha tyvärr var det en svensk gubbe som körde bussen! gick förbi innan
Citera
2009-11-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Det jag reagerade över är att det var en buss. Det är ju ett fordon som helt följer förutbestämda rutter och liknande. Bussen måste ju ha varit ute på någon form av upptäcksfärd
Upptäcktsfärd haha

Kanske skulle skjutsa ungen till skolan?

Citat:
Jävla tur för h*n att inte bussen vart högre eller att passagen vart lägre, för då hade gasflaskorna som ligger på taket också åkt med! Det hände i Lund!
När hände det?
Citera
2009-11-24, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Upptäcktsfärd haha

När hände det?
Skolan? Du menar väl och kasta sten på brandbilarna?

Det skumma är som sagt, vadfan bussen gjorde där.
Citera
2009-11-24, 20:08
Medlem
Snubben körde in på fel väg. Fanns massa passagerare på bussen så alternativet att han tog en omväg för en snabb falafellunch kan uteslutas
Citera
2009-11-24, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Upptäcktsfärd haha

När hände det?

http://sydsvenskan.se/lund/article25...ss-i-Lund.html

http://sydsvenskan.se/lund/article25...stagrdquo.html

Jävla tur att det inte slutade så i Malmö tanke på 30-talet passagerare och bebyggelsen runt omkring!
Senast redigerad av Bravo83 2009-11-24 kl. 21:59.
Citera
2009-11-25, 01:42
Medlem
cynthias avatar
Mest imponerad över att han lyckades ta sig över stridsvagnshindret utanför gamla Brinks konditori med en ledbuss.
Citera
2009-11-25, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Mest imponerad över att han lyckades ta sig över stridsvagnshindret utanför gamla Brinks konditori med en ledbuss.

Stridsvagnshindret!?! Menar du farthinder?
Citera
2009-11-25, 03:04
Medlem
I de flesta nya städer är biogasbussarna relativt nya så detta kan vara någon som var ute på sin första färd och vanor resulterade i att taket slets av.
Citera
2009-11-25, 03:10
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Stridsvagnshindret!?! Menar du farthinder?
Ja.
Citera
2009-11-26, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av markinus.
I de flesta nya städer är biogasbussarna relativt nya så detta kan vara någon som var ute på sin första färd och vanor resulterade i att taket slets av.

Nä, i Malmö så har vi haft naturgasbussar/biogasbussar sedan 90-talet! Det som hände var att busschauffören svängde vänster en gata förtidigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in